با کوچک‌ترین حسگر اثر انگشت دنیا ساخت شرکت CrucialTek آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
قرار دادن حسگر اثر انگشت در فریم دور گوشی در اکسپریا زد ۵ یکی از نوآورانه‌ترین پیشرفت‌ها در زمینه‌ی حسگرهای اثر انگشت بود. این فناوری باعث بیشتر شدن ضخامت اکسپریا زد ۵ نسبت به نسل قبل شده بود اما شرکت CrucialTek به تازگی با ساخت حسگری بسیار کوچک به سازندگاه اجازه خواهد داد تا بدون افزایش ضخامت، حسگر را در فریم اطراف گوشی قرار دهند.
تبلیغات

شرکت CrucialTek یکی ار بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی سیستم‌های شناسایی بیومتریک، حسگر اثر انگشتی ساخته است که تنها ۸ میلی‌متر مربع مساحت دارد. فضای مورد نیاز برای این حسگر نیز ۱۸.۷۲ میلی‌متر مربع یا ۵.۲ در ۳.۶ میلی‌متر است. برای مقایسه فضای مورد نیاز حسگر اثر انگست نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی در حدود ۶۴ میلی‌متر مربع یا ۸ در ۸ میلی‌متر است.

این حسگر را می‌توان در هر جایی از فریم گوشی قرار داد بدون آن که ضخامت آن افزایش یا نسبت مساحت صفحه نمایش به مساحت کل گوشی کاهش یابد. به علاوه این شرکت توانسته سرعت شناسایی و امنیت حسگرهای خود را با استفاده از الگوریتم موآن افزایش نیز بدهد.

CrucialTek این حسگرها را برای بررسی در اختیار سازندگان گوشی‌های همراه قرار داده است و ممکن است به زودی شاهد استفاده‌ی آن‌ها در گوشی‌های هوشمند آینده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات