کالبدشکافی اکسپریا زد 5 سونی توسط گروه iFixit

سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
آخرین پرچمدار سونی به تازگی وارد بازارهای جهانی شده است و گروه iFixit از این فرصت استفاده کرده و این محصول را مورد کالبدشکافی قرارداده است تا بتوانیم نیم نگاهی به داخل این پرچمدار داشته باشیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گروه iFixit در زمینه‌ی کالبدشکافی و پیداکردن رازهای داخل دستگاه‌های هوشمند شهرت جهانی دارد. آخرین کار این گروه بر روی محصول جدید شرکت سونی انجام شده است. برای آغاز مراحل کالبدشکافی در ابتدا، خشاب سیم کارت از دستگاه خارج شد.

z5teardown1 a03f1

پس از خارج کردن سیم کارت، قاب پشتی دستگاه حرارت داده شد تا چسب نگه‌دارنده‌ی آن قابلیت چسبندگی‌اش را از دست بدهد و دستگاه با استفاده از تیغه‌های مخصوص باز شد.

z5teardown5 46422

داخل آخرین محصول سری زد سونی نیز همانند نسخه‌های قبلی به صورت منظم و با یک الگوی خاص طراحی شده است. لوله‌های مایع خنک کننده‌ی دستگاه نیز به سادگی قابل تشخیص هستند. به کمک سیستم خنک کننده‌ی مایع، اکسپریا زد ۵ می تواند تا ۱۰ دقیقه ویدیو 4k را بدون هیچ مشکلی در گرمایش دستگاه ضبط کند.

z5teardown3 cb7f2

این پرچمدار سونی با قیمت ۶۷۰ دلار و در سه رنگ، سفید، سبز و طلایی به فروش می‌رسد. ظرفیت داخلی این محصول ۳۲ گیگابایت است و از صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی استفاده می‌کند. پردازنده‌ی اکسپریا زد ۵ اسنپدراگون ۸۱۰ و حافظه‌ی رم آن ۳ گیگابایت ظرفیت دارد. دوربین اصلی زد ۵، ۲۳ مگاپیکسل و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسل است و از باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

z5teardown4 9f1e5
z5teardown2 aa14a
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات