آیفون XR مدل 2019 به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل ۲۰۱۹ آیفون XR اپل احتمالا به دوربینی دوگانه‌ی پشتی مجهز خواهد شد.
تبلیغات

براساس شایعات جدید، مدل ۲۰۱۹ آیفون XR اپل به سیستم دوربین دوگانه مجهز خواهد شد و بدین‌ترتیب، اولین‌بار امکان ارائه‌ی فناوری تصویربرداری پیشرفته‌ی کوپرتینویی‌ها در محصول رده‌پایین این شرکت نیز فراهم خواهد شد.

مک اوتاکارا روز جمعه براساس اطلاعاتش از تأمین‌کننده‌گان چینی، اعلام کرده باتوجه‌به اینکه آیفون X و آیفون XS هر دو به یک لنز واید و یک لنز تله‌فوتو مجهز شده‌اند، آیفون XR جدید نیز به احتمالا از دو لنز مشابه این دو مدل بهره خواهد برد. گفتنی است مدل کنونی آیفون XR به یک لنز تکی واید مجهز شده است.

اپل قبلا از لنزهای تله‌فوتو به دو منظور استفاده کرده است: ۱. امکان ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری به‌جای بزرگ‌نمایی دیجیتال؛ ۲. امکان ارائه‌ی حالت پرتره در اپلیکیشن دوربین سیستم‌عامل موبایلی آی‌اواس. این دو ویژگی باعث شده لنز مذکور به‌عنوان لنز اصلی در نظر گرفته شود. این درحالی است که لنز واید داده‌های عمق را ثبت می‌کند تا از آن‌ها برای مجزاکردن سوژه از پس‌زمینه‌ و شبیه‌سازی جلوه بوکه بهره برد؛ درست مانند آنچه در دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر دیده‌ایم.

آیفون XR از الگوریتم‌های مخصوصی بهره می‌برد تا جلوه بوکه را در تصاویر ثبت‌شده با این گوشی‌ هوشمند ارائه کند؛ اما دقت تصاویر ثبت‌شده با این دستگاه الزما با تصاویر ثبت‌شده با گوشی‌های هوشمند دیگری چون آیفون XS برابر نیست.

تاکنون در چند گزارش به این نکته اشاره شده که مدل جدید آیفون‌های پرچم‌دار اپل نیز به نمایشگرهای اولد ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی و سیستم دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد. همچنین، گفته شده لنز سوم احتمالا لنزی سوپرواید است. مک اوتاکارا اعلام کرده دو لنز از سه لنز یادشده احتمالا به‌شکل قبلی خود استفاده خواهند شد تا بدین‌ترتیب، هزینه‌های نهایی تولید کاهش یابد.

افزون‌براین، در گزارش‌ها گفته‌شده علاوه‌بر تغییرات طراحی، شاید در مدل‌های جدید آیفون استفاده از دکمه‌ی بی‌صدا شبیه به آیپد و شیشه‌ی سه‌بعدی برای پوشش دوربین بزرگ‌تر این گوشی‌های هوشمند را شاهد باشیم. انتظار می‌رود دوربین دوگانه‌ی مدل بعدی آیفون XR نیز از پوشش شیشه‌ی سه‌بعدی بهره ببرد. علاوه‌براین، احتمال استفاده از نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع LCD در آیفون XR جدید وجود دارد.

همچنین، این احتمال هم وجود دارد گوشی‌های جدید اپل به‌همراه کابل یواس‌بی سی به لایتنینگ و شارژر ۱۸ واتی یو‌اس‌بی سی به بازار عرضه شوند و ظاهرا درگاه لایتنینگ همچنان به‌عنوان درگاه اصلی در این محصولات استفاده خواهد شد.

دیدگاه شما درباره‌ی آیفون XR مدل ۲۰۱۹ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات