گوشی جدید Essential در مراحل اولیه ساخت قرار دارد

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
اسنشال به‌صورت رسمی تأیید کرده است گوشی هوشمند جدیدش هم‌اکنون مراحل اولیه‌ی آزمایش را می‌گذارند و در آینده وارد فرایند تولید خواهد شد.
تبلیغات

اسنشال شرکتی که مؤسسش اندی رابین است، اخیرا اعلام کرده روی محصولی جدید کار می‌کند. به‌تازگی نماینده‌ای از این شرکت در گفت‌و‌گو با XDA-Developers، به‌صورت رسمی خبر ساخت گوشی جدید را تأیید کرده است. ظاهرا محصول جدید اسنشال هنوز در مراحله اولیه‌ی آزمایش قرار دارد. 

نماینده‌ی اسنشال در اطلاعیه‌ای که به‌صورت اختصاصی برای XDA-Developers فرستاده، می‌گوید:

ما پیش‌تر گفته بودیم تیم اسنشال روی دستگاهی جدید کار می‌کند. دستگاه جدید ما هم‌اکنون در مراحل اولیه‌ی آزمایش قرار دارد و مشتاقانه منتظر هستیم تا در آینده، جزئیات بیشتری از آن را با شما در میان بگذاریم.

این اطلاعیه‌ در حالی منتشر می‌شود که اعضای XDA-Developers پیش‌تر توانسته بودند به‌دلیل سهل‌انگاری یکی از مهندسان نرم‌افزار شاغل در اسنشال، اطلاعات مختصری درباره‌ی گوشی جدید این شرکت کسب کنند. ظاهرا این فرد به‌صورت ناخواسته به دستگاهی اشاره کرده بود که به سیستم‌عامل اندروید Q مجهز است و به‌جای سرویس گوگل‌پلی، از سرویس جایگزین متن‌باز و تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند. 

اسنشال فون

البته فراموش نکنید مشخصات یادشده نمی‌توانند لزوما مشخصات فنی نهایی اسنشال‌فون ۲ باشند. درواقع، احتمال دارد اسنشال صرفا برای آزمایش گوشی جدیدش، این سخت‌افزار را در آن قرار داده باشد و هنگام تمام‌شدن مراحل آزمایش، سخت‌افزار اصلی را در آن قرار دهد. فعلا جزئیات زیادی درباره‌ی سخت‌افزار گوشی جدید اسنشال نمی‌دانیم. 

سال گذشته، رسانه‌ی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد اسنشال روی گوشی هوشمندی مبتنی‌بر هوش مصنوعی کار می‌کند. بلومبرگ گفته بود این گوشی می‌تواند به‌صورت خودکار به پیام‌های متنی پاسخ و وظایف مختلفِ از پیش‌ تعیین‌شده را انجام دهد. این شایعه‌ تاکنون نه تأیید شده است و نه تکذیب. 

افراد زیادی هستند با شنیدن خبر معرفی گوشی جدید اسنشال هیجان‌زده شده‌اند. نخستین گوشی این شرکت، یعنی اسنشال PH-1، محصولی بود که از ظاهری کاملا تازه از دیگر گوشی‌ها بهره می‌گرفت. درواقع اسنشال PH-1 یا همان اسنشال‌فون نخستین گوشی دنیا بود که از بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) بهره می‌گرفت. درضمن، بدنه‌ی این دستگاه از جنس موادی بود که در دیگر محصولات بازار دیده نمی‌شدند. این بدنه بسیار مقاوم و جذاب بود.

رسانه‌های مختلفی پس از عرضه‌ی گوشی اسنشال PH-1، آن را نقد و بررسی کردند. عمده‌ی کارشناسان دنیای فناوری معتقد بودند این گوشی دوربین ضعیفی دارد و قیمتش بیش‌ازحد گران است. اسنشال‌فون با قیمت ۶۹۹ دلار روانه‌ی بازار شده بود.

اسنشال فون

مطرح‌شدن این انتقادها باعث شد اسنشال قیمت گوشی را ۲۰۰ دلار کاهش دهد؛ اما همین کار هم نتوانست به فروش آن کمک چندانی کند و اسنشال‌فون به‌طور کلی به محصولی موفق تبدیل نشد. ظاهرا سازنده‌ی این گوشی در مدت اخیر، فرصت این را پیدا کرده است که مجددا روی استراتژی‌های خود کار کند تا بتواند محصول بهتری تحویل بازار دهد.

اسنشال‌فون بدون شک دستگاه بسیار منحصربه‌فردی بود؛ چراکه از بدنه‌ای با جنس تیتانیوم و سرامیک بهره می‌گرفت که حسی پریمیوم به کاربر منتقل می‌کرد و حتی امروزه هیچ‌یک از تولیدکنندگان گوشی‌ به استفاده از این مواد در بدنه‌ی گوشی‌ رغبت نشان نمی‌دهد. یکی دیگر از نکات مثبت گوشی، بهره‌مندی آن از اندروید خالص بود که باعث می‌شد به‌روزرسانی‌های جدید اندروید را در همان روزی که گوگل منتشر می‌کند، به‌صورت OTA برای این گوشی نیز دردسترس قرار بگیرد. 

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی ارزان شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات