سامسونگ اطلاعاتی جدید در مورد سنسور دوربین BRITECELL منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در همایشی که به تازگی با سرمایه‌گذاران خود برگزار کرده است اطلاعاتی را در مورد سنسورهای آینده‌ی خود با نام BRITECELL ارائه داده است. با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ قصد دارد با ارائه‌ی فناوری جدید، ابعاد ماژول دوربین را کوچک‌تر کند. این کمپانی با کمک BRIRECELL می‌خواهد عملکرد دوربین را در نور کم بهبود ببخشد. سامسونگ تنها به کاهش ابعاد بسنده نکرده است و رزولوشن را نیز افزایش خواهد داد. یکی از نکات مهم در عملکرد دوربین‌ها مساله رنج دینامیکی است که کره‌ای‌ها به کمک سنسورهای جدید خود این ویژگی را بهبود خواهند بخشید.

تمام موارد گفته شده در بالا آرزوی سازندگان دوربین به شمار می‌رود و باید دید سامسونگ با وجود موانع زیادی که برای رسیدن به همه‌ی این خصوصیات وجود دارد چگونه عمل خواهد کرد. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با کنار گذاشتن فیلتر بایر از سنسورهایش، پیکسل‌های سبز را با پیکسل‌های سفید جایگزین کند. رنگ سبز در دوربین‌های کنونی از این فیلترها حاصل می‌شود که همین فیلترها باعث کاهش میزان نور دریافتی توسط سنسور می‌شوند. سامسونگ با کنار گذاشتن این فیلترها در حقیقت نور بیشتری را به سنسور می‌رساند.

دوربین‌های BRITECELL سامسونگ ۲۰ مگاپیکسلی خواهند بود؛ این پیکسل‌ها یک میکرومتری هستند. ماژول این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی کنونی (که پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری دارد) اندکی کوچک‌تر خواهد شد. با وجود این بهبودها عملکرد بهتر در شرایط نوری نامناسب دور از ذهن نخواهد بود.

رنج دینامیکی به کمک WDR هوشمند در این سنسورها بهبود پیدا خواهد کرد. سنسور جدید همچنین از فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز برای فوکوس سریعتر و دقیق‌تر بهره خواهد برد. نظر شما در مورد سنسور  جدید سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند این بهبودها را عملی سازد؟

pic4 5962e
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات