۲۵ درصد گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ با ویژگی فورس تاچ عرضه می‌شوند

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
IHS پیش بینی کرده که سال آینده شاهد گوشی‌های هوشمند بیشتری مجهز به اسکنر اثر انگشت خواهیم بود و نمایشگر‌های حساس به فشار نیز روی بسیاری از گوشی‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین ۲۵ درصد گوشی‌های هوشمند به قابلیت Force Touch مجهز خواهند شد.
تبلیغات

احتمالا با ویژگی Force Touch آشنا هستید؛ این قابلیت که به تازگی به دستگاه‌های همراه هوشمند راه پیدا کرده می‌تواند تفاوت یک فشار ساده و معمولی و یک فشار سخت‌تر و بیشتر را روی شیشه نمایشگر تشخیص دهد.

تشخیص تفاوت در فشار وارده باعث می‌شود که در بخش نرم‌افزاری، سیستم عامل عملکردهای متفاوتی را به کاربر نشان دهد. اپل فشار ساده و معمولی به نمایشگر را “Peek” نامیده و فشار سخت‌تر را “Pop” نام گذاری کرده است. برای مثال یک فشار ساده به کاربر این امکان را می‌دهد تا پیش‌نمایشی از ایمیل‌ خود را مشاهده کند، در حالی که اگر مقدار همان فشار سخت‌تر و بیشتر شود اپلیکیشن ایمیل به صورت کامل پیش‌روی کاربر باز خواهد شد.

در حال حاضر تنها دستگاه‌های اپل واچ، آیفون 6s، آیفون 6s Plus، هواوی Mate S با قابلیت فورس تاچ همراه شده‌اند. البته باید در نظر داشته باشید که عملکرد این ویژگی در دستگاه‌هایی که نام برده شده تفاوت زیادی با هم دارند. برای مثال هواوی این ویژگی را وابسته به تعداد دفعاتی که نمایشگر فشار داده می‌شود توسعه داده اما اپل قدرت وارد شده به نمایشگر را معیار استفاده از فورس تاچ در نظر گرفته است.

force touch c3fd7

موسسه تحقیقاتی IHS معتقد است مدل‌هایی که سال آینده با فورس تاچ فروش خواهند رفت با رشد ۳۱۷ درصدی به ۴۶۱ میلیون واحد خواهد رسید. این گوشی‌های هوشمند در رده‌های میانی و بالایی قرار خواهند گرفت، بنابراین برای داشتن این ویژگی در گوشی‌های سال آینده احتمالا باید کمی بیشتر از گوشی‌های معمولی حال حاضر بازار خرج کنید.

علاوه بر تخمین افزایش دستگاه‌های مجهز به فورس تاچ، IHS همچنین اعلام کرده که تولید نمایشگر‌های in-cell و on-cell در چند سال آینده افزایش خواهد یافت تا در نتیجه شاهد نمایشگر‌هایی حتی نازک‌تر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات