سامسونگ سال 2016 بیشتر روی گوشی‌های ارزان قیمت تمرکز می‌کند

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
چند روز دیگر سال ۲۰۱۵ میلادی به پایان می‌رسد و کمپانی سامسونگ در سالی که گذشت توانست با محصولاتی چون گلکسی J5 در بخش گوشی‌های پایین و میان‌رده عملکرد خوبی داشته باشد. حالا خبر می‌رسد این غول کره‌ای در سال آینده‌ی میلادی بیش از پیش روی گوشی‌های ارزان قیمت تمرکز می‌کند.
تبلیغات

 سامسونگ اگرچه از بازار گوشی‌های پایین و میان رده غافل نشده ولی تمرکز زیادی را بر روی محصولات پرچمدار و بالا رده‌ی خود معطوف کرده بود که گفته می‌شود این شرکت کره‌ای قصد دارد سال ۲۰۱۶ میلادی توجه بیشتری به بازار گوشی‌های ارزان قیمت داشته باشد.

یکی از شرکای تجاری سامسونگ که نام آن فاش نشده در مصاحبه با Korea Times اعلام کرده سامسونگ قصد دارد میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود در سال ۲۰۱۶ میلادی را تا ۱۲ درصد کاهش داده و در پی آن تلاش دارد تا سال آینده بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ میلیون گوشی را عرضه کند. براساس این گزارش سامسونگ سال ۲۰۱۶ بیشتر به عرضه‌ی نسخه‌های جدیدی از سری A و J خواهد پرداخت ولی همچنان برای اینکه بتواند جایگاه برتر خود در بازارهای جهانی را حفظ کند، به پرچمدارانی چون گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نیز توجه ویژه‌ای دارد. در این رابطه گفته شده است که:

عرضه‌ی سری میان‌رده‌ی گلکسی A و پایین رده‌ی گلکسی J رشد خوبی داشته است ولی در مورد اینکه محصولات سامسونگ در بخش پایین و میان‌رده مزایای رقابتی داشته باشند هنوز شک و تردید وجود دارد. اما حجم قابل توجهی از گوشی‌های سامسونگ در این بخش وارد بازار شده‌اند.

در حالی که در این گزارش گفته شده سامسونگ سال آینده‌ی میلادی میزان تولید خود را کاهش خواهد داد ولی به این نکته نیز اشاره شده است که این میزان کاهش لزوما به دلیل کاهش تقاضا برای دستگاه‌های این غول کره‌ای نیست. Korea Times معتقد است کل بازار گوشی‌های هوشمند از یک افت اندک نسبت به گذشته رنج می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات