آیفون 10 در آمار فروش با آیفون 6 اس طی دو هفته اول برابری می‌کند

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برآورد انجام‌شده نشان از این دارد که الگوی خرید و به‌روزرسانی آیفون ۱۰ شباهت بسیار زیادی به آیفون ۶ اس دارد که دو سال پیش راهی بازار شد.
تبلیغات

در هفته‌ای که گذشت اپل در فروشگاه‌های آنلاین، زمان مورد نیاز برای تحویل آیفون‌ ۱۰ پس از پیش‌خرید را از ۴ هفته به ۲ هفته کاهش داد. مؤسسه‌ی تحلیلی Localytics با انتشار گزارش جدیدی به بررسی آمار عرضه‌ی دو هفته‌ی اول آیفون ۱۰ پرداخته است که نشان از شباهت الگوی خرید یا به‌روزرسانی این گوشی توسط کاربران اپل به آیفون ۶ اس دارد. 

مقاله‌های مرتبط:

لُکالیتیکس تعداد گجت‌های مبتنی بر iOS را در کل جهان بیش از ۷۰ میلیون دستگاه در نظر گرفته است تا به این نتیجه برسد که چه میزان آیفون جدید توسط اپل به‌ فروش رفته است. برآورد این مؤسسه نشان می‌دهد که در هفته‌ی اول عرضه‌ی آیفون ۱۰، این گوشی نزدیک به ۰.۹۳ درصد از کل آیفون‌های فعال را به خود اختصاص داده است که شامل بیش از ۷.۳ میلیون گوشی آیفون ۱۰ می‌شود. این میزان از فروش در هفته‌ی اول، آیفون ۱۰ را از نظر آمار نزدیک به آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس می‌کند که در مجموع، فروش ۷.۴ میلیون دستگاه را در هفته‌ی اول برای اپل به ارمغان آورده بودند. البته آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس به‌عنوان اولین نسلی که در دو نسخه راهی بازار شدند با فروش ۹.۹ میلیون دستگاه در هفته‌ی اول، رکوردار هستند. 

به گزارش لُکالیتیکس، در هفته‌ی دوم میزان آیفون ۱۰ فعال‌شده به ۱.۴۲ درصد کل آیفون‌های فعال رسیده است که نشان از فروش ۱۱.۲ میلیون دستگاه آیفون ۱۰ دارد. البته آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در هفته‌ی دوم به آمار ۲.۱ درصدی دست یافتند که کمی بیشتر از ۱۲ میلیون دستگاه بود. 

آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در دو هفته‌ی اول فروش به میزان ۱۷.۲ میلیون دستگاه به فروش رسیدند. با وجود تغییرات گسترده در آیفون ۱۰، به نظر می‌رسد این گوشی نیز موفق نخواهد شد به آمار فروش بالای آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دست یابد. این در حالی است که با کاهش زمان پیش‌خرید و تحویل گوشی، به‌ نظر می‌رسد تب و تاب اولیه برای خرید آیفون ۱۰ دیگر وجود ندارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات