دونگجین کو جانشین جی کی شین به عنوان مدیر بخش موبایل سامسونگ شد

سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
جی کی شین، مدیرعامل سامسونگ الکترونیک و سرپرست بخش موبایل این شرکت، جای خود را به عنوان مدیر کسب و کار گوشی‌های هوشمند به دونگجین کو داد. کو وظیفه دارد بار دیگر بخش موبایل سامسونگ را به سوددهی برساند.
تبلیغات

جی کی شین که مدت‌ها است سرپرست بخش موبایل شرکت سامسونگ به حساب می‌آید، بنابر گزارش رویترز، جایگاه خود را به دونگجین کو واگذار خواهد کرد. با این حال شین مسئولیت نظارت فنی بر این بخش را همچنان برعهده خواهد داشت اما کو کارهای روزانه را مدیریت خواهد کرد تا شین روی کسب و کارهای جدید و استراتژی‌های بلند مدت متمرکز شود.

کو مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ بوده و نقشی اساسی در توسعه‌ی گوشی‌های جدید سامسونگ مانند گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ داشته است. هر چند هر دو گوشی از لحاظ طراحی مورد توجه منتقدhن بودند اما گلکسی اس ۶ نتوانست نقش مثبتی در سوددهی این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ میلادی داشته باشد.

مدت طولانی است که بخش موبایل سامسونگ زیان‌ده بوده و بدین ترتیب وظیفه‌ی کو مشخص است اما بیان این موضوع بسیار راحت‌تر از عملی کردن آن است. در حالی که پس از عرضه‌ی آیفون‌ها با صفحه نمایش بزرگ، اپل بخش بزرگی از فروش گوشی‌های بالارده را به خود اختصاص داده، گوشی‌های با قیمت پایین شرکت‌هایی مانند شیائومی و هواوی در سایر رده‌ها مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند و به این دلیل سامسونگ نیاز به نیرویی تازه در بخش موبایل خود داشته که مدیران ارشد سامسونگ، کو را معرفی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات