بهترین گوشی ۲۰۲۰ از نگاه تحریریه زومیت

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 16 دقیقه
سال ۲۰۲۰ شاهد معرفی گوشی‌های متعدد و متنوعی بودیم؛ به‌طوری که هرکسی با هر سلیقه‌ای احتمالا بتواند دستگاهی را به‌عنوان گوشی مورد علاقه‌ی خود انتخاب کند.
تبلیغات

۲۰۲۰ برای بسیاری از ما سال خاطره‌انگیزی نبود و احتمال اینکه در آینده از آن به نیکی یاد کنیم بسیار اندک است؛ اما گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند دوست داشتنی بسیاری در این سال معرفی شدند که تا مدت‌ها درکنارمان باقی خواهند ماند و خاطرات خوبی برایمان رقم خواهند زد.

پیش از این با گجت‌های محبوب اعضای زومیت در سال گذشته آشنا شدید و اکنون زمان آن رسیده تا با «بهترین گوشی ۲۰۲۰» از دید تحریریه‌ی زومیت آشنا شوید.

حمید ملکی (سرپرست بخش محصول)

وان‌پلاس نورد (OnePlus Nord)

به‌عنوان یک علاقه‌مند به برند وان‌‌پلاس بهترین گوشی امسال از نظر من وان‌پلاس نورد بود؛ بازگشت دوباره وان‌پلاس به بازار گوشی‌های ارزون توی سال ۲۰۲۰ اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود. متاسفانه این گوشی با قیمت غیر منطقی در کشورمان به فروش می‌رسد که آن را به‌عنوان یک میان‌رده از دسترس بسیاری از ما خارج کرده است.

نمایشگر اولد ۹۰ هرتزی، حسگر اثرانگشت سریع در کلاس محصولات وان‌پلاس، مجهز شدن به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۷۶۵ جی و از همه مهم‌تر رابط کاربری OxygenOS این گوشی را به یکی از بهترین میان‌رده‌های سال ۲۰۲۰ بدل کرده است.

مهرداد عیسی‌لو (سرپرست تحریریه)

آیفون ۱۲ پرو اپل (Apple iPhone 12 Pro)

از گلکسی زد فولد ۲ و آیفون ۱۲ گرفته تا گلکسی نوت ۲۰ اولترا، هواوی پی ۴۰ پرو و پیکسل ۵؛ ۲۰۲۰ سال جذابی برای علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند بود.

من آیفون ۱۲ پرو رو به‌خاطر سخت‌افزار قدرتمند، طراحی جذاب و دوربین کارآمدش انتخاب می‌کنم؛ اما انکار نمی‌کنم که پیکسل ۵ با ارگونومی فوق‌العاده و تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشش داره چشمک می‌زنه!

مسعود یوسف‌نژاد (سردبیر)

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ (Galaxy Z Fold 2)

تو سالی که شاهد نوآوری خاصی تو گوشی‌های هوشمند نبودیم و تولیدکننده‌ها تلاش کردند تا با اضافه کردن دوربین و ارتقا اعداد و ارقام پیرامونش، نظر کاربران رو به خودشون جلب کنند، سامسونگ با معرفی گلکسی زد فولد ۲ نشون داد که می‌شود به گوشی‌های منعطف یا تاشدنی امیدوار بود.

گلکسی زد فولد ۲ برخلاف نسل قبلی یک محصول قابل استفاده و دوست‌داشتنی است، مخصوصا برای افرادی که مثل من زیاد از گوشی برای تماشای ویدئو و وب‌گردی استفاده می‌کنند. بین تمام گوشی‌های سال ۲۰۲۰ من بیشتر از همه، جذب Z Fold 2 شدم.

حسین خلیلی صفا (سرپرست تحریریه)

گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ (Samsung Galaxy Note 20 Ultra)

در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به جرات می‌توان سری گلکسی نوت را جزو معدود رقبایی خواند که موفق شده‌اند تا در برابر آیفون‌های اپل، راهی متفاوت و در عین حال موفق را در پیش بگیرند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا بالغ‌ترین محصول سامسونگ است که با تکیه بر ویژگی‌های اختصاصی به ارث رسیده از نسل‌های پیشین، موفق شده تا زیبایی، کاریی و کیفیت را در یک محصول ارائه کند.

فرهنگ حشمتی (عضو ارشد تحریریه)

پیکسل ۵ گوگل (Google Pixel 5)

واقعیتش، امسال انتخاب بهترین گوشی خیلی سخته! از طرفی گلکسی Z Fold 2 گوشی واقعا جذابیه که تو همون چند دقیقه اولی که باهاش کار کردم، عاشقش شدم. به نظرم تنها گوشی تاشدنی درست‌وحسابی ساخته شده تا به امروزه.

ولی اگه قرار بود یه گوشی جدید برای خودم بخرم، قطعا گوگل پیکسل 5 رو می‌خریدم. دلیلش هم اینه که پیکسل 5 بهترین و بهتره بگم «بهینه‌ترین» تجربه کار کردن با یه گوشی هوشمند رو ارائه می‌کنه. هم خیلی خوش‌دسته، هم بهترین دوربین رو داره، هم توی هیچ پردازشی کم نمیاره و از همه مهم‌تر، گوشی خود گوگله و اندروید استوک داره و مثل آدم تا سال‌های سال آپدیت می‌شه.

مبین احمدی (تحریریه فناوری)

آیفون ۱۲ مینی اپل (Apple iPhone 12 Mini)

سال‌ها است به iOS عادت کردم و با درنظرگرفتن محدودیت‌هایی که آیفون‌ها در ایران دارن، چند بار سعی کردم دوباره به اندروید برگردم؛ ولی هیچ‌وقت نتونستم با فضای اندروید کنار بیام. دلیلِ اصلیم برای استفاده از آیفون‌ها، همیشه سیستم‌عامل‌شون بوده. البته خب آیفون‌ها نکات مثبت دیگه‌ای هم دارن؛ از کیفیت ساخت گرفته تا دوربین خوب و البته پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت.

آیفون‌های جدیدی که اپل معرفی کرد، ازهمه‌لحاظ فوق‌العاده‌ن. از اولین روزهایی که شایعه‌های آیفون SE نسل دوم منتشر شدن منتظر معرفی شدن آیفون تمام‌صفحه‌ی کوچک‌جثه بودم، ولی هیچ‌وقت این اتفاق نیافتاد؛ تا زمان معرفی آیفون ۱۲ مینی. آیفون ۱۲ مینی برای من بهترین گوشی سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شه و یکی از اصلی‌ترین دلایلم برای علاقه بهش، ابعاد کوچیکشه. هنوزم که هنوزه با گوشی‌های بزرگ کنار نیومدم و آیفون ۶٫۱ اینچی، تجربه‌ی خیلی لذت‌بخشی رو بهم منتقل نمی‌کنه.

محمدرضا اشتری (دبیر بخش خودرو)

گلکسی اس ۲۰ اف ای سامسونگ (Samsung Galaxy S20 FE)

هنوز تست و بررسی محصول جدید سامسونگ توسط زومیت انجام نشده؛ اما بسیاری از کاربرای ایرانی، نسبت به مشکل اتلاف انرژی و حرارت S20 FE ابراز ناراحتی کردن.

این مدل، برای من مناسبه، چون توانایی عکاسی و فیلبرداری برام در اولویت هست. طرفدار بازی نیستم و البته نرم‌افزارهای خاص و غیرعمومی هم به ندرت استفاده می کنم. سامسونگ S20 FE قیمت مناسبی داره، برند سازنده هم در ایران از نظر خدمات و تعمیرات بسیار خوب عمل کرده.

میلاد میرکانی (دبیر بخش علمی)

هیچ‌کدام!

بعد از زیر و رو کردن لیست گوشی‌های امسال، حقیقتا هیچ مدلی در اون حد برام جذاب نبود که بخوام به‌عنوان گوشی مورد علاقه‌م انتخاب کنم.

شباهت گوشی‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ بسیار زیاد شده و تفاوت‌ها و ویژگی‌های متمایزکننده به حداقل رسیده؛ برای همین هیچ‌کدوم رو انتخاب نمی‌کنم.

صدرا مخملی (دبیر بخش ویدئو)

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Fold 2)

من علاقه‌زیادی به گوشی‌ با صفحه‌نمایش بزرگ دارم اما از طرف دیگه بزرگ شدن گوشی باعث میشه که توی دست گرفتن اذیت کننده باشه و حتی برای رفت‌و‌آمد نیاز باشه که مراقبت‌های خاصی رو در نظر بگیریم.

توی سال‌های اخیر با توجه به باریک‌تر شدن حاشیه صفحه‌نمایش این مشکل تا حد زیادی برطرف شد. گوشی با صفحه‌نمایش بزرگتر‌ در کالبد دستگاهی کوچیکتر جذاب بود تا اینکه سری فولد معرفی شد. در واقع این گوشی هم صفحه‌نمایش بزرگ داره و هم برای استفاده راحته.

درسته از حالت عادی گوشی‌ها به دلیل لولای به کار رفته بزرگتر هست اما توی تجربه عملی، احساس رضایت بخشی داشتم. به نظرم سری زد فولد در حال رسیدن به بلوغی هست که میتونه آینده‌ی تازه از چنین دستگاه‌هایی رو رقم بزنه.

کیوان هندی (عکاس، فیلم‌بردار و تدوین‌گر)

خانواده‌ی گوشی‌های آیفون ۱۲ اپل (Apple iPhone 12 family)

شاید بشه گفت یکی از اشتباهات استراتژیک من در دنیای تکنولوژی مهاجرت یک ساله‌ام به دنیای اندروید بود! البته اینم بگم واقعا ای کاش که توی این دنیا، پیکسل‌ها مثل نکسوزها بیشتر در دسترس عموم بودن و می‌تونستیم راحت‌تر تهیه‌شون کنیم؛ اما تجربه من در دنیای اندرویدی سامسونگ رقم خورد و البته منکر لذت بخش بودنش نیستم! اما به‌عنوان کسی که سال‌ها با آیفون و iOS سپری کردم بعد از یک سال این دنیا برام خسته کننده شده و تمایل زیادی به برگشت به اکوسیستم دوست داشتنی سابقم یعنی اپل دارم.

آیفون‌های ۱۲ اپل از نظرم تکامل قابل توجهی از نظر طراحی به خودشون دیدن و سیستم عامل دائما پویای اون و آپدیت‌های منظم، حس این رو به من منتقل می‌کنه که توی این دنیا فراموش نشدم و نخواهم شد!

دوربین! نقطه قوت و اساسی آیفون‌هاست و بر این باورم که تمام برند‌های دیگه با رتبه‌های بالا، مگاپیکسل و بزرگنمایی‌های ترغیب کنندشون تجربه عکاسی و فیلم‌برداری آیفون رو تداعی نخواهند کرد.

اما نبود درگاه تایپ‌سی و باتری نه چندان قدرتمند آدم رو دو به شک می‌کنه؛ اما من عطاش رو لقاش بخشیدم!

محمدامین صدقی (مجری)

آیفون ۱۲ مینی اپل (Apple iPhone 12 mini)

این روزها شاید تعداد گوشی‌های غول‌پیکر نسبت به گوشی‌های جمع‌وجور با اختلاف زیادی بیشتر باشه، اما گوشی‌های Compact هنوز هم طرفداران خودشون رو دارن و منم یکی از اون‌هام. :)

آیفون ۱۲ مینی گوشی مورد علاقه‌ی من در سال ۲۰۲۰ـه و «خوش‌دست»، «جمع‌وجور» و «قدرت‌مند» صفت‌هایی‌اند که اونو برای من جذاب کردن. اپل مدت‌ها بود که تجربه‌ی استفاده از تراشه‌ی قدرتمند، به‌روزترین طراحی در آیفون‌ها رو در ابعادی نزدیک به iPhone SE 2020 از کاربرانش گرفته بود؛ اما حالا به لطف iPhone 12 Mini، تجربه‌ی این موارد امکان‌پذیره.

فاطمه مختاری (خبرنگار داخلی)

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Fold 2)

زد فولد ۲ شاید گوشی موندگاری ازلحاظ کاربرد برای آدم نباشه اما به نظر من، جالب‌ترین گوشی بود که امسال معرفی شد.

گذشته از مشخصات خوب سخت‌افزاری و قابل اتکا، این گوشی هر لحظه با ظاهر خودش، آدم رو به وجد میاره و هر طرفش رو که نگاه می‌کنی، یه چیزی برای ارائه داره. چیزی که بیش از همه برای من این گوشی رو جالب می‌کنه، قابلیت استفاده‌ش توی حالت بازشده هست که شبیه یه تبلت عمل می‌کنه و می‌تونه پاسخگوی نیازت در این حالت هم باشه. همینطور برای نوشتن، خیلی راحت‌تر از هر گوشی عمل می‌کنه.

مهدی هنرمند (تحریریه فناوری)

آیفون ۱۲ پرو مکس اپل (iPhone 12 Pro Max)

اپل امسال یکی از جنجالی‌ترین سال‌های خودش رو سپری کرده و با حذف آداپتور شارژ و به تبع اون، پیامدهای این کار، شاید خیلی‌ها رو ناراحت کرده باشه. از طرف دیگه اون‌طور که انتظار می‌رفت آیفون‌های امسال به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز نشدن؛ اما جدای از تمامی این‌ها، آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین انتخاب برای من خواهد بود.

پردازنده‌ی قدرتمند، نمایشگر با کیفیت، پشتیبانی بسیار خوب و افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی در مقایسه با سال گذشته، این گوشی رو به گزینه‌ی ایده آلی برای من تبدیل کرده. ناگفته نمونه به‌نظرم طراحی صفحه‌نمایش و لبه‌های تخت، خانواده‌ی آیفون ۱۲ رو از هر زمان دیگری دوست داشتنی تر کرده.

امیرعباس کهربا (بخش محصول)

می ۱۱ شیائومی (Xiaomi mi 11)

نمایشگر AMOLED با آخرین نسخه‌ی محافظ گوریلا گلس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسی و البته پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ ویژگی‌هایی است که از نظر من می ۱۱ را به یک محصول بی‌رقیب در دسته‌ی گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است. شیائومی فقط در پنج دقیقه ۳۵۰هزار دستگاه می ۱۱ را به فروش رساند و این یعنی بسیاری از مردم دنیا با من هم‌نظر هستند. می ۱۱ به رغم برخورداری از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری بسیار باریک است و شک ندارم که در دست گرفتن آن و کار کردن با رابط جذاب MIUI 12.5 در آن تجربه‌ی دلچسبی خواهد بود.

سال جدید میلادی رو بهتون تبریک میگم و براتون می ۱۱ آرزو می‌کنم (یا حتی می ۱۱ پرو که تا معرفیش چیزی نمونده).

مجید نوردوست (تحریریه فناوری)

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Fold 2)

در طول چند سال گذشته همه‌ی گوشی‌های هوشمند بازار ظاهری شبیه به هم پیدا کردن؛ اما حداقل امسال چند تا گوشی راهی بازار شدن که هم ظاهر جذاب‌تری داشتن و هم می‌شد با اون‌ها کارهای بیشتری انجام داد. گلکسی زد فولد ۲ همون گوشی بود.

نسل جدید گوشی‌های تاشدنی سامسونگ هم ظاهر خوبی داره و هم مرز تبلت و گوشی هوشمند رو بسیار کمرنگ کرده. زد فولد ۲ روند جدیدی رو در طراحی گوشی‌های هوشمند پایه‌گذاری کرده که به‌نظر می‌رسه در سال‌های آینده شرکت‌های دیگه هم کلی گوشی تاشدنی جدید راهی بازار کنن.

به‌نظر من گلکسی زد فولد ۲ بهترین گوشی امسال بود. محصولی که خیلی گرونه و من هم اصلا به خریدش فکر نمی‌کنم؛ اما آینده‌ای بازار گوشی‌های هوشمند رو نشون ما داد که تا قبل از این تصورش سخت بود.

مرجان شیخی (تحریریه فناوری)

آیفون ۱۲ پرو اپل (Apple iPhone 12 Pro)

قیمت نجومی گوشی‌های اپل، شارژدهی کمتر نسبت به رقبا و حالا هم حذف شارژر و همینطور انحصارطلبی بی‌حدومرزش همیشه جزو مواردی بوده که حس خوبم را نسبت به این برند خدشه‌دار کرده،؛ اما من اولین تجربه‌ی کار با دستگاه هوشمند را با آیپاد تاچ 4 شروع کردم و از آن سال تا الان حس وفاداری و اعتماد نسبت به رابط کاربری این برند دارم.

مواردی که در مورد آیفون 12 پرو دوست دارم دوربین‌های قدرتمند، طراحی بسیار جذاب، پردازنده قوی و دسترسی به اپلیکیشن ها و بازی‌های iOS است که در این سال‌ها همیشه همراهم بودند.

امیدوارم امسال شاهد شگفتی های بیشتری در دنیای تکنولوژی باشیم و حالمون بهتر از سالی که گذشت باشه.

یاشار فتحعلی‌زاده (تحریریه فناوری)

بلک شارک ۳ شیائومی (Xiaomi Black Shark 3)

بلک شارک ۳ به نظرم تلفیقی از توان محاسباتی قابل قبول در کنار امکانات ایده‌آل از جنبه‌های مختلف هستش. برخورداری از بهترین تراشه موجود در بازار با صفحه‌نمایشی مجهز به پنل AMOLED که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی رو ارائه می‌ده، بلک شارک ۳ رو گزینه‌ای ایده‌آل برای تجربه بازی‌های اندرویدی کرده و طراحی خاصی که داره به ارزش خریدش اضافه می‌کنه.

شاید بلک شارک رو نشه با پرچم‌دارای مطرح مقایسه کرد؛ اما گوشی گیمینگ شیائومی می‌تونه بهترین امکانات روز رو با قیمتی منطقی‌تر در اختیار علاقه‌مندان به محصولات گیمینگ قرار بده.

میلاد زنگانه (تحریریه خودرو)

اکسپریا ۱ مارک ۲ سونی (Sony Xperia1 II)

همیشه به طراحی گوشی‌های سونی علاقه داشتم؛ درواقع برای من، گوشی نیازی نیست قوی‌ترین باشه. Sony Xperia 1 II با داشتن نمایشگر خفن و دوربین مناسب، باتری خوب و طراحی خاصش بهترین گوشی ساله. قیمت رو فاکتور می‌گیریم!

حمیدرضا مالکی (گرافیست)

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Fold 2)

به نظرم خیلی وقت هست که گوشی‌ها در شکل و ظاهر نوآوری خاصی ندارن و شاید اگه ناچ یا دوربین حفره‌ای رو در نظر نگیریم، سال‌ها است که گوشی‌ها با همین فرم عرضه میشن؛ برخلاف چند سال پیش که نوکیا و سونی‌اریکسون تقریبا هر گوشی موبایلشون واسه خودش یه سبک و سیاق بود.

ولی زد فولد 2 تونست حداقل در ظاهر، یه کم یادمون بیاره که گوشی‌ها همیشه هم یه مستطیل یه شکل و شبیه هم نیستند و میتونن متفاوت باشند.

مصطفی عسگری (تحریریه فناوری)

ردمی نوت ۹ پرو شیائومی (Xiaomi Redmi Note 9 Pro)

تو سال ۲۰۲۰ گوشی‌های خیلی خوبی عرضه شدن ولی محصول مورد علاقه‌ی من که همین الان هم دستمه و دارم ازش استفاده می‌کنم شیائومی ردمی نوت ۹ پرو هستش.

این گوشی دوربین فوق‌العاده‌ای داره و نمایشگر بزرگش می‌تونه همه اطلاعات مورد نیازتون رو به واضح‌ترین شکل ممکن نشون بده. پردازنده‌ی عالی توش استفاده شده و میشه گفت داره با پرچمدارها رقابت می‌کنه. تنها مشکلی که داره، وزنش هست. البته باتوجه به سایر امکاناتش و قیمت نسبتا مناسبش تو بازار امروز ایران، میشه با وزن بالا کنار اومد.

ابوالقاسم اسلامی (تحریریه خودرو)

گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 20)

تجربه کاربری، دوربین باکیفیت، حافظه داخلی بالا، قابلیت شارژ سریع، پردازنده‌ی قوی، باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و مجموعه‌ای از قابلیت‌ها باعث میشه که گلکسی نوت ۲۰ برای من گزینه‌ی جالبی باشه. البته چنین انتخابی قطعا قیمت بالایی هم داره ولی خب داشتن امکانات بالاتر همیشه نیازمند پرداخت هزینه‌ی بالاتره.

علیرضا عنادی (بخش محصول)

آیفون ۱۲ پرو اپل (Apple iPhone 12 Pro)

امسال شاهد ترندهای مختلفی برای گوشی‌های هوشمند بودیم ولی اپل طبق روال همیشه هیچ علاقه‌ای به قبول اون‌ها نداشت و تنها نسل جدید ارتباطی یعنی فناوری ۵ جی رو به محصولاتش آورد. ولی باز هم من علاقه خاصی به این گوشی دارم چون تا چند سال گذشته خودم آیفون داشتم و دنیای فعلی اندروید رو اصلا دوست ندارم.

طراحی، سخت‌افزار، دوربین و حتی رابط کاربری آیفون رو خیلی دوست دارم و مهم‌تر از همه هنگ‌ها و باگ‌های عجیب محصولات اندرویدی که در آیفون کمتر دیده میشه از مهم‌ترین دلایل من برای انتخابم هست.

آرشام سلیمانی (بخش محصولات)

می نوت ۱۰ لایت شیائومی (Xiaomi Mi Note 10 Lite)

این گوشی سخت‌افزار مناسب و البته قیمت معقول‌تری نسبت به پرچم‌داران بازار داره. به نظرم پارامترهای مهم در گجتی که قراره در ساعاتی از روز ازش استفاده کنم، اول صفحه‌نمایش و بعد میزان رم هستش که Mi Note 10 Lite و همچنین سایر میان‌رده‌های این برند می‌تونه انتظارات رو برآورده کنه.

سیستم عامل و رابط کاربری برای من چندان اهمیتی نداره چون علاقه‌ی زیادی به نصب کاستوم رام دارم.

محمد عربی (بخش محصول، شبکه‌های اجتماعی)

پیکسل 4a گوگل (Google Pixel 4a)

پیکسل 4 ای گوگل شاید در برابر رقبای چینی خودش در این محدوده قیمتی حرف مهمی برای گفتن نداشته باشه، اما نباید فراموش کنیم که با بهترین گوشی میان‌رده برای تجربه اندروید خام و دریافت منظم آپدیت‌ها طرف هستیم که خوشبختانه در این محدوده قیمت دوربین بسیار خوبی هم در اختیار کاربر قرار می‌ده. شاید تنها نکته منفی این گوشی ظرفیت کم باتری باشه.

مسعود توکلی (دبیر بخش فناوری)

پیکسل ۵ گوگل (Google Pixel 5)

پیکسل ۵ گوگل شاید از خیلی لحاظ «بهترین» و «قوی‌ترین» گوشی معرفی شده در سال ۲۰۲۰ نباشه، اما باتوجه به اون چیزی که من از یه گوشی انتظار دارم، قطعا برای من جذاب‌ترین گوشی ساله.

ابعاد، وزن و ضخامت مناسب، رابط کاربری اندروید خام، دریافت سریع آپدیت‌ها، دوربین قوی بدون برآمدگی درکنار قیمت نسبتا مناسب (درمقایسه با پرچمدارها)، پیکسل ۵ رو به گوشی مورد علاقه من در سال ۲۰۲۰ تبدیل کرده.

نظر شما به نظر کدامیک از اعضای زومیت نزدیک‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات