اوپو R15 و R15 Dream Mirror Edition با بریدگی بالای نمایشگر و دوربین دوگانه معرفی شد

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
اوپو از گوشی‌های جدیدی با نام R15 و R15 Dream Mirror رونمایی کرد. هر دو مدل، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارند.
تبلیغات

گوشی اوپو R15 و R15 Dream Mirror Edition، به‌صورت رسمی معرفی شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی‌های جدید اوپو به نمایشگر کشیده مجهز شده‌اند که بالای صفحه‌نمایش آن‌ها، بریدگی وجود دارد و در پنل پشتی از شیشه و دوربین دوگانه استفاده شده است. هر دو گوشی جدید اوپو R15 و R15 DME با صفحه‌نمایش ۶.۲۸ اینچی از نوع اولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل ارائه می‌شوند؛ خبری از مدل «پلاس» با نمایشگر بزرگ‌تر نیست. گوشی‌های جدید شرکت چینی، طراحی مشابهی دارند؛ پنل پشتی آن‌ها از جنس شیشه  است و نمایشگر آن‌ها با فریم فلزی احاطه شده است.

اوپو، گوشی‌های جدید خود را با رام ColorOS 5.0 ارائه می‌دهد که بر مبنای سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۱ گوگل است؛ این نسخه از رابط‌ کاربری اختصاصی ColorOS، به هوش مصنوعی مجهز شده است که رفتار شما را تحت‌ نظر می‌گیرد تا گوشی را برای استفاده بهبود دهد. همچنین گوشی‌های R15 و R15 DME با سیستم تشخیص چهره ارائه شده‌اند که قادر است در مدت ۰.۸ ثانیه، هویت کاربران را احراز کند.

گوشی اوپو R15

اوپو R15

گوشی جدید اوپو R15 از تراشه‌ی هلیو پی ۶۰ مدیاتک بهره می‌برد. این پردازنده شامل هشت هسته‌ی پردازشی (چهار هسته از نوع Cortex A73 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex A53 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز) است و واحد پردازش گرافیکی Mali-G72 MP3، پردازش محتوای گرافیکی را در آن برعهده دارد. R15، همچنین به ۶ گیگابایت رم درکنار فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده است. اوپو برای این گوشی، باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده است که از شارژ سریع VOOC پشتیبانی می‌‌کند.

گوشی اوپو R15 به دوربین دوگانه مجهز شده است؛ در قاب پشتی، یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX519 سونی (۱/۲.۶ اینچ و ۱.۲۲ میکرومتر) با دیافراگم F1.7 جای گرفته است و حسگر ۵ مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم F2.2 آن‌ را همراهی می‌کند. اوپو مدعی است دوربین دوگانه‌ی این گوشی به‌لطف هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط سونی تا ۱۲۰ صحنه مختلف را برای عکاسی تشخیص می‌دهد؛ ضمن اینکه امکان عکس‌برداری پرتره‌ی پیشرفته وجود خواهد داشت.

اوپو همواره به دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند خود اهمیت زیادی می‌دهد و گوشی اوپو R15 از این موضوع مستثنا نیست؛ این مدل با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی ارائه می‌شود که دهانه لنزی حسگر دوربین جلوی گوشی، F2.0 است. شبیه‌سازی عکاسی با افکت بوکه به کمک تغییرات نرم‌افزاری در نظر گرفته‌شده برای دوربین سلفی امکان‌پذیر است. گوشی جدید اوپو R15 با پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲ و وای‌فای دوبانده ارائه خواهد شد؛ البته این مدل به درگاه میکرو یواس‌بی (microUSB) مجهز شده است. مدل مذکور به رنگ قرمز، سفید و بنفش عرضه خواهد شد.

گوشی اوپو R15 Dream Mirror Edition

اوپو R15

همان‌طور که گفته شد، گوشی اوپو R15 Dream Mirror Edition مانند R15 از نمایشگر ۶.۲۸ اینچی اولد بهره می‌گیرد؛ بااین‌حال، گوشی مذکور به تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای Kryo و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۱۲ مجهز شده است. این مدل با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه و باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارائه می‌شود؛ مدل مذکور از قابلیت شارژ سریع VOOC پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی اوپو R15 Dream Mirror Edition از دوربین دوگانه در قاب پشتی استفاده می‌کند؛ یکی از سنسورها ۱۶ مگاپیکسلی است و توسط سونی توسعه یافته و حسگر دیگر برخلاف اوپو R15، رزولوشن بالاتر ۲۰ مگاپیکسل و دهانه لنزی F1.7 دارد. تمامی قابلیت‌هایی که پیش‌تر در رابطه با آن صحبت کردیم، برای مدل R15 DME نیز صدق می‌کند؛ به همین جهت، امکان عکاسی با افکت بوکه یا تشخیص صحنه‌های عکاسی وجود خواهد داشت. یک قابلیت اختصاصی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است که آن‌ را نسبت به اوپو R15 متمایز می‌کند؛ مدل مذکور، قابلیتی برای عکاسی با افکت بوکه ارائه می‌دهد که رزولوشن تصاویر را به ۸ مگاپیکسل محدود می‌کند.

گوشی اوپو R15 Dream Mirror Edition برخلاف نسخه ارزان‌قیمت‌تر خود، از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی خواهد کرد. این مدل به رنگ قرمز و مشکی سرامیکی ارائه خواهد شد.

قیمت گوشی و زمان عرضه

اوپو R15

شرکت اوپو گوشی‌های جدیدش را در تاریخ ۱ آوریل (۱۲ فروردین ۹۷) عرضه خواهد کرد. مدل اوپو R15 با قیمت ۲۹۹۹ یوآن (معادل ۴۷۴ دلار) به فروش خواهد رسید؛ این در حالی است که گوشی R15 Dream Mirror Edition با برچسب قیمتی ۳۲۹۹ یوآن (۵۲۱ دلار) در دسترس قرار خواهد گرفت. فعلاً هیچ اشاره‌ای به زمان عرضه جهانی آن‌ها نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات