هواوی میت RS پورشه دیزاین معرفی شد؛ تجلی شکوه در محصولی نوآورانه

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
هواوی به همراه گوشی‌های پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو، از فبلت میت RS پورشه دیزاین رونمایی کرد که در واقع، نسخه رده‌بالای میت ۱۰ پورشه دیزاین محسوب می‌شود.
تبلیغات

هواوی در کنار رونمایی از پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو، از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی میت ۱۰ پورشه دیزاین با نام Huawei Mate RS Porsche Design رونمایی کرد. بدنه این گوشی مانند سایر گوشی‌های هواوی از سری پورشه دیزاین با لوگوی اختصاصی این برند جلوه خاصی پیدا کرده است؛ در پنل پشتی، شاهد استفاده از پنل‌ شیشه‌ای و فریم فلزی هستیم و همین موضوع باعث شده است گوشی ظاهری براق داشته باشد. میت RS پورشه دیزاین در دو رنگ مشکی و قرمز روانه‌ی بازار خواهد شد. با وجود استفاده شیشه، خبری از پشتیبانی پرچم‌دار گران‌قیمت هواوی از شارژ بی‌سیم نیست. این مدل موفق به دریافت گواهی IP67 شده است که مقاومت بدنه را در برابر نفوذ آب و گردوغبار افزایش می‌دهد؛ جدیدترین گوشی هواوی از سری میت می‌تواند تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت داشته باشد.

هواوی میت RS پورشه دیزاین

میت RS پورشه دیزاین، از نمایشگر ۶ اینچی با پنل امولد، رزولوشن 2K، نسبت تصویر ۱۸:۹ و لبه‌های خمیده روانه‌ی بازار خواهد شد؛ اما برخلاف هواوی P20 و P20 پرو، در این گوشی گران‌قیمت خبری از بریدگی نمایشگر نیست. نکته‌ی جالب توجه در خصوص میت RS پورشه دیزاین، بهره‌گیری آن از حسگر اثر انگشت دوگانه است؛ بدین مفهوم که برای نخستین بار در بین گوشی‌های هواوی، در کنار حسگر اثر انگشت موجود در پنل پشت، نمونه‌ای دیگری زیر نمایشگر این محصول قرار دارد.

میت RS را می‌توان اولین گوشی‌ هوشمندی نامید که ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد؛ هواوی از حافظه‌های UFS استفاده کرده است و با توجه به فضای ذخیره‌سازی، این گوشی از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند؛ البته نسخه‌ی دیگری با ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. میت RS پورشه دیزاین با ۶ گیگابایت رم همراه شده است که چندوظیفگی را بر عهده دارد؛ البته گوشی جدید هواوی در این زمینه پیشتاز نیست؛ زیرا مدل‌هایی مجهز به ۸ گیگابایت رم در بازار ارائه شده‌اند.

میت RS پورشه دیزاین درست‌ مانند پی ۲۰ پرو، از وجود دوربین سه‌گانه در پنل پشتی بهره می‌برد. ماژول دوربین سه‌گانه با همکاری لایکا توسعه یافته است و از وجود یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای لنز تله‌فوتو بهره می‌برد. مانند مدل‌های پیشین، هواوی از برند آلمانی لایکا برای بهبود دوربین اصلی کمک گرفته است.

تراشه کرین ۹۷۰ با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده میت RS پورشه دیزاین است؛ این تراشه شامل یک خوشه پردازش سنگین با چهار هسته‌ی Cortex-A۷۳ با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز و یک خوشه‌ی کم‌مصرف با چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتز است. این پردازنده از واحد پردازش گرافیکی Mali-G72 MP12 بهره می‌گیرد که ۱۲ هسته پردازشی را درون خود جای داده است. وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی بر عهده‌ی یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

هواوی میت RS پورشه دیزاین

همانند گوشی‌های میت ۱۰ و پی ۲۰ هواوی، میت RS پورشه دیزاین از مزیت‌های هوش مصنوعی برای بهبود عکاسی برخوردار شده است؛ هوش مصنوعی می‌تواند صحنه‌های عکاسی را تشخیص دهد و براساس یکی از چندین حالت موجود، بهترین تنظیمات را بر دوربین اعمال کند. بهره‌گیری از مزیت‌های هوش مصنوعی به کمک موتور پردازش عصبی پردازنده پرچم‌دار کرین ۹۷۰ امکان‌پذیر شده است که به اختصار، NPU نامیده می‌شود. هواوی برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی میت RS پورشه دیزاین، برچسب قیمتی ۱۶۹۵ یورویی در نظر گرفته است و نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی این محصول گران‌قیمت و لوکس را با قیمت فوق‌العاده بالای ۲۰۹۵ یورویی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

شما می‌توانید مشخصات کامل این گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات