اچ تی سی یو 12 پلاس به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویری با گوشی پرچم‌دار یو ۱۲ پلاس اچ‌تی‌سی به ثبت رسیده است که تأیید می‌کند جانشین یو ۱۱ پلاس از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد.
تبلیغات

یکی از معدود سازندگانی که هنوز از گوشی پرچم‌دارش رونمایی نکرده است و اطلاعات خاصی در مورد آن ارائه نداده، شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی است که این روزها با ضرردهی در بازار گوشی‌ هوشمند دست و پنجه نرم می‌کند. همین موضوع باعث شده است شایعات متعددی مبنی بر عرضه تنها یک گوشی پرچم‌دار توسط اچ‌تی‌سی وجود داشته باشد؛ این‌طور که پیدا است، یو ۱۲ پلاس به‌عنوان تنها گوشی پرچم‌دار تایوانی‌ها برای سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد و رقیب دیگری برای پرچم‌داران نیمه دوم امسال ارائه نمی‌شود.

تصویر با گوشی اچ تی سی یو 12

به‌تازگی تصاویری از یک گوشی ساخت اچ‌تی‌سی منتشر شده است که گمان می‌رود با یو ۱۲ پلاس به ثبت رسیده باشد. در این تصاویر مشخصات دوربین گوشی آینده شرکت تایوانی درج شده است؛ به‌ نظر می‌رسد هر چهار تصویر منتشرشده با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ثبت شده باشد که گشودگی دیافراگم یکی از لنزها F1.8 و لنز دیگر F2.6 است. همین موضوع باعث شده است گمان کنیم که هر دو سنسور به‌ کار گرفته‌شده در دوربین اصلی جانشین یو ۱۱ پلاس، ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود.

تصویر با گوشی اچ تی سی یو 12

این‌طور که پیدا است، تایوانی‌ها از ترکیب دو سنسور واید و تله‌فوتو استفاده خواهند کرد؛ سنسور عریض‌تر، گشودگی دیافراگم F1.8 خواهد داشت و برای سنسور دیگر که احتمالاً تله‌فوتو باشد، لنزی ۱۲ مگاپیکسلی با F2.6 در نظر گرفته شده است. باید اشاره کرد که احتمال عرضه پرچم‌دار آینده‌ اچ‌تی‌سی با دوربین دوگانه زیاد است؛ هرچند در برخی از گمانه‌زنی‌ها به عرضه جدیدترین عضو سری «یو» با دوربین دوگانه ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی اشاره شده است. برای دوربین سلفی نیز از ترکیب دو سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه برخی به عرضه یو ۱۲ پلاس با تنها یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اشاره دارند. البته جدیدترین تصاویری که از گوشی جدید اچ‌تی‌سی به‌دست آمده است، تأیید می‌کند پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌‌تی‌سی در مجموع از چهار دوربین بهره خواهد برد.

لازم به‌ ذکر است که این گوشی از نمایشگر ۶ اینچی بهره خواهد برد؛ برخلاف هواوی پی ۲۰ پرو و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ، تایوانی‌ها از پنل نمایشگر اولد استفاده نکرده‌اند و تصمیم دارند گوشی جدید خود را با صفحه‌نمایش Super LCD 6 ارائه دهند. گفته می‌شود رزولوشن نمایشگر ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل خواهد بود و حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش حذف نخواهد شد. اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کواکام با هشت هسته پردازشی بهره خواهد برد؛ این پردازنده بر مبنای فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری توسعه یافته است و ۶ گیگابایت رم در اجرای برنامه‌های مختلف به آن کمک می‌کند.

اچ تی سی یو 12 پلاس

تایوانی‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس از باتری با ظرفیت ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهند کرد؛ این در حالی است که پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۷ اچ‌تی‌سی یعنی یو ۱۱ پلاس به باتری ۳۹۳۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز است. گوشی آینده شرکت تایوانی از گواهی IP68 برخوردار است که تضمین می‌دهد این مدل تا عمق ۱.۵ متری در مدت ۳۰ دقیقه نسبت به نفوذ آب مقاوم خواهد بود. سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو روی گوشی U12 Plus نصب شده است و رابط‌ کاربری HTC Sense روی آن اجرا می‌شود. پیش‌تر اعلام شد که این مدل در تاریخ نامشخصی در ماه آوریل عرضه خواهد شد؛ اما گمان می‌کنیم که زمان عرضه به ماه می موکول شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات