اچ‌ تی سی یو 12 پلاس با طراحی بدون حاشیه به نمایش گذاشته شد

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌تی‌سی ماه میلادی آینده از گوشی پرچمدار یو ۱۲ پلاس رونمایی خواهد کرد و این مدل در تصاویر جدید، به نمایش گذاشته شده است.
تبلیغات

شایعات مختلفی در مورد گوشی‌های ۲۰۱۸ شرکت اچ‌تی‌سی وجود دارد؛ بسیاری مدعی هستند که امسال گوشی پرچم‌دار یو ۱۲ توسط این سازنده تایوانی معرفی نخواهد شد و به جای این مدل، از یو ۱۲پلاس رونمایی می‌شود. در واقع، مدل «پلاس» پرچم‌دار جدید سری «یو» اچ‌تی‌سی با یو ۱۱ پلاس که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شده است؛ جایگزین خواهد شد.

اچ تی سی یو 12

به‌تازگی این مدل در تعدادی تصویر رندر از قاب‌های طراحی‌شده برای پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌تی‌سی به نمایش گذاشته شده است؛ به‌ نظر می‌رسد قاب‌های مذکور در نسخه تایوانی فروشگاه و‌ سایت یاهو به فروش می‌رسد. باید توجه داشت که این قاب‌ها برای گوشی هوشمندی با نام تجاری یو ۱۲ در نظر گرفته‌ شده‌اند، اما همان‌طور که در ابتدا توضیح داده شد، بعید است چنین محصولی توسط اچ‌تی‌سی معرفی شود و احتمالاً پرچم‌دار جدید این شرکت تایوانی با نام تجاری یو ۱۲ پلاس وارد بازار خواهد شد. البته برخی ادعا می‌کنند که امسال، تنها یک گوشی پرچم‌دار توسط تایوانی‌ها معرفی خواهد شد؛ به‌ نظر می‌رسد زیان‌دهی بخش موبایل باعث تجدید نظر در سیاست‌های واحد موبایل شرکت اچ‌تی‌سی شده است.

اچ تی سی یو 12

بعید است جدیدترین پرچم‌دار شرکت تایوانی از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند؛ پشتیبانی گوشی‌های رده‌بالا از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع به یک روند مرسوم تبدیل شده است و البته برخی سازندگان مانند هواوی و اچ‌تی‌سی، توجه چندانی به آن نشان نمی‌دهند. نسخه‌ی به نمایش درآمده از گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس به رنگ آبی متالیک است و نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ دارد. برخلاف مدل «لایف» که پیش‌ تر اعلام شده بود در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد؛ جانشین اچ‌تی‌سی یو ۱۱ حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش را حفظ کرده است و به‌ نظر می‌رسد که ضخامت حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر یکسان خواهد بود.

اچ تی سی یو 12

در قاب پشتی گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس از دوربین دوگانه با چینش افقی استفاده شده است و حسگر اثر انگشت نیز در پنل پشتی جلب‌ توجه می‌کند. گوشی یو ۱۱ که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد، از حسگر اثر انگشت در حاشیه‌ی پایین نمایشگر بهره می‌گرفت؛ اما مدل «پلاس» که حاشیه‌های باریک‌تری دارد، به یک حسگر اثر انگشت در قاب پشتی رضایت داده است. انتظار داریم پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌تی‎سی، اولین گوشی رده‌بالای این سازنده تایوانی با دوربین دوگانه باشد.

اچ تی سی یو 12

گزارش‌های اخیر به عرضه نسخه پایه اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره دارند؛ این در حالی است که نسخه رده‌بالای آن با دو برابر حافظه داخلی ارائه خواهد شد و البته در سایر مشخصات سخت‌افزاری، تفاوتی با مدل ۶۴ گیگابایتی ندارد.

پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، بخشی دیگری مشخصات‌ فنی گوشی جدید اچ‌تی‌سی است؛ این تراشه به هشت هسته پردازشی مجهز شده و کوالکام در توسعه آن از فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری، بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌هایی که اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس ارائه خواهد داد؛ می‌توان به نسل جدید ویژگی «اج‌ سنس» اشاره کرد. گوشی‌های رده‌بالای اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۷ با ویژگی «اج سنس» عرضه شده‌اند و بسته به میزان فشاری که بر لبه‌های گوشی وارد می‌کنید؛ دستورات مختلفی اجرا خواهد شد. به‌عنوان مثال، می‌توانید لبه‌های گوشی را به‌منظور اجرای سریع‌تر برنامه دوربین یا عکاسی فشار دهید.

اچ تی سی یو 12

این احتمال وجود دارد که یو ۱۲ پلاس به تبعیت از دیگر پرچم‌داران جدید بازار، از سیستم تشخیص چهره اختصاصی پشتیبانی کند و احتمالاً از دوربین سلفی دوگانه به‌منظور احراز هویت کاربران استفاده خواهد کرد. براساس شایعات، این مدل اوایل ماه می عرضه خواهد شد و در ماه ژوئن به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات