هواوی پی 20 فاقد دوربین سه‌گانه و بدنه ضد آب است

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوشی پرچم‌دار هواوی پی ۲۰ با توجه به شایعه جدید، دوربین دوگانه ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت و از تراشه کرین ۹۷۰ استفاده می‌کند.
تبلیغات

در شایعات گذشته به رونمایی از دو گوشی هواوی پی ۲۰ و هواوی پی  ۲۰ پرو به‌صورت رسمی در دهه اول فروردین اشاره شده است؛ ظاهراً امسال مدل «پلاس» پرچم‌دار جدید سری پی معرفی نخواهد شد و نسخه «پرو» با پی ۱۰ پلاس جایگزین می‌شود

بااین‌حال پرچم‌داران جدید هواوی در زمینه عکاسی با یک‌دیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت؛ مدل «پرو» به سه دوربین در پنل پشتی مجهز شده است و مدل دیگر که پسوندی ندارد، از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد. لازم ب ه‌ذکر است که هواوی پی ۲۰ پرو با سه دوربین ۴۰ مگاپیکسلی، ۲۰ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که جانشین پی ۱۰ با دوربین دوگانه ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود. هواوی همواره از ترکیب سنسورهای مونوکروم و رنگی برای دوربین گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده کرده است؛ اما مدل «پرو» امسال با یک سنسور تله‌فوتو نیز ارائه می‌شود. 

هواوی پی 20

سنسورهای مورد استفاده در دوربین پی ۲۰ مانند میت ۱۰ و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، رنگی خواهد بود؛ سنسور سیاه و سفید ۲۰ مگاپیکسلی به بهبود جزئیات تصویر کمک خواهد کرد. با وجود عدم عرضه یک مدل از پرچم‌داران جدید هواوی با سه دوربین، این مدل بزرگ‌نمایی ۲ برابری ارائه خواهد داد؛ البته مدل «پرو» همچنان با ارائه بزرگ‌نمایی هیبریدی ۵ برابری پیشتاز است.

قابلیت فیلم‌برداری سوپراسلوموشن که در دیگر گوشی‌های رده‌بالای امسال از جمله گلکسی اس ۹ سامسونگ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ سونی به‌ کار گرفته شده است، توسط هواوی پی ۲۰ و هواوی پی ۲۰ پرو ارائه خواهد شد. البته پرچم‌دار ۲۰۱۸ هواوی مانند جانشین گلکسی اس ۸، تنها می‌تواند ویدیوی صحنه آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p به ثبت برساند؛ این در حالی است که اکسپریا ایکس‌زد ۲ با امکان فیلم‌برداری صحنه‌ آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم و رزولوشن 1080p ارائه شد.

هواوی پی 20

با وجود اختلاف دوربین اصلی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو، هر دو مدل به سنسور ۲۴ مگاپیکسلی در بریدگی بالای صفحه‌نمایش مجهز شده‌اند که ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد؛ البته دوربین سلفی فاقد فلاش LED است. پرچم‌دار ۲۰۱۸ هواوی از واحد پردازش عصبی (NPU) تراشه کرین ۹۷۰ برای بهبود تصاویر سلفی استفاده خواهد کرد؛ قابلیتی که توسط هواوی با نام «لایت فیوژن» معرفی می‌شود، روشنایی تصاویر به ثبت‌رسیده را افزایش می‌دهد.

مانند پی ۱۰، انتخاب هواوی برای صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدیدش، استفاده از یک پنل نمایشگر IPS LCD است. نمایشگر گوشی جدید هواوی پی ۲۰، رزولوشن +Full HD خواهد داشت؛ تعداد پیکسل‌ها در واحد طولی و عرضی به ترتیب برابر با ۲۲۴۰ و ۱۰۸۰ است و همین موضوع باعث شده تراکم صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی این مدل به ۴۲۹ پیکسل در هر اینچ برسد. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش در جدیدترین پرچم‌دار هواوی، ۱۸:۷ به ۹ خواهد بود؛ به همین جهت، گوشی جدید هواوی از سری «پی» به نمایشگر کشیده‌تری در مقایسه با گلکسی اس ۹ مجهز شده است.

هواوی پی 20

در گوشی پی ۲۰ از تراشه هشت هسته‌ای کرین ۹۷۰ استفاده شده است که این پردازنده را ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع UFS همراهی می‌کند. مدتی پیش اعلام شده بود که امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی در گوشی‌های جدید هواوی وجود ندارد؛ ضمن اینکه تمامی مدل‌ها از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهند کرد.

جانشین پی ۱۰ هواوی با یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت عرضه خواهد شد و قابلیت شارژ سریع ۲۲.۵ واتی برای آن در نظر گرفته شده است که هواوی آن‌ را SuprerCharge می‌نامد. گوشی جدید شرکت چینی، ۷.۶۵ میلی‌متر ضخامت و ۱۶۵ گرم وزن داشت. برخلاف نسل قبل که با جک هدفون همراه شده، این مدل فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است و از درگاه USB نوع C برای شارژ باتری یا اتصال هدفون به گوشی بهره می‌گیرد. پی ۲۰ به رنگ مشکی، آبی و صورتی عرضه خواهد شد و البته نتوانسته است گواهی IP67 دریافت کند. این مدل با قیمت ۶۸۰ یورو به بازار عرضه خواهد شد.

همان‌طور که گفته شد، هواوی پی ۲۰ پرو با سه دوربین ۲۰، ۴۰ و ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی، ۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه، تراشه کرین ۹۷۰ با واحد پردازش عصبی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و گواهی IP67 (بدنه ضد آب) معرفی خواهد شد. این مدل، ۹۰۰ یورو قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات