تصاویر منتسب به گلکسی نوت 9 سامسونگ صحت ندارند

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویری که اخیراً از گلکسی نوت ۹ سامسونگ منتشر شده است، صحت ندارند و در واقع تصاویر دستکاری‌شده‌ی گلکسی اس ۹ پلاس هستند.
تبلیغات

اکنون زمان مناسبی برای آغاز گمانه‌زنی در مورد گلکسی نوت ۹ سامسونگ است. در حالی‌که تنها چند هفته از عرضه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس می‌گذرد، تصاویری منتسب به گلکسی نوت ۹ فاش شده است که نشان از ادغام سنسور اثر انگشت با نمایشگر دارند. طی هفته‌های اخیر، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر منتشر شد و حتی گفته می‌شد طراحی نهایی گلکسی نوت ۹ به دلیل تردید سامسونگ برای عرضه پرچم‌دار جدیدش با حسگر اثر انگشت درون نمایشگر، به تعویق افتاده است. در مقابل، برخی مدعی عدم عرضه این فبلت رده‌بالا با سنسور اثر انگشت شده‌اند.

گلکسی نوت 9

تصویر دستکاری‌شده (سمت راست) / تصویر منتشرشده از بررسی اولیه گلکسی اس ۹ پلاس (سمت چپ)

آیا تصاویر منتشرشده صحت دارند؟

در نگاه اول، ممکن است گمان کنید تصاویر منتشرشده صحت دارند و نسخه آزمایشی پرچم‌دار آینده سامسونگ را با حاشیه‌های بسیار باریک به نمایش می‌گذارند. اما واقعیت این است که تصاویر منتشرشده با ابزارهای ویرایش تصویر، دستکاری شده‌اند و به هیچ عنوان حاوی نمونه آزمایشی گلکسی نوت ۹ نیستند. به‌ نظر می‌رسد این تصاویر در واقع نسخه ویرایش‌شده تصاویر بررسی اولیه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس هستند که توسط خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است. تشخیص این موضوع چندان دشوار نیست؛ کافی است در گوگل به جستجو بپردازید.

گلکسی نوت 9

تصویر دستکاری‌شده (سمت راست) / تصویر منتشر شده از بررسی اولیه گلکسی اس ۹ پلاس (سمت چپ)

بعید است نمونه واقعی گلکسی نوت ۹ به این زودی فاش شود؛ حتی در صورتی‌که سامسونگ موفق به توسعه نمونه‌ای از پرچم‌دار جدیدش شده باشد که نسخه کامل سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند، تصاویر به‌دست‌آمده هیچ ارتباطی با آن ندارند.

از نظر طراحی، کافی است گلکسی اس ۹ پلاس را با یک قلم متصور شوید که با این ترتیب، جانشین گلکسی نوت ۸ هیچ تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت. ضمن اینکه بعید به‌ نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸، سامسونگ گوشی پرچم‌داری با حسگر اثر انگشت درون نمایشگر معرفی کند؛ مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر برجسته‌ی KGI Securities، مدعی شده که این فناوری انتظارات سامسونگ را برآورده نکرده است. این ادعا، محتمل‌تر از گزارش‌های پیشین در مورد عرضه نوت ۹ با حسگر اثر انگشت درون نمایشگر به‌ نظر می‌رسد.

پرچم‌دار آینده سامسونگ مانند نسل قبل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود؛ اما هنوز نمی‌دانیم چه قابلیت‌هایی ارائه خواهد داد یا دوربین مورد استفاده در آن، چه تفاوت‌هایی با دوربین دوگانه گلکسی اس ۹ پلاس خواهد داشت. انتظار داریم جدیدترین عضو از سری گلکسی نوت با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ در بازارهای جهانی به فروش برسد و در چین و ایالات متحده، نسخه مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه خواهد شد. باید اشاره کرد که نمونه آزمایشی این گوشی، به‌تازگی در آزمون گیک‌بنچ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، ۶ گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید اوریو رؤیت شده است. لطفا برای مشاهده‌ی مشخصات احتمالی این گوشی مورد انتظار به صفحه‌ی گلکسی نوت 9 در دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات