مورگان استنلی: فروش آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش خواهد یافت

سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
آیفون را باید بزرگ‌ترین منبع درآمد اپل در سال‌های اخیر بدانیم؛ افزایش فروش این گوشی‌هوشمند با عرضه‌ی هر نسل باعث شده تا اپل به درآمد سرشاری دست پیدا کند؛ بطوریکه بخش بزرگی از سود خالص ۱۸ میلیارد دلاری اپل در فصل چهارم ۲۰۱۴ مربوط به فروش آیفون ۶ و ۶ اس بود. اما کتی هوبرتی، تحلیل‌گر ارشد مورگان استنلی خبر از تغییر اوضاع در سال ۲۰۱۶ میلادی داده است.
تبلیغات

 آیفون را باید شاهراهی برای کسب درآمد توسط اپل خواند. این کمپانی هر ساله با عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌های خود، فروش بیشتری را تجربه می‌کند؛ بطوریکه سال گذشته و پس از عرضه‌ی آیفون ۶ و آیفون ۶ اس، این کمپانی رکورد شکنی کرد و در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ رکورد فروش را بین تمام کمپانی‌ها به خود اختصاص داد. کتی هوبرتی، تحلیل‌گر ارشد مورگان استنلی با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرده که بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ به همین ترتیب نبوده و شاهد تغییراتی در این حوزه خواهیم بود.

در نمودار زیر می‌توانید میزان فروش آیفون‌های اپل را طی فصل‌های اخیر ببینید.

appleiphonestat 5ad80

براساس اعلام هوبرتی، فروش آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی به اندازه‌ی ۵.۷ درصد کاهش خواهد یافت. با حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که فروش آیفون‌های اپل در سال آینده‌ی میلادی از ۲۳۱ میلیون دستگاه به کمتر از ۲۱۸ میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت.

هوبرتی دلیل کاهش فروش آیفون‌های اپل را بالا بودن قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین اشباع بازار‌های بین المللی و میزان نفوذ گوشی‌ها در میان کاربران کشور‌های مختلف خوانده است.

با وجود کاهش فروش آیفون‌های اپل، هوبرتی پیش‌بینی کرده که درآمد این کمپانی در سال آینده، ۲ درصد افزایش خواهد داشت. اپل تی‌وی و اپل واچ دو محصولی هستند که کاهش فروش آیفون‌های اپل را جبران کرده و حتی منجر به افزایش درآمد‌های این کمپانی خواهند شد. همانطور که اشاره کردیم بخش بزرگی از درآمد اپل از طریق فروش آیفون است؛ بطوریکه دو سوم از درآمد این کمپانی از طریق عرضه‌ی آیفون کسب می شود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات