موتورولا موبایل RAZR i را با پردازنده جدید 2 گیگاهرتزی اینتل معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
موتورولا در یک همکاری مشترک با شرکت اینتل، اولین موبایل مبتنی بر پردازنده اینتل خود را در لندن معرفی کرد. این مدل از RAZR چهره‌ی آشنایی دارد، اما از باطن بسیار متفاوتی برخوردار است. بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی دوست دارند که در کنار ARM و کوالکام یک رقیب دیگر هم قرار گیرد تا بر شدت این رقابت در جهت بهبود عملکرد و پایین آمدن قیمت‌ها، افزوده شود. با زومیت همراه باشید تا با این تلفن هوشمند قدرتمند موتورولا و اینتل آشنا شوید.
تبلیغات

تلفن هوشمند RAZR i به همراه آخرین پردازنده موبایل شرکت اینتل کار می‌کند و با گوشی‌هایی که چند هفته پیش به همراه گوگل معرفی کرد تفاوت دارد. این پردازنده که از خانواده Medfield اینتل است دارای حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز است.

صفحه‌نمایش 4.3 اینچی Super AMOLED این موبایل تقریباً لب-به-لب است و قاب بسیار نازکی دارد. رزولوشن این نمایشگر نیز 960×540 پیکسل است. یک باتری 2,000 میلی‌آمپر ساعتی درون این دستگاه نصب شده و بدنه آن همانند دیگر مدل‌های جدید RAZR از پلیمر Kevler پوشیده شده است.

اینتل این کنفرانس را بیشتر به منظور معرفی پردازنده جدید خود برگزار کرده و ادعا کرده که این پردازنده جدید برای معماری وب و اجرای کدهای جاوا بهینه‌سازی شده است. همچنین به گفته اینتل این پردازنده سیستم مدیریت مصرف انرژی بسیار مناسبی حتی در فعالیت‌های سنگینی همچون بازی دارد، که البته تا زمانی که نمونه نهایی تست نشود نمی‌توان روی این وعده‌های بدون عدد و رقم حساب کرد.

Razr i از یک دوربین 8 مگاپیکسلی و رابط کاربری مشابه با دیگر مدل‌های RAZR برخوردار است. بنا به گفته موتورولا این موبایل در کمتر از یک ثانیه برای عکس برداری آماده می‌شود و می‌‌تواند 10 عکس در یک ثانیه بگیرد. همچنین دکمه شاتر جداگانه‌ای روز این تلفن هوشمند نصب شده است.

اینتل یک تیم بزرگ از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای را گردهم آورده تا نرم‌افزارهای سازگار با معماری x86 را به معادل اندرویدی تبدیل کنند. یعنی Razr i علاوه بر دسترسی به ۶۰۰ هزار نرم‌افزار اندروید موجود در گوگل پلی به نرم‌افزارهای x86 تغییر یافته اینتل نیز دسترسی خواهد داشت.

Razr I

پردازنده Medfield بکار گرفته شده در Razr i یک SoC (سیستم-روی-یک-چیپ) از خانواده اتم (Atom) است. اینتل در ابتدای امسال و زمانی که Medfield را معرفی نمود، خبر از همکاری مشترک با موتورولا داد و اعلام کرد که دو شرکت توافق کرده‌‌اند تا موتورولا به مدت چند سال تلفن و تبلت با پردازنده اینتل تولید کند. SoC بکار رفته در Razr I از همان نوعی است که در تلفن Xolo X900 نیز بکار گرفته شده بود. اما فرکانس این پردازنده به جای ۱.۵ گیگاهرتز به ۲ گیگاهرتز افزایش یافته است. این پردازنده تک هسته‌ای است و از Hyper-Threading پشتیبانی‌ می‌کند. مهم‌ترین نقطه ضعف Medfield در گرافیک نسبتاً قدیمی و ضعیف PowerVR SGX540 است که بسیار ضعیف‌تر از گرافیک‌های بکار گرفته شده در تلفن‌های هوشمند امروزی است.

این گوشی از سیستم NFC پشتیبانی می‌کند که توسط برنامه Android Beam کنترل و مدیریت می‌شود. بوتلودر(BootLoader) این دستگاه قفل نیست و به‌راحتی می‌توان سیستم عامل آن را به حالت اندروید کاملاً خام درآورد. نسخه‌ای که گوشی با آن به نمایش درآمده، نسخه 4 اندروید بوده و هنوز معلوم نیست که نسخه 4.1 برای این گوشی از همان ابتدا عرضه خواهد شد یا باید منتظر به‌روزرسانی موتورولا بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات