نتیجه مقایسه دوربین آیفون 6 اس با اکسپریا زد 5، لومیا 930، گلکسی اس 6 و ال‌جی جی 4

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
پنج‌شنبه‌ی هفته‌‌ی گذشته مقایسه‌‌ای بین دوربین آیفون 6 اس با اکسپریا زد 5، لومیا 930، گلکسی اس 6 و ال‌جی جی انجام دادیم حالا نتیجه را ببینید.
تبلیغات

در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با گوشی‌هایی که در این مقایسه شرکت داده شده‌اند می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

ترتیب گوشی‌ها در این آزمایش:

آزمایش ۱ - بیشترین رای: آیفون 6 اس

این آزمایش در نور مناسب و در سایه گرفته شده است. رنگ‌ها در عکس گرفته شده توسطِ دوربین شماره‌ی ۴ بیشتر به واقعیت نزدیک هستند و علاوه بر این در انتخاب گزینه‌ی مناسب باید به جزئیات بافت سنگ‌فرش نیز دقت کرد.

zoomit camera compare 01

آزمایش ۲- بیشترین رای: آیفون 6 اس

در این آزمایش که برش ۱۰۰ درصد آن نیز در تصویر بعدی آماده است باید به جزئیات تصویر بر روی ساختمان و همچنین رنگ آسمان دقت کنید. گوشی که داینامیک رنج بالاتری داشته باشد می‌تواند علاوه بر ثبت صحیح رنگ آسمان و ابرها، جزئیات مربوط به ساختمان را نیز ذخیره کند.

zoomit camera compare 02

آزمایش ۲ - برش ۱۰۰ درصد - بیشترین رای: آیفون 6 اس

در برش صد درصد می‌توانید مشاهده کنید که برخی از دوربین‌ها بیش از حد خطوط را شارپ کرده و برخی نیز تصویر را با نویز زیاد ذخیره کرده‌اند.

zoomit camera compare 02 Crop

آزمایش ۳ - بیشترین رای: لومیا 930

در این آزمایش قدرت عکس‌برداری مایکرو تلفن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است. انتخاب صحیح، گزینه‌ای است که علاوه بر ثبت جزئیات بیشتر در گل بتواند پس زمینه را نیز محو کند تا سوژه‌ که در این آزمایش، گل است بتواند خود را به خوبی نشان دهد. برای انتخاب دقیق می‌توانید تصویر بعدی که برش ۱۰۰ درصد از این گل است را نیز مد نظر قرار دهید. در نظر داشته باشید که در این آزمایش فوکوس بر روی قسمت وسط گل است.

zoomit camera compare 03

آزمایش ۳ - برش ۱۰۰ درصد - بیشترین رای: لومیا 930

zoomit camera compare 03

آزمایش ۴ - بیشترین رای: آیفون 6 اس

این عکس در نور زیاد روز گرفته شده است. برای انتخاب گزینه‌ی صحیح به رنگ سنگ، مجسمه و همچنین آسمان دقت کنید. دوربینی که بتوند تمام بخش‌های صحنه را درست به تصویر بکشد، گزینه‌ی مناسب‌تری است.

zoomit camera compare 04

آزمایش ۵ - بیشترین رای: لومیا 930

این آزمایش در محیط داخلی و زیر نور مصنوعی گرفته شده است. برای آنکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید برش ۱۰۰ درصد این تصویر را نیز در ادامه تهیه کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که فوکوس در تمام آزمایش‌ها بر روی توپ است.

zoomit camera compare 05

آزمایش ۵ - برش ۱۰۰ درصد - بیشترین رای: لومیا 930

zoomit camera compare 05

آزمایش ۶ - بیشترین رای: آیفون 6 اس

این آزمایش نیز در محیط داخلی اما با نور کمتر در مقایسه با آزمایش قبلی گرفته شده است. در نور کم مقدار ایزو دوربین‌ها افزایش می‌یابد و به دنبال آن نویز تصاویر افزایش یافته و جزئیات تصویر کاسته می‌شوند. فوکوس در تمام آزمایش‌ها بر روی متن روزنامه است. برای انتخاب صحیح به برش ۱۰۰ درصد تصویر نیز دقت کنید.

zoomit camera compare 06

آزمایش ۶ - برش ۱۰۰ درصد - بیشترین رای: آیفون 6 اس

zoomit camera compare 07

آزمایش ۷ - بیشترین رای: گلکسی اس 6

در این بخش، قدرت تصویربرداری دوربین‌ها در عکاسی پرتره مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای انتخاب صحیح به رنگ چهره، رنگ سبز پس زمینه و همچنین جزئیات مربوط به صورت که در برش ۱۰۰ درصد قابل مشاهده است، دقت کنید.

zoomit camera compare 07

آزمایش ۷ - برش ۱۰۰ درصد - بیشترین رای: گلکسی اس 6

zoomit camera compare 07 Crop

حدس و گمان شما در باره‌ی ترتیب گوشی‌ها چقدر به واقعیت نزدیک بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات