هواوی پی 20 لایت با نام تجاری Nova 3e معرفی شد

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
هواوی از گوشی نوا ۳ ای با نمایشگر بدون حاشیه‌ی به‌همراه بریدگی و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی رونمایی کرد.
تبلیغات

تا زمان رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو هواوی، نزدیک به یک هفته باقی مانده است؛ هرچند، به‌ نظر می‌رسد شرکت چینی برای رونمایی از نسخه «لایت» پرچم‌داران جدید خود آرام و قرار ندارد. به دنبال معرفی پی ۲۰ لایت توسط شعبه لهستان هواوی، این شرکت چینی میان‌رده جدیدش را با نام تجاری نوا ۳ ای (Nova 3e) در بازار چین رونمایی کرد. نوا ۳ ای در واقع نسخه تغییر برند یافته پی ۲۰ لایت است؛ با این‌حال، دوربین ثانویه بهتری دارد تا علاقه‌مندان به عکاسی سلفی را راضی نگه دارد.

گوشی جدید هواوی به صفحه‌نمایش ۵.۸۴ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹:۹ مجهز شده است که در بالای آن، بریدگی وجود دارد. حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر، به افزایش نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه کمک کرده است؛ هرچند جزئیاتی در این رابطه وجود ندارد. روی نمایشگر با پوشش شیشه‌ای 2.5D پوشانده شده است.

هواوی نوا 3e

میان‌رده جدید هواوی با طراحی شیشه‌ای دولایه ارائه می‌شود و فریم فلزی دارد. تراشه کرین ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53، قدرت پردازشی نوا ۳ ای را تأمین می‌کند؛ واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP3 نیز رندر محتوای گرافیکی را بر عهده دارد و این تراشه را ۴ گیگابایت رم همراهی می‌کند؛ بر خلاف مدل «پی ۲۰ لایت» که تنها با ۶۴ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود، این گوشی در دو نسخه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل خرید خواهد بود. فضای ذخیره‌سازی را نیز می‌توانید با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

نوا ۳ ای از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؛ هرچند، اسلات مربوط به سیم‌کارت دوم با کارت حافظه میکرو اس‌دی مشترک است و شما را ناچار خواهد کرد در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، قید استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت را بزنید.

گوشی جدید هواوی از سری «نوا» در تمامی مشخصات سخت‌افزاری با پی ۲۰ لایت مشترک است؛ ولی در عکاسی سلفی، از همتای ۴۰۰ دلاری خود در سری پی ۲۰ متمایز می‎شود. جدیدترین گوشی هواوی از دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد؛ سنسور ۱۶ مگاپیکسلی، دیافراگم F2.2 دارد و سنسور ثانویه ۲ مگاپیکسلی به ثبت تصاویر با پس‌زمینه‌ی Blur کمک خواهد کرد. در بریدگی بالای صفحه‌نمایش، سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با دهانه لنزی F2.0 گنجانده شده است؛ هواوی برای دوربین سلفی، سنسور IMX576 سونی را در نظر گرفته است.

هواوی نوا 3e

میان‌رده جدید نوا ۳ ای با ضخامت ۷.۴ میلی‌متر و وزن ۱۴۵ گرم ارائه خواهد شد؛ ضمن اینکه می‌توانید آن‎ را در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی خریداری کنید. برای تأمین انرژی مورد نیاز برای پردازنده، هواوی از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است که از شارژ سریع نیز پشتیانی می‌کند؛ این گوشی برخلاف دیگر گوشی‌های میان‌رده هواوی در لبه‌ی پایین خود، درگاه USB نوع C دارد.

پی ۲۰ لایت از تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) و همزمان با معرفی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو عرضه خواهد شد؛ البته علاقه‌مندان در چین می‌توانند هم‌اکنون آن‌ را سفارش دهند. مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی، ۱۹۹۹ یوآن (۳۱۶ دلار) قیمت‎‌گذاری شده است و نسخه دیگر با دو برابر حافظه ذخیره‌سازی به قیمت ۲۱۹۹ یوآن (۳۴۸ دلار) عرضه خواهد شد. 

می‌توانید در ادامه، مشخصات گوشی پی ۲۰ لایت و نوا ۳ ای را با یکدیگر مقایسه کنید؛ لازم به‌ ذکر است که مدل «لایت» پرچم‌داران سری پی ۲۰ به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد و نوا ۳ ای در چین به فروش می‌رسد:

مشخصات / مدل

هواوی نوا ۳ ای

پی ۲۰ لایت هواوی

جنس بدنه

شیشه و فلز

شیشه و فلز

نمایشگر

۵.۸ اینچی FHD+ با نسبت ابعاد ۱۹:۹ از نوع IPS LCD

۵.۸ اینچی FHD+ با نسبت ابعاد ۱۹:۹ از نوع IPS LCD

رم

۴ گیگابایت

۴ گیگابایت

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

۶۴ گیگابایت

پشتیبانی از Micro SD 

دارد؛ اسلات سیم‌کارت دوم و کارت حافظه مشترک است.

دارد؛ اسلات سیم‌کارت دوم و کارت حافظه مشترک است.

تراشه 

کرین ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 و واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2

کرین ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 و واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2

دوربین اصلی

۱۶ و ۲ مگاپیکسلی با فلاش LED

۱۶ و ۲ مگاپیکسلی با فلاش LED

دوربین سلفی

۲۴ مگاپیکسلی

۱۶ مگاپیکسلی

سیستم احراز هویت

حسگر اثرا نگشت

حسگر اثر انگشت/تشخیص چهره (با استفاده از دوربین سلفی)

باتری

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

رنگ‌بندی

آبی، رز طلایی و مشکی

آبی، صورتی و مشکی

قیمت

۳۱۶ دلار؛ مدل ۶۴ گیگابایتی

۳۴۸ دلار؛ مدل ۱۲۸ گیگابایتی

۴۶۸ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات