رکورد فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ با ۱.۴۳ میلیارد دستگاه شکسته شد

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارش جدید منتشر شده توسط IDC تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سال ۲۰۱۵ به ۱.۴۳ میلیارد دستگاه رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۰.۱ درصد رشد داشته و رکوردی جدید به ثبت رسیده است.
تبلیغات

 موسسه‌ی IDC امروز گزارشی در مورد تعداد گوشی‌های فروش رفته در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است. در این گزارش به فروش ۱.۴۳ میلیارد عدد گوشی هوشمند اشاره شده است که نشان می‌دهد فروش گوشی‌های هوشمند در سال گذشته ۱۰.۱ درصد رشد یافته است. فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ به ۳۹۹.۵ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ رشد ۵.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

سامسونگ در فصل آخر سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۵.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده و توانسته ۲۱.۴ درصد از بازار را از آن خود کند. تعداد گوشی‌های هوشمندی که سامسونگ به فروش رسانده، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۴ و تعداد ۷۵.۱ میلیون دستگاه، رشد ۱۴.۱ درصدی داشته است.

اپل در این مدت ۷۴.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده که نسبت به سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۴ تنها ۴ درصد رشد داشته است. سهم سامسونگ که در سال ۲۰۱۴ تنها ۰.۲ درصد بیشتر از اپل بود حالا ۲.۷ درصد نسبت به کاپرتینویی‌ها بیشتر است. در مکان سوم هواوی با فروش ۳۲.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند قرار دارد که در قیاس با سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته و سهم هواوی از بازار را از ۶.۱ درصد به ۸.۱ درصد رسانده است.

لنوو نیز با فروش ۲۰.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ۵.۱ درصد از بازار را تصاحب کرده است که در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد. پس از این شرکت نیز شیائومی با فروش ۱۸.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ۴.۶ درصد از سهم بازار را بدست آورده است. این مقدار نسبت به ۱۶.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته شده در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ رشد خوبی را نشان می‌دهد.

برای کل سال ۲۰۱۵ نیز سامسونگ با فروش ۳۲۴.۸ میلیون دستگاه توانسته ۲۲.۷ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند که رشدی ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. اپل نیز با ۲۳۱.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ۱۶.۲ درصد و هواوی نیز با فروش ۱۰۶.۶ میلیون دستگاه ۷.۴۵ درصد بازار را در دست گرفته‌اند. لنوو و شیائومی نیز هر کدام به ترتیب با فروش ۷۴ و ۷۰.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در مکان‌های بعدی لیست قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات