دوربین اصلی آیفون 2019 احتمالا به لنز فوق عریض مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‌‌چی‌ کو اخیرا به بهره‌مندی آیفون 2019 از دوربین اصلی سه‌گانه اشاره کرده است. بنابر ادعای وی، یکی از این دوربین‌ها به لنز فوق‌عریض مجهز خواهد شد.
تبلیغات

مینگ‌‌چی‌ کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی محصولات اپل، اخیرا در یادداشت جدیدی اعلام کرده این شرکت در حداقل دو مدل از آیفون‌های ۲۰۱۹ از دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. ظاهرا یکی از این دوربین‌ها به لنز فوق‌عریض مجهز می‌شود تا بتواند گستره‌ی بیشتری از مناظر در عکس جای دهد. همچنین، آیفون‌های جدید دوربین سلفی بهبودیافته‌ای خواهند داشت.

این تحلیلگر در یادداشتش پیش‌بینی کرده آیفون ۶.۵ و ۵.۸ اینچی OLED دوربین سه‌گانه خواهند داشت. درضمن، اپل قصد دارد در آیفون ۶.۱ اینچ LCD جدید، از دوربین دوگانه استفاده کند. ظاهرا این گوشی‌ها از لنز فوق‌عریض ساخت شرکت سونی برخوردار خواهند بود. افزون‌بر‌این‌ها، مینگ‌‌چی‌ کو می‌گوید اپل روی این دوربین‌ها نوعی پوشش مشکی خاص قرار خواهد داد تا آن‌ها را تاحدی «ناپیدا» کند. اینکه گفته‌ی این تحلیلگر دقیقا به‌چه معنا است، فعلا مشخص نیست.

درکنار این‌ها، ظاهرا تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۱۹ قرار است به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز 5P مجهز شوند. این درحالی است که آیفون‌های پرچم‌دار فعلی، از دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با لنز 4P بهره می‌گیرند. 

همچنین، مینگ‌ چی‌کو در یادداشت جدیدش به موضوع دیگری اشاره کرده است. او می‌گوید برخی از تأمین‌کنندگان قطعات دوربین آیفون‌های ۲۰۱۹ نظیر جنیوس، Genius، احتمالا روند مثبت و روبه‌رشدی تجربه خواهند کرد. او دقیق اشاره می‌کند افزایش تولیدات این شرکت می‌تواند یکی دیگر از تأمین‌کنندگان به‌نام لارگان (Largan) را تحت‌تأثیر قرار دهد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

براین‌اساس، اپل یکی دیگر از شرکت‌های بزرگی است که می‌خواهد در محصولش از بیش از دو دوربین اصلی بهره بگیرد. پیش‌تر، شرکت‌های هواوی و سامسونگ با تولید محصولات پرچم‌دار وارد این حوزه شده‌اند و ظاهرا اپل نمی‌خواهد از قافله جا بماند. البته، محصولات هواوی و سامسونگ حتی پا را فراتر گذاشته‌اند و بعضا به چهار دوربین مجهز شده‌اند.

این نخستین‌باری است که گفته می‌شود آیفون‌های جدید قرار است از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره بگیرند. این اولین‌باری نیست که انتشار شایعه درباره‌ی بهبود دوربین سلفی آیفون‌های ۲۰۱۹ درمقایسه‌با آیفون‌های ۲۰۱۸ را شاهد هستیم. پیش‌تر در ژانویه، گفته می‌شد آیفون‌های امسال قرار است به‌جای دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی، به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی مجهز شوند.

مینگ‌چی کو قبلا پیش‌بینی کرده بود گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۲۰۱۹ به‌جای استفاده از درگاه USB-C همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده خواهند کرد. درضمن، انتظار می‌رود آیفون‌های جدید همچنان از دوربین TrueDepth اپل بهره‌مند باشند و در بخش بالایی نمایشگر آن‌ها، بریدگی وجود داشته باشد. باتری قوی‌تر و بدنه‌ی شیشه‌ای، از دیگر مشخصات مربوط‌به آیفون‌های ۲۰۱۹ خواهند بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب آیفون‌ها، احتمالا قابلیت شارژ معکوس یا همان شارژ دوطرفه خواهد بود. این قابلیت که هنوز به دنیای آیفون‌ها راه پیدا نکرده، پیش‌تر در گوشی‌های هواوی و سامسونگ دیده شده است. این قابلیت گوشی‌های هوشمند را قادر می‌سازد تا در نقش پد شارژ قرار گیرند و بتوانند به‌صورت بی‌سیم، گجت‌های دیگر را شارژ‌ کنند.

دوربین TrueDepth آیفون‌های جدید از جوانب متعددی پیشرفت خواهد کرد تا روند احراز هویت کاربر ازطریق فیس ID، سریع‌تر و بهتر انجام شود. افزون‌بر‌این‌ها، مینگ‌چی کو می‌گوید آیفون ۶.۱ اینچ LCD سال ۲۰۱۹ به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در‌این‌زمینه چیست؟ فکر می‌کنید گوشی آیفون ۲۰۱۹ چقدر خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات