سامسونگ پتنت قابلیت اسکن کف دست را ثبت کرد

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت تمهید امنیتی جدیدی برای دستگاه‌های خود در نظر دارد.
تبلیغات

سامسونگ پتنت جدیدی در سازمان جهانی مالکیت معنوی ثبت کرده است که نشان می‌دهد در پی ساخت امکان امنیتی جدیدی بر پایه‌ی اطلاعات کف دست صاحب گوشی است؛ اما این امکان شباهت چندانی به قابلیت‌های کنونی از قبیل اسکن چهره یا اثر انگشت که منجر به باز شدن قفل گوشی می‌شوند، ندارد. به نظر می‌رسد این ویژگی بیشتر نقش یک یادآوری‌کننده‌ی پسورد را خواهد داشت.

تصاویر این پتنت نشان می‌دهند که این قابلیت کف دست کاربر را اسکن می‌کند و با نمونه‌ای که پیش‌تر ذخیره کرده است تطبیق می‌دهد؛ اما این عمل به باز کردن قفل گوشی منتج نخواهد شد؛ بلکه بر اساس تصاویر، گوشی چنانچه با اسکن کف دست هویت صاحب گوشی را احراز کند پسورد گوشی را به طرز رمزنگاری شده‌ نمایش خواهد داد. یعنی حتی اگر کسی مثلا هنگام خوابیدن، کف دست شما را با موفقیت اسکن کند، وارد مرحله‌ی بعد خواهد شد که رمزگشایی از تصویر نمایش‌ داده‌شده است. صاحب گوشی به دلیل آشنایی با این تصویر رمزنگاری شده، به‎راحتی رمز را به خاطر خواهد آورد؛ اما این کار برای سایرین غیر ممکن خواهد بود. این روش می‌تواند گونه‌ای مدرن از روش‌های یادآوری پسورد کنونی باشد. همچنین، یکی از تصاویر منتشرشده این طور نشان می‌دهد که این قابلیت ممکن است با ساعت‌های هوشمند سازگار باشد.

پتنت اسکن کف دست سامسونگ
پتنت اسکن کف دست سامسونگ
پتنت اسکن کف دست سامسونگ
پتنت اسکن کف دست سامسونگ

باید توجه داشته باشید که این تنها یک پتنت است و هیچ تضمینی وجود ندارد که نهایتا به گوشی‌های هوشمند اضافه شود؛ اما سامسونگ اساسا شرکتی است که سرمایه‌گذاری زیادی در بخش امنیت دستگاه‌های خود چه در بُعد نرم‌افزار و چه در بُعد سخت‌افزار انجام داده است. از نمونه‌های اخیر این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به آنلاک گوشی از طریق اسکن صورت و عنبیه‌ در پرچم‌دارهای خانواده‌ی گلکسی اشاره کرد. مدت زیادی است که معیارهای احراز هویت و تمهیدات امنیتی در گوشی‌ها به حسگر اثر انگشت، پسورد و الگو محدود شده است. اکنون با توجه به پتنت ثبت‌شده به نظر می‌رسد اگر شرکتی وجود داشته باشد که بتواند این گزینه‌ها را گسترش دهد، آن شرکت سامسونگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات