احتمال استفاده از لوله‌ی گرمایش در گلکسی اس 7 سامسونگ برای جلوگیری از داغ شدن پردازنده

پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارش‌های جدید منتشر شده در آسیا، سامسونگ در نظر دارد لوله‌ گرمایشی در گلکسی اس ۷ تعبیه کند تا بتواند گرمای حاصل از پردازنده‌ی این گوشی را کنترل کرده و نیاز به پایین آوردن فرکانس پردازنده در دماهای بحرانی نداشته باشد.
تبلیغات

چند ماه قبل زمانی که کوالکام مشخصات فنی کامل اسنپدراگون ۸۲۰ را فاش کند، شایعاتی مبنی بر داغ شدن آن در اینترنت منتشر شده بود. بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی پردازنده‌های موبایل بلافاصله اعلام کرد که این پردازنده هیچ مشکلی از لحاظ داغ شدن ندارد. با این حال کوالکام داغ شدن پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ را نیز رد کرده بود و به این دلیل بسیاری در مورد ادعای جدید کوالکام در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ مردد هستند.

گزارش جدید منتشر شده از چین، بیان می‌کند که سامسونگ در نظر دارد تا در گلکسی اس ۷ از یک لوله‌ی گرمایشی بهره ببرد. به نظر می‌رسد سامسونگ در حال تست کردن انواع لوله‌های گرمایشی است و تصمیم خود را تا آخر سال ۲۰۱۵ در مورد این لوله‌ها خواهد گرفت. البته گلکسی اس ۷ اولین گوشی نخواهد بود که رو به استفاده از این نوع لوله‌ها می‌آورد. اکسپریا زد ۵ پریمیوم، می نوت پرو شیائومی و وان پلاس ۲ همگی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ از این لوله‌ها بهره برده‌اند.

بنابر شایعات گذشته، گلکسی اس ۷ در دو نسخه‌، یکی مجهز به پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و دیگری مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰، روانه‌ی بازار خواهد شد. تمامی پردازنده‌ها در صورت رسیدن به دمای بحرانی، فرکانس کاری آن را پایین می‌آورند و استفاده از سیستم پخش کننده‌ی گرمایی می‌تواند باعث بهبود عملکرد پردازنده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات