گلکسی A30 و A50 سامسونگ، با نمایشگر infinity-U و دوربین اولتراواید معرفی شدند

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ، پس رونمایی از پرچم‌دار جدیدش، در MWC نیز با دست پر ظاهر شد. در این رویداد، دو میان‌رده‌ی جدید سامسونگ معرفی شدند.
تبلیغات

شرکت سامسونگ، هفته‌ی گذشته از چند دستگاه جدیدش از جمله پرچمدارش، گلکسی اس 10 رونمایی کرد. اما خوشبختانه غول تکنولوژی کره، دست خالی به رویداد MWC نیامد.

دو گوشی جدید معرفی‌شده گلکسی A30 و گلکسی A50 نام دارند. این گوشی‌های سری A، به‌گفته‌ی سامسونگ به تمرکز بر قابلیت‌های اصلی تولید شده‌اند.

نمایشگر سوپر امولد infinity-U

در طول یک سال گذشته، شاهد آن بودیم که شرکت‌های مختلف به سمت تولید گوشی‌هایی با نمایشگر بدون قاب رفته‌اند. سامسونگ نیز در دو گوشی جدید گلکسی A30 و A50 چنین طراحی بدون قابی را پیاده‌سازی کرده است.

Samsung Galaxy A50 / گلکسی ای ۵۰ سامسونگ

هر دو میان‌رده‌ی جدید سامسونگ از نمایشگر‌های سوپرامولد ۶.۴ اینچی، موسوم به infinity-U استفاده می‌کنند. این نام نشانگر شکاف U شکل در این دستگاه برای دوربین سلفی است. دوربین سلفی ای ۵۰، ۲۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی ای ۳۰، ۱۶ مگاپیکسل است. دوربین‌های سلفی این دو دستگاه، تفاوت‌های جزئی دیگری نیز دارند که در مقاله‌های آینده به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

برای تولید قاب پشتی هر دو دستگاه، از پلاستیک براق استفاده شده و آلومینیوم یا شیشه در آن‌ها به کار نرفته‌ است. این موضوع احتمالا به‌خاطر کاهش هزینه‌های تولید و درنتیجه کاهش قیمت نهایی بوده است. همان‌طور که قبلا هم پیش‌بینی می‌شد، دوربین‌های پشتی به‌صورت عمودی در گوشه‌ی بالایی دستگاه تعبیه شده و لوگوی سامسونگ نیز در وسط قاب خودنمایی می‌کند. نکته‌ی جالب آنکه سامسونگ A30 مجهز به حسگر اثر انگشت است اما A50 حسگر اثر انگشت ندارد.

دوربین‌های اولتراواید بهبودیافته با هوش مصنوعی

دوربین‌های پشتی A30 و A50 تفاوت‌های چشم‌گیری دارند. گوشی A50، از دوربین اصلی ۲۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند. این بدان معنا است که دوربین کیفیت خوبی دارد اما چندان هم خارق‌العاده نیست! حسگر اصلی گلکسی A50، با یک حسگر واید ۸ مگاپیکسلی و همچنین حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی همراه شده است که موجب بهبود کیفیت تصویر ناحیه‌ی خارج از فوکوس می‌شود. گوشی A30، درکنار حسگر اصلی، مجهز به حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی شده است.

در هر دو گوشی، دوربین، به‌وسیله‌ی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یافته است. گلکسی A50، به قابلیت فوکوس در سلفی و هچنین Bixby Vision مجهز شده است. این قابلیت، امکان خرید آنلاین ازطریق دوربین، ترجمه‌ی متون و یافتن اطلاعات را فراهم می‌آورد.

Samsung Galaxy A30 / گلکسی ای ۳۰ سامسونگ

باتری بزرگ، پردازنده‌ی معمولی و حافظه‌ی داخلی زیاد

به دلایل نامعمولی، سامسونگ نام پردازنده‌ی استفاده‌شده در A30 و A50 را معرفی نکرده و تنها به اعلام تنظیمات octa-core و سرعت پردازنده بسنده کرده است. با این وجود، اطلاعات اعلام‌شده نشان می‌دهد که پردازنده‌ی مورد استفاده در A50، احتمالا اگزینوس 9610 و پردازنده‌ی A30، احتمالا اگزینوس 7904 است. اولی معادل اسنپدراگون 660 و دومی قابل مقایسه با اسنپدراگون 636 است.

گلکسی A50 با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. همچنین مدل قوی‌تر 6/128 GB نیز برای آن موجود است. A30 نیز در دو مدل 3/32 GB و 6/128 GB عرضه می‌شود.

هر دو دستگاه مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، قابلیت شارژ سریع و درگاه microSD هستند. اندروید مورد استفاده در این دو دستگاه نامشخص است. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ از اندروید 8.1 اوریو، به‌جای اندروید 9 پای، در A30 و A50 استفاده کند.

Samsung Galaxy A50 / گلکسی ای ۵۰ سامسونگ

تاریخ عرضه و قیمت گوشی

Samsung قیمت گلکسی A30 و A50 را اعلام نکرده است؛ اما، احتمالا این دو دستگاه تا ماه آینده وارد بازار می‌شوند. در ابتدا فروش این دو دستگاه به بازارهای آسیایی مانند بازار هند محدود می‌شود و پس از آن وارد بازار کشورهای اروپایی و بازارهای جهانی می‌شود. A50، در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و مرجانی الهام گرفته از نور پراکنده عرضه می‌شود. A30، تنها در سه رنگ اولی موجود است.

شما می‌توانید برای اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی سامسونگ از جمله قیمت گوشی A30، گلکسی A40، گوشی A20، سامسونگ A10 و A70 و از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. شما همچنین در این بخش می‌توانید مشخصات گوشی A51 و سایر گوشی‌های بازار را به صورت کامل بررسی و مقایسه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات