طراح آیفون 10 از حذف دکمه‌ی هوم دفاع می‌کند

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جاناتان آیو، مدیر بخش طراحی آیفون 10 از استفاده از ژست‌های حرکتی به جای دکمه‌ی هوم دفاع کرد.
تبلیغات

در مصاحبه‌ای که اخیرا منتشر شد، جاناتان آیو، مدیر بخش طراحی اپل، عنوان کرده است که این شرکت بعضی اوقات با کنار گذاشتن فناوری‌های معمول, تصمیمات خارق العاده‌ای اتخاذ می‌کند. حذف دکمه‌ی هوم و جایگزینی ژست‌های حرکتی در آیفون ۱۰ نیز یکی از همین دست اقدامات بود.

وی می‌گوید:

من حقیقتا فکر می‌کنم استمرار در استفاده از ویژگی‌های معمول هرچه خوب و به‌صرفه باشد به شکست ختم خواهد شد. با اینکه که این رویه در کوتاه‌مدت کم‌خطرتر و مطمئن‌تر است؛ اما برای شرکتی که همیشه می‌تواند بهتر باشد لزوما بهترین رویه نیست. از طرفی کنار گذاشتن قابلیتی که امتحان خود را پس داده است و جایگزینی آن با ویژگی جدید کار آسانی نیست.
مقاله‌های مرتبط:

    به گفته‌ی جانی آیو، آی‌مک از اولین رایانه‌هایی بود که استفاده از درایورهای فلاپی را کنار گذاشت و یو‌اس‌بی و سی‌دی رام را جایگزین کرد. در سال ۲۰۱۶، اپل به دلیل حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از آیفون ۷ مورد انتقاد قرار گرفت. جک هدفون هنوز تولید و مصرف گسترده‌ای دارد و آیفون ۸ و آیفون ۱۰ نیز به همین دلیل با یک مبدل هدفون عرضه می‌شوند. در سوی دیگر، برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند حذف جک هدفون را یک ویژگی رقابتی قلمداد کرده و به تقلید از اپل آن را حذف کرده‌اند.

    جانی آیو می‌گوید:من کسی هستم که از قیمت ۹۹۹ دلاری iphone X که ممکن است برای همه مقدور نباشد هم دفاع کرده‌ام. تعجبی ندارد که گنجاندن قدرت بسیار بالای پردازشی در دستگاهی به کوچکی آیفون ۱۰ هزینه‌هایی در بردارد.
    طراحی آیفون X

    جانی آیو پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفت که اپل طراحی بخش‌های مختلف آیفون ۱۰ از جمله صفحه‌نمایش آن را از ۵ سال پیش آغاز کرده بود و نمونه‌های اولیه‌ی آن بسیار بزرگ بودند.

    آیو در خلال صحبت‌هایش به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که همیشه برای انجام حرکت‌های جدید باید بدانید که دلایل بسیاری وجود دارد که آن حرکت تاکنون انجام نشده است. بنابراین، باید خود را برای حل آن‌ها آماده کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات