امکان دسترسی از راه دور به رمز عبور بیش از ۷۴ درصد از گوشی‌های اندرویدی توسط گوگل

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
بنابر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط منابع قضایی، در نسخه‌های قدیمی‌تر از اندروید ۵، گوگل در صورت دریافت حکم قضایی می‌تواند از راه دور به رمز عبور گوشی هوشمند مورد نظر دسترسی داشته باشد. به این ترتیب با توجه به داده‌های آماری، رمز عبور ۷۴ درصد از کاربران گوشی‌های اندرویدی به راحتی در دسترس گوگل است.
تبلیغات

با توجه به گزارش‌های منتشر شده گوشی‌هایی که سیستم‌عامل آن‌ها قدیمی‌تر از اندروید ۵ است، بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به گوشی و از راه دور می‌توان به رمز عبور آن‌ها دست یافت. البته این کار در صورت وجود حکم قضایی و تنها از طریق گوگل ممکن است.

با توجه به داده‌های داشبورد توسعه‌دهندگان اندروید، ۷۴.۱ درصد از کاربران اندرویدی نسخه‌ی قدیمی‌تر این سیستم‌عامل را استفاده می‌کنند و در واقع در معرض خطر قرار دارند.

این عدد برای کاربران iOS بسیار کمتر است؛ چرا که امکان دسترسی به رمز عبور از راه دور تنها برای گجت‌های دارای iOS 8 یا قدیمی‌تر میسر است و این کاربران درصد کمی از مالکان محصولات اپل را شامل می‌شوند.

برای کاربران تمامی نسخه‌های اندروید امکان رمزگذاری کامل دیسک وجود دارد. کافی است از بخش تنظیمات به زیرمنوی امنیت رفته و در قسمت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، گزینه‌ی مورد نظر را فعال کنید. توجه کنید که این گزینه در گوشی‌های سازندگان مختلف ممکن است در بخش‌های دیگری از منوی تنظیمات باشد. به علاوه فعال کردن این گزینه باعث افتی بسیار کم در عملکرد گوشی شما خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات