نوبیا Z20 با نمایشگر دوگانه AMOLED و تراشه اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ZTE از نوبیا زد ۲۰، جدیدترین پرچم‌دار خود با بهره‌مندی از نمایشگر دوگانه‌، آخرین تراشه‌ی کوالکام و دوربین سه‌گانه رونمایی کرد.
تبلیغات

نوبیا زد ۲۰، جدیدترین پرچم‌دار زد‌تی‌ای، با بهره‌مندی از تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت و نمایشگر ثانویه‌ در قسمت پنل پشتی دستگاه معرفی شد. 

هر یک از دو نمایشگر نوبیا زد ۲۰ می‌توانند به‌صورت جداگانه و مستقل از یکدیگر کار کنند، در نتیجه کاربران به‌راحتی می‌توانند بین اپلیکیشن‌های هر یک از دو نمایشگر سوئیچ کنند. به‌علاوه، نمایشگر ثانویه که در اصل در قسمت پنل پشتی دستگاه قرار گرفته، از نوع همیشه‌فعال است و می‌توان از آن برای استفاده در بازی‌ها به‌صورت سفارشی استفاده کرد. نوبیا زد ۲۰ با رابط کاربری UI 7.0 نوبیا و اندروید پای به بازار عرضه می‌شود. 

نوبیا Z20

این نخستین بار نیست که نوبیا دستگاهی مجهز به دو نمایشگر به بازار عرضه می‌کند. آبان‌ماه سال گذشته نیز نوبیا ایکس زد تی ای با بهره‌مندی از نمایشگر دوگانه بدون بریدگی و باتری قدرتمند معرفی شد. 

نمایشگر اصلی ۶.۴۲ اینچی نوبیا زد ۲۰ دارای لبه‌های منحنی و از نوع FHD+ AMOLED است که از حاشیه‌های باریکی در قسمت بالایی و پایینی دستگاه بهره می‌برد و فاقد دوربین سلفی است. نمایشگر ثانویه‌ی دستگاه ۵.۱ اینچی HD+ AMOLED است و کاربران می‌توانند با دوربین سه‌گانه‌‌ی پنل پشتی، هم تصاویر سلفی بگیرند و هم چت تصویری داشته باشند.

دوربین اصلی دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر سونی IMX 585 و مجهز به سیستم لرزشگیر OIS است. دوربین ثانویه‌ی نوبیا زد ۲۰ نیز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض بوده و در نهایت دوربین سوم ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال سه برابری درنظر گرفته شده است. زد‌تی‌ای در کنار دوربین‌های گوشی هوشمند جدید خود، دو فلش LED نیز قرار داده است. نوبیا زد ۲۰ قادر به تصویربرداری ویدئویی تا رزولوشن 8K و فقط با نرخ ۱۵ فریم در ثانیه است.

نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20
نوبیا Z20

همان‌طور که گفته شد نوبیا زد ۲۰ از تراشه‌ی جدید کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در کنار حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایتی از نوع UFS 3.0 بهره می‌برد. ظرفیت باتری دستگاه ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است و از فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کند. در هر یک از طرفین شاسی دستگاه، حسگر اثرانگشت قرار داده شده، در نتیجه، کاربر می‌تواند از هر کدام از حسگرها برای باز کردن قفل نوبیا زد ۲۰ استفاده کند. به‌علاوه، کناره‌های دستگاه حساس به فشار است و کاربران می‌توانند از این قابلیت برای انجام برخی کارها مثل فعال کردن دستیار صوتی کمک بگیرند.

نوبیا زد ۲۰ در رنگ‌های مشکی، آبی و نارنجی به بازار عرضه خواهد شد و پیش‌فروش آن در چین آغاز شده است. انتظار می‌رود از ۱۶ اوت برابر با ۲۵ مردادماه، فروش رسمی نوبیا زد ۲۰ آغاز شود. البته فروش دستگاه در بازارهای بین‌المللی از ماه سپتامبر‌ (شهریورماه)‌ آغاز خواهد شد. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی نوبیا زد ۲۰ با ظرفیت حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، ۴۹۷ دلار و قیمت نسخه‌ی با ظرفیت حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ۵۲۵ دلار است. نسخه‌ی ۸ گیگابایتی با ظرفیت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی این دستگاه نیز با قیمت ۵۹۶ دلار به‌فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات