مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه تمام نسخه‌های گلکسی اس 10

جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
تازه‌ترین تصاویر زنده و گزارش‌های منتشر شده پیرامون گلکسی S10 نشان می‌دهد که این محصول مجهز به شارژ بی‌سیم معکوس برای شارژ کردن ایرباد‌ها و هم‌چنین حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر خواهد بود.
تبلیغات

بدون‌شک سری گلکسی S10، یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ هستند. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ پرچمداران سال گذشته‌ی خود را از هر جهت بهبود ببخشد و با مجهز کردن آن‌ها به قابلیت‌های جدید و خلاقانه، محصولاتی با عملکرد بهتر، عمر باتری طولانی‌تر و دوربین توانمندتر روانه‌ی بازار کند. حضور قدرتمند گلکسی S10 و مانور روی قابلیت‌های جدید آن می‌تواند ضامن ادامه‌ی سلطنت سامسونگ بر قلمروی اندروید باشد.

انتظار می‌رود که سازنده‌ی کره‌ای هر ۵ محصول جدید خود را یکجا و پیش از آغاز رویداد بزرگ MWC 2019، معرفی کند. محصولاتی که احتمال معرفی آن‌ها وجود دارد شامل نسخه‌ی اقتصادی‌ گلکسی S10e، نسخه‌های معمولی گلکسی S10 و S10 پلاس، گلکسی S10 5G و یک گوشی هوشمند تاشو از خانواده کهکشانی‌ها می‌شود؛ البته میزان صحت اطلاعات درباره‌ی دو محصول آخر بسیار پایین است درحالی که تاکنون تصاویر و جزییات بسیاری از مدل‌های استاندارد گلکسی S10 و S10e مشاهده کرده‌ایم.

سامسونگ گلکسی S10 و S10 پلاس

طراحی

نمایشگر گلکسی S10 و نسخه‌ی پلاس آن، امضای همیشگی سامسونگ را یدک می‌کشد و از صفحه‌نمایشی با لبه‌های خمیده بهره می‌گیرد. فرمول رایج چندین ساله‌ی آلومینیوم و شیشه نیز در گوشی‌های جدید سامسونگ مانند بسیاری دیگر از پرچمداران سایر شرکت‌ها، مورد استفاده قرار گرفته است. تفاوت نسخه‌ی معمولی با نسخه‌ی پلاس بیشتر به ابعاد کلی دستگاه‌ها و تعداد دوربین‌های سلفی محدود می‌شود.

برخلاف پرچم‌دار‌های گذشته‌ی سامسونگ، شاهد یک حفره‌ در گوشه‌ی نمایشگر دستگاه هستیم که میزبان دوربین سلفی دستگاه است. حاشیه‌های جانبی دستگاه به‌سختی قابل مشاهده هستند و حاشیه‌های بالایی و پایینی نیز تا حد زیادی باریک‌تر شده‌اند؛ به‌طوری که ظاهر گلکسی S10 نسبت به گلکسی S9 بسیار یکپارچه‌تر به‌نظر می‌رسد. گلکسی S10 پلاس از نمایشگر ۶/۴ اینچی بهره می‌برد و ابعاد آن ۷.۸ × ۷۵ × ۱۵۷.۷ میلی‌متر خواهد بود. برادر کوچک‌تر با نمایشگر ۶/۱ اینچی، ابعادی معادل ۷.۸ × ۷۰.۹ × ۱۴۸.۹ میلی‌متر خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی اس۱۰ / samsung galaxy s10

در قسمت پشتی دستگاه، شاهد چینش افقی دوربین همانند گلکسی نوت 9 هستیم؛ اما برخلاف نوت 9، سنسور سومی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی نیز وجود دارد که زاویه‌ی دید وسیع را برای دوربین فراهم می‌کند. حسگر دیگری نیز درکنار مجموعه‌ی دوربین دیده می‌شود که تاکنون وظیفه‌ی اصلی آن مشخص نشده است. سنسور اصلی با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی بوده و سنسور دوم با وضوح ۱۳ مگاپیکسلی در پس لنز تله‌فوتو دیده می‌شود. تغییر مهم دیگر در قسمت پشتی، به ناپدید شدن حسگر اثر انگشت بازمی‌گردد که احتمالا دلیل آن، استفاده از حسگر زیر نمایشگر خواهد بود.

بدنه‌ی دستگاه از فریم آلومینیومی با پنل‌های شیشه‌ای در جلو و عقب تشکیل شده است. در لبه‌ی پایینی، پورت USB-C، اسپیکر و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دیده می‌شود. در بخش بالایی نیز روزنه‌ی میکروفون به‌همراه درگاه ورود سیم‌کارت وجود دارد. تحول دیگر در طراحی گلکسی S10 نسبت به نسل قبلی، به استفاده‌نکردن از حسگر‌های محسوس تشخیص چهره بازمی‌گردد. همچنین طبق عادت باید علاوه‌بر کلید‌ روشن کردن دستگاه و تنظیم صدا، انتظار کلید مخصوص دستیار هوشمند بیکسبی را نیز داشته باشیم. در ابتدا، گلکسی اس ۱۰ در رنگ‌های سفید مرواریدی، سبز زمردین، مشکی شیشه‌ای (بلوری) و آبی عرضه خواهد شد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک دو رنگ مشکی سرامیکی و سفید سرامیکی نیز در میان گزینه‌های موجود برای خریداران قرار گیرد.

سخت‌افزار

دوربین‌های سلفی داخل نمایشگر، تنها نوآوری‌های صورت‌گرفته در گلکسی S10 نیستند و پرچمداران جدید، اولین محصولات سامسونگ خواهند بود که از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک درون‌صفحه‌ای بهره می‌برند. انتظار می‌رود عملکرد این حسگر سریع‌تر از نمونه‌های به‌کار رفته در سایر پرچم‌دار‌ها مانند وان‌پلاس 6T یا دیگر نمونه‌های چینی باشد. مثل همیشه تراشه‌ی اصلی به‌کار رفته در پرچم‌دار جدید سامسونگ باتوجه به منطقه‌ی عرضه، متفاوت خواهد بود. خریداران در ایالات متحده نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی کوالکام را دریافت خواهند کرد که از اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد؛ اما در سایر نقاط دنیا نسخه‌ی همراه‌با پردازنده‌ی خود سامسونگ از خانواده اکسینوس با نام اکسینوس ۹۸۲۰ عرضه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی اس۱۰ پلاس /  +samsung galaxy s10

گلکسی S10 و S10 پلاس در نسخه‌هایی با حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایت عرضه می‌شوند؛ اما احتمال دارد پیشرفته‌ترین نسخه‌ی گلکسی S10 پلاس از ۱۲ گیگابایت رم نیز استفاده کند. در بخش حافظه‌ی داخلی شاهد نسخه‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی برای گلکسی S10 در کنار ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی برای S10 پلاس هستیم. تمامی مدل‌ها احتمالاً دارای درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی خواهند بود. باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای نسخه‌ی معمولی و ۴۰۰۰ یا ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز برای نسخه‌ی پلاس گزارش شده؛ اما ظرفیت دقیق آن برای نسخه‌ی پلاس هم‌چنان نامشخص است.

دوربین

هر دو پرچم‌دار جدید سامسونگ همراه‌با دوربین سه‌گانه عرضه می‌شوند. دوربین اصلی که بیشترین استفاده را دارد به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم متغیر F1.5/F2.4 مجهز است. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دیگری نیز با زاویه دید عریض به کمک لنز اصلی می‌آید تا بتواند محدوده‌ی تصویربرداری دستگاه را افزایش دهد. در انتها شاهد دوربین سوم ۱۳ مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو هستیم که در گذشته نیز روی گلکسی S9 پلاس و نوت 9 شاهد استفاده از آن بودیم. تمامی سنسورها، به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز خواهند بود. همچنین مشخصات اصلی دوربین‌های سلفی هنوز نامشخص است؛ اما طبق گزارش‌ها، این دوربین‌ها نیز به لرزش‌گیر اپتیکال و قابلیت فیلم‌برداری 4K مجهز هستند.

سامسونگ گلکسی اس۱۰ / samsung galaxy s10

قیمت و تاریخ عرضه

درحالی که انتظار می‌رود نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی S10e با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش برسد، قیمت پایه‌ی گلکسی S10 از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود که مربوط‌به نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم خواهد بود. نسخه‌ی ساده‌ی گلکسی S10 پلاس نیز که از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه بهره‌ می‌برد با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. بی‌شک با افزایش مقدار حافظه‌ی داخلی و حافظه‌ی رم، به قیمت دستگاه‌ها افزوده می‌شود؛ به‌طوری که بالاترین مدل از گلکسی S10 پلاس حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. گلکسی S10e به‌صورت رسمی در تاریخ ۲۰ فوریه (یکم اسفند) معرفی می‌شود و پیش‌خرید آن نیز به‌سرعت در دسترس قرار می‌گیرد و از تاریخ ۸ مارس (هفدهم اسفند) به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

مشخصات / مدل‌‌ها

گلکسی S10e

گلکسی S10

گلکسی S10 پلاس

رنگ‌ها

مشکی، سبز، سفید، آبی، زرد و قرمز

مشکی، سبز، سفید، آبی

مشکی، سبز، سفید، آبی، مشکی و سفید سرامیکی

پردازنده

اسنپدراگون ۸۵۵ / اکسینوس ۹۸۲۰

نمایشگر

۵/۸ اینچ سوپر امولد تخت

۶/۱ اینچ سوپر امولد خمیده

۶/۴ اینچ سوپر امولد خمیده

حافظه

۶ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت داخلی

۶ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت داخلی

۸ گیگابایت رم / ۵۱۲ گیگابایت داخلی

۶ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت داخلی

۸ گیگابایت رم / ۵۱۲ گیگابایت داخلی

۱۲ گیگابایت رم / ۱ ترابایت داخلی

دوربین اصلی

دوگانه

سه‌گانه

سه‌گانه

دوربین سلفی

تکی

تکی

دوگانه

باتری

۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

امنیت

حسگر اثرانگشت همراه‌با کلید پاور

حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای

حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای

قیمت

۷۵۰ دلار

۹۰۰ دلار

۱۰۰۰ دلار

طراحی

گلکسی S10e که با کد SM-G970U شناخته می‌شود، ارزان‌قیمت‌ترین عضو خانواده‌ی گلکسی S10 خواهد بود و به‌نوعی پاسخ سامسونگ به آیفون XR اپل محسوب می‌شود. این محصول برای نخستین‌بار از زمان معرفی گلکسی اس ۷، از نمایشگر کاملاً تخت بهره می‌گیرد. همانند سایر دستگاه‌ها S10e نیز از بدنه‌ی ترکیبی شیشه و آلومینیوم بهره می‌برد که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی پشتیبانی دستگاه از شارژ بی‌سیم باشد. برای قرارگیری دوربین سلفی، تنها یک حفره‌ درون نمایشگر به‌جای بریدگی وجود دارد. همچنین دیگر خبری از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک درون‌صفحه‌ای نیست و حسگر اثرانگشت همراه‌با کلید پاور دستگاه در قسمت جانبی دیده می‌شود. پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ در ابتدا با رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و سبز عرضه خواهد شد؛ اما احتمالا برخی رنگ‌های خاص مانند زرد و قرمز نیز به‌صورت انحصاری در نظر گرفته شوند. این مسئله نیز شباهت بسیاری به رنگ‌بندی آیفون XR اپل دارد.

سامسونگ گلکسی اس۱۰ / samsung galaxy s10

نمایشگر ۵/۸ اینچی گلکسی S10e از پنل سوپر امولد بهره‌مند خواهد بود و به‌احتمال زیاد از رزولوشن +FHD پشتیبانی می‌کند؛ زیرا بعید به‌نظر می‌رسد که در چنین محدوده‌ی قیمتی، سامسونگ اقدام به استفاده از رزولوشن +QHD کند. حفره‌ای درون نمایشگر برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است که موجب شده صفحه‌نمایش آن نام Infinity-O را یدک بکشد. S10e در زمینه‌ی قدرت پردازشی به‌هیچ عنوان یک محصول پایین‌رده محسوب نمی‌شود و امتیازهای بالایی در تست‌های معتبر مانند گیک‌بنج و انتوتو بدست آورده است. رم ۶ گیگابایتی درکنار تراشه‌ی ساخت کوالکام با اسم رمز مادربرد msmnile قرار گرفته است که این نام نویدبخش استفاده از اسنپدراگون ۸۵۵ در نسخه‌ی مخصوص ایالات متحده خواهد بود. نسخه‌ی جهانی دستگاه نیز ممکن است از اگزینوس ۹۸۲۰ قدرت بگیرد. میزان حافظه‌ی داخلی دستگاه ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود که ازطریق کارت حافظه قابل افزایش است. باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز وظیفه‌ی تأمین انرژی دستگاه را برعهده خواهد داشت ظرفیت بیشتری از گلکسی S9 دارد و با وجود پردازنده‌ی بهینه‌تر می‌تواند اطمینان‌بخش عمر بهتر باتری باشد.

دوربین

یکی از تفاوت‌های اصلی میان نسخه‌های استاندارد و ارزان‌قیمت سری گلکسی S10 به دوربین آن بازمی‌گردد. گلکسی S10e برای ثبت عکس به دوربین دوگانه‌ی خود اتکا دارد. دوربین اصلی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، لنزی با دیافراگم متغیر (f2/4 در روز و f1/5 درشب) را مقابل خود می‌بیند که همانند نمونه‌ی به‌کار رفته در گلکسی S9 و نوت 9 است. طبق گزارش‌ها، دوربین دوم دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است و زاویه دید عریض را برای تصویربرداری فراهم می‌کند. البته درکنار این دو دوربین یک فلش LED نیز دیده می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس۱۰ / samsung galaxy s10

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت پیش‌بینی شده برای گلکسی S10e حدود ۶۹۹ دلار است که موجب می‌شود گزینه‌ی اقتصادی‌تری نسبت به نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی آیفون XR باشد که به‌ترتیب برچسب ۷۴۹ و ۷۹۹ دلاری را یدک می‌کشند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، معرفی رسمی محصول در تاریخ یکم اسفند صورت می‌گیرد و امکان پیش‌خرید پس از معرفی وجود خواهد داشت. درنهایت عرضه‌ی رسمی محصول به بازار در هفدهم اسفند ماه خواهد بود.

شارژر بی‌سیم معکوس

چندی پیش گزارش‌هایی مبتنی بر اسناد FCC و Bluetooth SIG منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ به‌زودی ادامه‌دهنده‌ی راه Gear IconX را عرضه خواهد کرد. این محصول که اکنون Galaxy Buds نامیده می‌شود، از ۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد و از بلوتوث نسخه‌ی ۵/۰ پشتیبانی خواهد کرد. همچنین همراه‌با کیس‌هایی عرضه می‌شوند که امکان شارژ کردن آن‌ها را نیز دارند. تا این قسمت از گزارش شاهد ویژگی جدیدی نیستیم و تنها ارتقاهای صورت گرفته در نسل جدید مشهود است.

چندی پیش شایعه‌ها پیرامون قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس ازطریق گلکسی S10 در رسانه‌ها منتشر شد که نام Powershare برای آن در نظر گرفته شده بود؛‌اما اکنون باتوجه‌به تصویر منتشر شده از سوی یکی از رسانه‌های آلمانی، شایعه‌های گذشته رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند. این تصویر نشان می‌دهد که ایربادها در حال شارژ روی قسمت پشتی گلکسی S10 پلاس هستند. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که پرچمداران جدید سامسونگ می‌توانند وسایل جانبی جدید این شرکت و سایر گوشی‌های مجهز به شارژ بی‌سیم را شارژ‌ کنند.

سامسونگ گلکسی اس۱۰ / samsung galaxy s10

برای آشنا شدن با گلکسی Buds و قابلیت شارژ بی‌سیم آن، باید تا زمان معرفی رسمی آن صبر کرد. ابعاد این ایربادها طوری به‌نظر می‌رسد که امکان شارژ کردن آن با سایر شارژهای بی‌سیم وجود ندارد و اگر این مسئله واقعیت داشته باشد، احتمالاً سامسونگ مجبور به قرار دادن یک پورت ورودی برای شارژ کردن کیس ازطریق سیم نیز شده است. تصاویر به‌نوعی نشان‌دهنده‌ی یکپارچگی کیس ایربادها با گلکسی S10 پلاس هستند؛ به‌طوری که شارژر بی‌سیم اختصاصی درنظر گرفته شده برای آن‌ها، تنها همان گوشی خواهد بود. این محصول با کد SM-R170 در رنگ‌های مشکی، سفید و زرد با قیمت ۱۴۹ یورو (حدود ۱۷۰ دلار) قابل خرید خواهد بود. در برخی از کشورهای خاص، مشتریانی که قبل از تاریخ ۷ مارس (شانزدهم اسفند) اقدام به پیش‌خرید گلکسی S10 کنند، یک Galaxy Buds هدیه خواهند گرفت.

حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای

حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای یکی از ویژگی‌های قابل پیش‌بینی در نسل جدید پرچمداران سامسونگ بود. حتی در گذشته انتظار وجود چنین قابلیتی در سری گلکسی S9 نیز می‌رفت؛ اما با معرفی رسمی محصول، شایعه‌های پیرامون این نوع از حسگر نیز جان باختند. اکنون با نزدیک شدن به تاریخ معرفی رسمی گلکسی S10، تصاویر و جزییات بیشتری از آن منتشر می‌شود. با اینکه بیشتر کارشناس‌ها و اهالی رسانه مطمئن بودند که سامسونگ از حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای در S10، استفاده خواهد کرد؛ اما مدارک لازم برای اثبات این ادعا کم‌رنگ بودند. اکنون با انتشار تصاویر جدید از S10 می‌توانیم با اطمینان بسیار بگوییم که حسگر مورد نظر در این محصول به کار رفته است.

سامسونگ گلکسی اس۱۰ / samsung galaxy s10

تصاویر زنده‌ی منتشر شده از عربستان صعودی، نشان‌دهنده جدید‌ترین نسل پرچمدارهای سامسونگ است که قفلشان به‌وسیله‌ی حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای باز می‌شود. محل دقیق ثبت این عکس‌های زنده مشخص نیست و حتی ممکن است یکی از دفتر‌های سامسونگ در عربستان باشد. نبود حسگر اثرانگشت در حاشیه‌ها و قسمت پشتی دستگاه، از دیگر مواردی بود که احتمال استفاده از حسگر گفته شده را افزایش می‌داد. در تصاویر مکان مشخصی برای قرار دادن انگشت کاربر دیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که تمامی صفحه از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات