سامسونگ و به کار‌بستن حداکثر توان برای ساخت اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چند ماه پیش مقاله‌ای در رابطه با تصمیم سامسونگ مبنی بر ساخت صفحات نمایش قابل انعطاف را در زومیت خواندید و متوجه شدید که سامسونگ به احتمال زیاد اولین شرکتی خواهد بود که چنین فناوری را به کاربران خود در سراسر دنیا معرفی می‌کند. اما آن چنان که از خبرها بر می‌آید گویا سامسونگ سرعت ساخت این صفحات نمایش منعطف را چندین برابر کرده است و این افزایش سرعت دلیلی نمی‌تواند داشته باشد جز احساس خطر از جانب سایر شرکت‌های بزرگ بازار! با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در گوشی‌های ارائه‌ شده جدید بازار، اکثرا شیشه به عنوان ماده اصلی در ساخت صفحه‌نمایش جایگزین تلق پلاستیکی شده‌ است و شاید حال وقت آن رسیده‌ باشد تا این ماده با یک فناوری جدید به بازار ارائه گردد. با تحقیقات بیشتر انجام شده بر روی صفحات نمایش OLED مشخص شده‌ است که این صفحات توانایی مخلوط شدن با بسیاری از عناصر دیگر را دارند، بارز‌ترین مثال در این مورد فویل‌های فلزی هستند که با اضافه شدن به یک صفحه نمایش OLED ماده‌ای نشکن و منعطف می‌سازند که این مهم می‌تواند عمر یک گجت مثل گوشی هوشمند را تا چندین برابر حال‌حاضر افزایش دهد.

سامسونگ به طور رسمی‌اعلام نکرده که چه بودجه ای را برای ساخت و تولید انبوه صفحات قابل انعطاف هزینه کرده‌ است ولی با وجود رقبایی مانند شارپ و ال‌جی که به طور آشکار تلاش خود برای دستیابی به تولید انبوه این صفحات را اعلام کرده‌اند، به نظر می‌رسد سرعت عمل سامسونگ و تیم سازنده بسیار بالا رفته‌ باشد. چنین روندی نیز متعاقبا این احتمال را افزایش می‌دهد تا در آینده ای نزدیک شاهد اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا از سوی سامسونگ موبایل باشیم. البته یکی از منابع آگاه اعلام کرده که این گجت جدید در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد شد.

پس فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم که سامسونگ برای تحکیم جایگاه خود در حوزه موبایل و تبلت چگونه بار دیگر دست به نوآوری خواهد زد. این گجت هنوز نیامده انتقاداتی تقریبا بی‌اساس را نیز در پی داشته است. بعضی از کارشناسان می‌گویند با توجه به هزینه‌ای که یک صفحه نمایش منعطف به قیمت اصلی یک گجت خواهد افزود مطمئنا هیچ کس از این ایده استقبال نمی‌کند. نظر شما در این رابطه چیست؟ برای مثال آیا حاضرید ۲۰۰ دلار بیشتر برای داشتن یک گوشی هوشمند منعطف خرج کنید؟!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات