احتمال خروج سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند طی پنج سال آینده

جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
امسال سال خوبی برای سامسونگ بوده است؛ چرا که این شرکت توانست پس از ۷ فصل پیاپی که شاهد افت درآمد بود، دوباره درآمد خود را در مقایسه با سه ماهه‌ی قبل افزایش دهد. با این حال یک تحلیل‌گر کره‌ای معتقد است که سامسونگ در طی پنج سال آینده از بازار گوشی‌های هوشمند خارج خواهد شد.
تبلیغات

بنابر پیش‌بینی‌های تحلیل‌گر کره‌ای با نام بن باجریان، سامسونگ با مشکلاتی روبرو است و این مشکلات ممکن است باعث شوند تا این شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند در پنج سال آینده خارج شود.

این تحلیل‌گر مدعی است که وقتی شما گوشی با سیستم‌عامل مشابه رقبای خود ارائه می‌دهید، گوشی برنده خواهد بود که قیمت کمتری دارد. او می‌گوید دیگر رقبای سامسونگ گوشی در حد و اندازه‌های گوشی‌های مختلف این شرکت تولید می‌کنند، اما قیمت فروش آن‌ها بسیار کمتر از قیمت گوشی‌های سامسونگ است. با گذشت زمان و پیشرفت شرکت‌های کوچک‌تر، شرکتی مانند سامسونگ نخواهد توانست محصولات خود را با قیمت بالاتر به فروش برساند. او این گونه ادامه می‌دهد:

هیچ کاری از دست سامسونگ در مورد گوشی‌های پرچمدار خود برنمی‌آید. هیچ نوآروی نمی‌تواند آن‌ها را نجات دهد؛ چرا که دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی به حدی رسیده که از امکانات اشباع شده است.

نکته‌ی دیگری که وی به آن اشاره می‌کند، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت است که ابتدا قرار بود اپل را دچار مشکل کند، اما به سامسونگ بیشتر ضربه زد؛ چرا که این گوشی‌ها از سیستم‌عامل مشابه یعنی اندروید بهره می‌بردند. باجریان می‌گوید:

قیمت جدید گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار است و اغلب گوشی‌های اندرویدی قیمتی پایین‌تر از ۳۰۰ دلار دارند. هیچ شرکت دیگری نیز نمی‌تواند گوشی‌های بیشمار با قیمتی بالاتر از قیمت‌های ذکر شده را به فروش برساند. البته این تفاوت در قیمت می‌تواند باعث متوقف شدن نوآوری و فاصله افتادن بین آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی شود.

هر چند در حال حاضر این پیش‌بینی بسیار نامعقول به نظر می‌رسد، اما در گذشته برای برندی مانند نوکیا نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم. به علاوه به غیر شرکت‌های معدود، شرکت‌هایی مانند بلک‌بری، اچ‌تی‌سی و سونی نیز در تلاش هستند تا تجارت موبایل خود را بار دیگر به سوددهی برسانند؛ اما شرایط و اوضاع در حال حاضر چندان امیدوار کننده نیست.

با این حال می‌دانیم که سامسونگ تنها وابسته به تجارت موبایل خود نیست و در بسیاری بخش‌های دیگر از جمله حسگرهای دوربین و تولید پنل‌ صفحات نمایش فعالیت گسترده‌ای دارد؛ اما گوشی‌های هوشمند در طی این سال‌ها، نماد و پرچمدار این شرکت بوده‌اند.

نظر شما در مورد این پیش‌بینی چیست؟ آیا سامسونگ در پنج سال آینده از بازار گوشی‌های هوشمند خارج می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات