وال استریت ژورنال: اپل سفارش تولید آیفون را کاهش می‌دهد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
پس از انتشار گمانه‌های تحلیل‌گران در مورد کاهش فروش آیفون در سال جاری میلادی، حال گزارش دیگری منتشر شده که نشان از اعمال فشار اپل برای تعدیل نیرو‌ها در کمپانی‌های چینی دارد که به دلیل پیش‌بینی کاهش فروش آیفون و در نتیجه کاهش سفارش در چرخه‌ی تولید محصولات این کمپانی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که براساس آن اپل درصدد کاهش تقاضای تولید گوشی‌های هوشمند خود است، از این رو این کمپانی از تولیدکنندگان چرخه‌ی تولید محصولات خود در چین خواسته تا با کاهش نیروهای خود برای کاهش سفارش تولید آیفون آماده باشند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع وال استریت ژورنال که به چرخه‌ی تولید محصولات اپل نزدیک هستند، کاپرتینویی‌ها در ماه‌های اخیر چندین بار پیش‌بینی خود ار سفارش تولید آیفون را کاهش داده‌اند. در اثر کاهش تقاضای تولید آیفون‌های اپل، فاکس‌کان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی محصولات اپل بیش از ۱۲ میلیون دلار یارانه‌ی دولتی دریافت کرده تا از این طریق حجم تعدیل نیروی کمتری را در سیاست‌های خود اعمال کند.

فاکس‌کان در مورد دریافت این حجم از یارانه‌ی دولتی به این نکته اشاره کرده که مسئولان شهر ژنگ‌ژو با دراختیار گذاردن این مبلغ، در پی ایجاد انگیزه برای فاکس‌کان به منظور حفظ نیروی کار خود در این شهر طی سال جاری میلادی هستند. اما مسئولان شهر ژنگ‌ژو در وب‌سایت خود در مورد ۱۲.۶ میلیون دلار پرداخت شده، اظهار نظر دیگری انجام داده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده این مبلغ یارانه‌ی بیمه‌ی بیکاری برای ثبات نیروی کاری است که در اختیار فاکس کان قرار گرفته است. وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره کرده که در ماه‌های اخیر میزان تقاضا برای ساخت آیفون در شماری از کمپانی‌های چینی بسیار کاهش یافته است. فصل پاییز و زمستان را باید از جمله‌ی بازه‌های زمانی خواند که آیفون‌های اپل به خوبی به فروش می‌رسند، از این‌رو ترافیک کاری پایین در دو ماه آخر سال جاری میلادی را باید به نوعی تاییدی بر کاهش تقاضا برای آیفون‌های اپل خواند.

سخنگوی اپل اظهار نظری در مورد پیش‌بینی فروش آیفون‌های اپل انجام نداده است. تیم کوک پیش‌تر اعلام کرده بود که انتظار می‌رود میزان فروش آیفون‌های اپل در سه ماهه‌ی منتهی به سال نو میلادی در مقایسه با سال گذشته با افزایش بالایی همراه باشد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اپل، میزان فروش آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در مقایسه با سال گذشته در هفته‌ی اول بسیار بیشتر بوده است. تیم کوک همچنین در صحبت‌های خود، سه ماهه‌ی انتهایی سال ۲۰۱۵ میلادی را به عنوان قوی‌ترین فصل مالی اپل در تاریخ این کمپانی لقب داده و رشد درآمد کاپرتینویی‌ها را بی نظیر خوانده است. بخشی از این افزایش درآمد به لطف استقبال چینی‌ها از محصولات اپل در این کشور است.

انتشار گزارش‌های متعدد در مورد کاهش تقاضا برای آیفون‌های اپل باعث شد تا ارزش سهام کمپانی در روزهای انتهایی سال ۲۰۱۵ میلادی با کاهشی چشمگیر همراه شده و ارزش بازار اپل بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کند. کاهش ارزش سهام اپل فقط این کمپانی را تحت تاثیر قرار نداده و باعث شده تا کمپانی‌های چینی تامین کننده‌ی قطعات مورد نیاز اپل نیز از این موضوع تاثیر بگیرند. باید دید که آینده چه سرنوشتی را برای اپل و کمپانی‌هایی که عملکرد آن‌ها وابسته به آیفون اپل است، رقم خواهد زد؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات