عرضه گوشی‌های آیفون در سه ماهه چهارم سال جاری کمتر از حد انتظار بود

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی اپل نیز به جمع رقبایی چون سامسونگ پیوسته و با چالشی جدید روبرو شده است. میزان عرضه‌ی گوشی‌های آیفون همواره در سطح قابل قبولی قرار داشته ولی به نظر می‌رسد اوضاع مطابق میل اپل پیش نمی‌رود. براساس گزارش جدید، میزان عرضه‌ی گوشی‌های آیفون در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی خیلی کمتر از حد انتظار بوده است.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط دیجی‌تایمز منتشر شده، میزان عرضه‌ی گوشی‌های آیفون نسبت به برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی، ۵ تا ۱۰ درصد کمتر بوده است. این گزارش براساس منابع زنجیره‌ی تامین اپل در تایوان تنظیم شده است. البته نا گفته نماند دیجی‌تایمز با توجه به شایعات اشتباه قبلی پیرامون اپل، خیلی هم قابل اطمینان نیست.

اما در این مورد شواهدی وجود دارد که اپل با کاهش غیرقابل پیش‌بینی تقاضا برای خرید گوشی‌های آیفون روبرو شده است. تحلیل‌گران مورگان استنلی، استیفل، بیرد و کردیت سوییس معتقدند که روند نزولی فروش گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه خواهد داشت و همین روند غیر قابل پیش‌بینی سال به سال ادامه پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها پیشتر با چنین موقعیتی روبرو نشده بودند.

کتی هوبرتی از تحلیل‌گران مورگان استنلی در تحقیقی که به تازگی منتشر کرده، می‌گوید میزان فروش آیفون‌های اپل در سال مالی ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۶ درصد کاهش خواهد داشت که معادل ۲.۹ درصد در تقویم سال ۲۰۱۶ خواهد شد. به همین ترتیب، کردیت سوییس نیز اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود باید تخمین خود از فروش آیفون‌ها را در سال ۲۰۱۶ به ۲۱۴ میلیون دستگاه کاهش دهد که نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی ۸ میلیون دستگاه کمتر است. البته مورگان استنلی پیش‌بینی فروش ۲۲۴ میلیون دستگاه آیفون را در سال ۲۰۱۶ ارائه کرده بود.

کردیت سوییس اعلام کرد که تیم تحقیق آسیایی آنها روند نزولی قابل توجهی را بین ماه‌های دسامبر تا مارس تشخیص داده‌اند که حجم تولید آیفون‌های اپل کاهش زیادی خواهد داشت. به نظر می‌رسد این روند نزولی برخواسته از تقاضای کم نسبت به آیفون ۶ اس باشد که در سه ماهه منتهی به دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی کمتر از ۷۵ تا ۸۰ میلیون دستگاه خواهد بود و در ماه مارس سال آینده به ۴۵ تا ۵۰ میلیون گوشی می‌رسد.

همچنین دیجی‌تایمز گزارش کرده برخی از تامین‌کنندگان اپل به دلیل تقاضای کم دچار ضرر شده و میزان تولید آنها کمتر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات