تاریخچه‌ی درآمدهای اپل و آیفون در سه نمودار

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بخش کسب‌وکار CNN، سه گراف از تاریخچه‌ی درآمدهای شرکت اپل و محصولاتش، به‌ویژه آیفون منتشر کرده است که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.
تبلیغات

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که اپل تصمیم گرفته‌ است از این پس آمار فروش دقیق محصولاتش (آیفون، آیپد، مک) را به‌صورت عمومی منتشر نکند. آخرین آماری که کوپرتینویی‌ها از فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی اخیر منتشر کرده بودند، نشان می‌داد که میزان فروش این محصول در فصل آخر، رشد بسیار کمی داشته است.

فروش آیفون

البته درآمد حاصل از فروش آیفون‌ها بسیار بالا بوده و درواقع اپل نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی، با هشت میلیارد دلار افزایش درآمد رو‌به‌رو شده است؛ درنتیجه این مورد در کوتاه‎‌مدت مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.

آیفون

جالب  آن‌که این شرکت راه‌‌حلی برای جبران درآمدهای خود در میان‌مدت هم پیدا کرده است. Apple با متقاعد کردن طرفدارانش به خرید حق اشتراک خدمات مختلفی مثل Apple Music و Apple Care موفق شده است با ۱۷٪ افزایش درآمد نسبت به فصل قبل، یک میلیارد دلار بیشتر درآمد داشته باشد.

آیفون

اما مشکل اصلی اینجا است که در نهایت اپل باید به فکر محصول جایگزینی برای آیفون باشد؛ در غیر این‌صورت، نمی‌تواند میزان درآمد بالایش را در دراز مدت حفظ کند. کوپرتینویی‌ها قادر نیستند تا ابد قیمت محصولاتشان را افزایش دهند. آیا فکر می‌کنید علاقه‌مندان حاضر خواهند بود در آینده دو هزار دلار برای آیفون جدید هزینه کنند؟ این مورد حتی روی خدمات حق اشتراکی هم تأثیر منفی می‌گذارد، چرا که با افت فروش آیفون، درآمد حاصل از این سرویس‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.

تحلیل‌گران معتقد هستند که با حفظ روند فعلی، آیفون در نهایت به پاشنه آشیل اپل تبدیل خواهد شد. این شرکت سعی کرده بود این مشکل را بپوشاند، اما اکنون سعی دارد کاملا آن را نادیده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات