مقایسه مقاوت در برابر افتادن: آیفون ۵ در مقابل گلکسی اس ۳

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
شاید کاربران زومیت به خاطر داشته باشند که یکی از امتیازات بزرگ گلکسی اس ۲ نسبت به آیفون ۴ و آیفون ۴S اپل این بود که گوشی سامسونگ نسبت به ضربه به دلیل وزن کم و پوشیده بودن لبه شیشه نمایشگر، مقاومت بیشتری داشت. آیفون ۴ و آیفون 4S به دلیل وزن زیاد و لبه‌های بیرون زده‌ی شیشه نمایشگر و شیشه پشتی، به اندازه کافی درمقابل ضربه مقاوم نبودند و سریعا در اثر برخورد با زمین می‌شکستند. با زومیت همراه باشید تا در ادامه مطلب ویدئو مربوط به آزمایش آیفون ۵ و گلکسی اس ۳ درمقابل ضربه وارد شده از بابت پرت شدن گوشی از ارتفاع را مشاهده کنید.
تبلیغات

وب‌سایت Android Athority آزمایش بسیار جالب در عین حال ناراحت کننده و هزینه‌بری را در شهر هنگ کنگ انجام داده است که شاید به تصمیم‌گیری برخی برای خرید گوشی کمک کند. Darcy LaCouvee نویسنده این وب‌سایت هر دو گوشی را ۴ بار در حالت‌های متفاوت مورد آزمایش قرار داده است و سعی بر این بوده که شرایط واقعی شبیه‌سازی شود و از اغراق بپرهیزد. فیلم این آزمایش را در زیر مشاهده ‌می‌کنید (دوستانی که قلب ضعیفی دارند این فیلم را تماشا نکنند!):

همان‌طورکه در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید آیفون به دلیل بدنه آلومینیومی‌ و سبکش، مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان داده است و این بار لبه شیشه توسط قاب فلزی محافظت شده است. درمقابل گلکسی اس ۳ به دلیل قاب ضعیفتر ضربه را به لبه شیشه منتقل کرده و باعث شکسته شدن آن در اثر ضربه گردیده است.

میزان مقاومت یک گوشی دربرابر ضربه تا چه حد در تصمیم شما برای خرید گوشی تأثیرگذار است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات