تولید نمایشگر اولد آیفون‌های 2018 ماه آینده آغاز می‌شود

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برا ساس گزارش‌های به‌دست‌آمده، تولید آزمایشی پنل‌ اولد برای مدل ۲۰۱۸ آیفون‌ ۱۰ اپل و نسخه ۶.۵ اینچی آن در ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.
تبلیغات

مهاجرت به نمایشگرهای اولد با وجود افزایش قیمت گوشی برای اپل اجتناب‌ناپذیر است. از زمان معرفی آیفون ۱۰ در اواخر تابستان ۹۶، گمانه‌زنی‌ در مورد پرچم‌داران جدید شرکت اپل که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد؛ آغاز شده است. در گزارش نشریه تایوانی اکونومیک دیلی تایمز، اشاره می‌شود که سامسونگ دیسپلی، تولید اولیه نمایشگرهای اولد برای دو آیفون جدید اپل یعنی جانشین آیفون ۱۰ و آیفون ۱۰ پلاس را به‌زودی آغاز می‌کند؛ این‌طور که پیدا است، در ماه می تولید اولیه پنل‌ اولد آغاز خواهد شد و در ماه بعد، ظرفیت تولید به دو برابر افزایش خواهد یافت. آنچه توسط این خبرگزاری اعلام شده است، با شایعه منتشرشده توسط ETNews مبنی بر تولید بخشی از پنل‌های اولد مورد نیاز برای آیفون‌های جدید اپل توسط سامسونگ دیسپلی هم‌خوانی دارد.

اپل برای تولید پنل‌ اولد آیفون ۱۰ (iPhone X) با سامسونگ دیسپلی همکاری کرد؛ ظاهراً این شرکت، تنها سازنده‌ای محسوب می‌شود که شرایط لازم را برای تولید انبوه پنل‌های اولد در اختیار دارد. با این‌ وجود، گمان می‌رفت که در سال ۲۰۱۸، کوپرتینویی‌ها با دیگر سازندگان پنل صفحه‌نمایش همکاری کنند تا برای تأمین پنل اولد برای آیفون‌های جدید خود با مشکل مواجه نشوند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که هیچ‌یک نتوانسته‌اند سهم چشمگیری در تولید پنل‌ اولد برای آیفون‌های رده‌بالای این شرکت آمریکایی در سال جدید میلادی داشته باشند.

شایعاتی که از آیفون‌های اپل منتشر شده است، به عرضه سه مدل آیفون توسط شرکت اپل اشاره دارند؛ انتظار داریم در سال جدید، نسل دوم آیفون ۱۰ عرضه شود؛ ضمن اینکه مدل دیگری از آن با پسوند «پلاس» و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ارائه خواهد شد. همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه یک آیفون ۶.۱ اینچی با صفحه‌نمایش LCD توسط اپل وجود دارد. برخلاف آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که همراه‌با آیفون ۱۰ معرفی شده‌اند و فاقد پیروی از روند مرسوم در بازار هستند، آیفون LCD آینده اپل طراحی بدون حاشیه خواهد داشت و در حذف دکمه‎ی هوم و عدم استفاده از سیستم تاچ آی‌دی، از آیفون ۱۰ پیروی خواهد کرد. این مدل احتمالاً با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی فیس‌ آی‌دی ارائه می‎شود و حتی شایعاتی مبنی بر وجود بریدگی در بالای نمایشگر آیفون ۶.۱ اینچی جدید اپل وجود دارد.

Apple برای تأمین‌ پنل‌ اولد آیفون‌های جدیدش، سرمایه‌گذاری چشمگیری انجام داده است؛ به همین جهت، بعید نیست که شایعات منتشرشده در این مورد صحت داشته باشد. 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، امسال دو گوشی آیفون با صفحه‌نمایش اولد ارائه می‌شود؛ یکی از این مدل‌ها با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی و مدل دیگر با نمایشگر ۶.۵ اینچی ارائه خواهد شد تا بزرگ‌ترین آیفون اپل لقب بگیرد. پیش‌تر اعلام شده بود که مدل ۶.۵ اینچی از نمایشگر اولد ساخت ال‌جی دیسپلی بهره خواهد برد؛ هرچند به‌ نظر می‎رسد شرکت ال‌جی در تولید پنل‌ مورد نیاز اپل با مشکل مواجه باشد.

دو آیفون اولد جدید اپل از برد انباشته بهره خواهند برد و آیفون ۶.۱ اینچی با برد معمولی ارائه خواهد شد. آیفون LCD اپل که ارزان‌قیمت‌ترین گوشی اپل در سال ۲۰۱۸ خواهد بود، احتمالاً فاقد برخی از ویژگی‌های دیگر گوشی‌های جدید این شرکت آمریکایی است؛ انتظار داریم این مدل با یک دوربین عرضه شود و همچنین ممکن است از لمس سه‌بعدی پشتیبانی نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات