شیائومی با گوشی‌های هوشمند خود به دنبال بازار آمریکا است

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی چند سال است که قصد ورود به بازار آمریکا دارد؛ ولی با ادعای اینکه هنوز زمان مناسب فرا نرسیده است از این کار اجتناب می‌کند. لی جون، مدیر عامل شیائومی در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است.
تبلیغات

لی جون، مدیر عامل کمپانی چینی به سرعت در حال رشد شیائومی، سه‌شنبه در اجلاس فناوری کوالکام عنوان کرد به‌‌دقت به دنبال بهترین زمان برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود به بازار آمریکا است. او اشاره کرد با فروش بعضی از دستگاه‌های دیگر  شیائومی مثل می باکس در آمریکا، می‌توانند درمورد مصرف‌کنندگان اطلاعات زیادی به دست آورند و بهترین رویکرد را در پیش بگیرند.

لی جون سه‌شنبه در اجلاس فناوری کوالکام در هاوایی از طریق یک مترجم در جمع خبرنگاران گفت:

امیدواریم در آمریکا به‌سرعت موفق شویم؛ بنابراین به زمان و آماده‌سازی دقیق زیادی نیاز داریم تا به این هدف دست پیدا کنیم.

او همچنین اشاره کرد شیائومی می ۷ یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که از پردازنده‌ی ۸۴۵ اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کند.

صحبت‌های جون درمورد بازار آمریکا مثل صحبت‌های همیشگی کمپانی شیائومی بود. آن‌ها سال‌ها عنوان کرده‌ا‌ند بالاخره گوشی‌های هوشمند خود را در آمریکا عرضه می‌کنند، ولی فعلا زمان مناسب آن فرا نرسیده است.

شیائومی، هواوی و شرکت‌های مشابه دیگر، بازار چین را به‌خوبی در دست گرفته‌اند؛ ولی رقابت در آمریکا بسیار سخت‌تر از چین است. بنا بر گزارش سایت Strategy Analytics ، اپل با ۳۰ درصد سهم و سامسونگ با ۲۵ درصد سهم از بازار آمریکا هنوز بر آن حاکم هستند.

در سه ماه سوم سال ۲۰۱۷، شیائومی پنجمین فروشنده‌ی بزرگ گوشی‌ هوشمند بود. بنا بر گزارش IDC، این برند بزرگ چینی با رشد در بازار هند، فروش خود را که یک سال قبل ۱۳.۶ میلیون دستگاه بود، دو برابر کرده است.

جون نه‌تنها درمورد برنامه‌های خود برای آمریکا چیز زیادی نگفت؛ بلکه از صحبت درمورد احتمال عرضه‌ی عمومی سهام، ساخت گوشی‌ تاشو یا دادن اطلاعات درمورد لپ‌تاپ جدید هم امتناع کرد.

وقتی از جون درمورد گوشی‌های تاشو سؤال شد، گفت:

صنعت گوشی‌ هوشمند هنوز بسیار رقابتی است. هر روز شاهد نوآوری‌های جدیدی در این زمینه هستیم. سال آینده شیائومی قطعا چند محصول بی‌همتا عرضه خواهد کرد که قلب مشتری‌ها را می‌دزدند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات