آیفون 6.1 اینچی اپل نمایشگری شبیه جی 7 ThinQ خواهد داشت

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
براساس اطلاعات به‌دست آمده، اپل احتمالاً از نمایشگرهای MLCD به‌کار گرفته شده در پرچم‌دار جی ۷ تینک‌کیو ال‌جی در گوشی ۶.۱ اینچی خود استفاده می‌کند.
تبلیغات

کوپرتینویی‌ها برای رونمایی از آیفون‌های جدید خود در اواخر تابستان ۲۰۱۸ آماده می‌شوند و در برنامه آن‌ها، رونمایی از دو گوشی با صفحه‌نمایش اولد و یک مدل با نمایشگر LCD گنجانده شده است. مدل مجهز به صفحه‌نمایش LCD، طراحی مانند آیفون ۱۰ (iPhone X) خواهد داشت اما با توجه به نوع نمایشگر به‌کار گرفته شده در این گوشی، شاهد قیمت نسبتاْ پایین خواهیم بود.

در سال گذشته اعلام شده بود که اپل از نوع جدیدی از فناوری LCD برای آیفون ارزان‌قیمت‌تر خود در سال ۲۰۱۸ استفاده خواهد کرد که Full Active LCD نامیده می‎شود؛ پنل‌های نمایشگری که با این فناوری توسعه یافته‌اند، عرضه گوشی‌های هوشمند با حاشیه‌های باریک را امکان‌پذیر می‌کنند. با این‎‌حال، وب‌سایت Patently Apple مدعی است که در آیفون ۶.۱ اینچی اپل از یک نمایشگر روشن‌تر LCD استفاده خواهد شد که توسط ال‌جی دیسپلی توسعه یافته است.

LG G7 / ال جی جی ۷

جی ۷ تین‌کیو که اخیراً توسط ال‌جی معرفی شده است

لازم به‌ذکر است که ال‌جی، به‌تازگی از پنل MLCD+ در پرچم‌دار جدید خود یعنی جی ۷ تین‌کیو (G7 ThinQ) استفاده کرده است؛ این نمایشگر بسیار روشن از چهار ساب‌پیکسل بهره می‌گیرد. در نمایشگرهای معمول، شاهد استفاده از سه ساب‌پیکسل هستیم؛ ساب‌‌پیکسل‌های نمایشگرهای معمولی LCD، سه رنگ آبی، سبز و قرمز را شامل می‎شود و با ترکیب رنگ آن‌ها، شکل‌گیری رنگ‌های دیگر روی صفحه‌نمایش ممکن خواهد شد. در پنل MLCD+ که اخیراً توسط ال‌جی معرفی شده است، ساب‌پیکسل سفید نیز اضافه می‌شود که روشنایی نمایشگر را افزایش می‌دهد. لازم به‌ذکر است که این فناوری برای اولین‌بار توسط ال‌جی به منظور استفاده در تلویزیون‌های ۴K توسعه یافته است؛ در همین رابطه، دیسپلی‌بلاگ توضیح می‌دهد:

M+ نتیجه تمایل به سمت عرضه تلویزیون‌هایی با رزولوشن 4K (یا اولترا اچ‌دی) و کاهش هزینه‌های صورت گرفته به منظور تأمین نور پس‌زمینه است. اضافه شدن یک ساب‌پیکسل سفید، نرخ انتقال نور را تا ۸ درصد بهبود خواهد داد. با فرض اینکه روشنایی یک تلویزیون 4K یا اولترا اچ‌دی ۱۰۰۰ کاندلا به متر مربع (cd/m۲) باشد؛ استفاده از فناوری MLCD+ و اضافه شدن ساب‌پیکسل سفید، هزینه لازم برای تأمین نور پس‌زمینه را با کاهش تعداد LED-های به‌کار گرفته شده و لایه‌های اپتیکال در مقایسه با پنل‌های معمول با ساب‌پیکسل‌های آبی، سبز و قرمز (RGB) کاهش می‌دهد.زمانی‎که صفحه عمدتاً سفید باشد، پیکسل‌های سفید به منظور افزایش روشنایی (بدون نیاز به افزایش مصرف انرژی) مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساب‌پیکسل‌های سفید رنگ، همچنین تفاوت روشنایی میان پیکسل‌ها را به منظور ارتقای وضوح تصویر افزایش می‌دهند.

وب‌سایت Patently Apple در رابطه با احتمال عرضه آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر MLCD+ توضیح می‌دهد:

ال‌جی دیسپلی به عنوان تأمین‌کننده نمایشگر برای آی‌دیوایس‌های اپل شناخته شده است و نمایشگرهای جدید MLCD این شرکت، حرکت رو به جلو در جهت افزایش روشنایی نمایشگر گوشی‌های هوشمند و بهبود شارژدهی محسوب می‌شود؛ قابلیت‌هایی که آیفون ۶.۱ اینچی امسال اپل را جذاب‌تر خواهد ساخت.اما آیا نمایشگرهای MLCD ال‌جی به آیفون ۶.۱ اینچی LCD اپل راه می‌یابد؟

یکی از نقاط ضعف نمایشگرهای LCD معمولی که در آیفون‌های پیشین اپل به کار گرفته شده، نیاز به استفاده از کانکتورهایی است که دست‌یابی به طراحی تمام‌صفحه را غیرممکن می‌سازد. اگر اپل به دنبال راهی است تا گوشی را با طراحی بدون صفحه‌ نظیر آیفون ۱۰ ارائه دهد، نیاز به استفاده از فناوری کاملاً جدیدی دارد. البته در صورتی‌که انتخاب اپل نمایشگرهای جدید ال‌جی یا هر نمایشگر LCD دیگری باشد، احتمالاً آیفون ۶.۱ اینچی امسال این سازنده حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را حفظ می‌کند؛ مانند آنچه که در گوشی‌های اندرویدی دیده‌ایم. پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی جی ۷ تینک‌کیو طراحی مانند آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل دارد؛ هرچند، حاشیه‌ی پایین نمایشگر آن حذف نشده است. پی ۲۰ هواوی نیز با چنین طراحی راهی بازار شده است.

دو آیفون ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی اپل که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد، از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ دیسپلی بهره می‌گیرند و براساس شایعات، طراحی کاملاً مشابهی با آیفون ۱۰ دارند. پیش‌تر اعلام شده بود در ساخت نمایشگر اولد مدل ۶.۵ اینچی، ال‌جی دیسپلی دخالت دارد؛ هرچند، مدتی بعد این موضوع تکذیب شد. ضمن اینکه گمان می‌رفت ژاپن دیسپلی در تأمین پنل LCD با کوپرتینویی‌ها همکاری می‌کند اما به نظر می‌رسد که آینده این همکاری چندان روشن نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات