مینگ چی کو: اپل ۸۰ تا ۸۵ میلیون آیفون 5G به فروش خواهد رساند

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
تحلیلگر معروف، مینگ‌چی کو، در اظهارات جدیدی اعلام کرده که اپل حدود ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاه آیفون 5G در بازارهای مختلف جهانی به فروش خواهد رساند.
تبلیغات

اپل قرار است سه مدل آیفون با پشتیبانی از اتصال نسل پنجم عرضه کند؛ یکی از آن‌ها 5G موج میلی‌متری (5G mmWave)، دومی 5G باند زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz) و آخری نیز هر دو نوع این اتصالات را پشتیبانی خواهد کرد. احتمالا با شروع نیمه‌ی دوم ۲۰۲۰، آیفون‌های 5G وارد بازار شوند.

مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر مورد معتبر اپل، یادداشتی منتشر کرده که در آن پیش‌بینی می‌کند اپل چهار مدل گوشی آیفون 5G عرضه خواهد کرد و قرار است تعداد زیادی از آن‌ها را به فروش برساند. پیش‌ازاین گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل ابتدا مدل‌های زیر ۶ گیگاهرتز را عرضه می‌کند و عرضه‌ی گوشی‌های mmWave را تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تعویق می‌اندازد.

کو این ادعا را رد کرده و گفته که هر دوی این نسخه‌ها هم‌زمان در سپتامبر (شهریور) امسال عرضه می‌شوند. قرار است در پنج بازار شامل ایالات‌متحده، کانادا، انگلیس، ژاپن و کره گوشی‌هایی عرضه شوند که از هر دو استاندارد زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کنند. تولید این گوشی‌های اپل پیچیده‌تر بوده و به همین دلیل عرضه‌ی آن‌ها به تعویق افتاده است.

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

برخی شرکت‌های مخابراتی گوشی‌هایی دریافت می‌کنند که فقط زیر ۶ گیگاهرتز را پشتیبانی خواهند کرد (البته این استاندارد سرعت کمتری نسبت به mmWave دارد؛ ولی دارای پوشش بسیار بهتری است). همچنین به‌نظر می‌رسد که آیفون‌های رده‌پایین فاقد استاندارد mmWave باشند.

کو می‌گوید، کشورهایی که پوشش 5G ندارند، گوشی‌هایی فاقد قابلیت اتصال نسل پنجم دریافت خواهند کرد تا در هزینه‌ی تولید صرفه‌جویی شود. این امر حاکی از عدم وجود سخت‌افزار مورد نیاز است؛ بنابراین نمی‌توان اتصال 5G را از طریق نرم‌افزاری فعال کرد.

پیش‌بینی کو این است که اپل بین ۸۰ تا ۸۵ میلیون گوشی مجهز به پشتیبانی 5G به فروش می‌رساند. اگرچه این مقدار کمتر از مقدار پیش‌بینی‌شده‌ی ۱۰۰ میلیون دستگاه در ماه نوامبر (آذر) است؛ اما با پیش‌بینی اولیه درمورد خانواده‌ی آیفون ۱۱ همخوانی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات