آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس تقریبا ضد آب هستند

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
همه‌ی ویژگی‌های آیفون‌های جدید اپل اطلاعاتی نیست که این کمپانی بصورت رسمی در اختیار کاربران و کارشناسان قرار می‌دهد؛ ضد آب بودن آیفون نیز یکی از همین ویژگی‌ها است که کالبدشکافی iFixit این موضوع را فاش کرده است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط iFixit، اپل آیفون‌های جدید خود را با استفاده از یک فناوری که این گوشی‌های هوشمند را در برابر نفوذ مایعات مصون می‌کند، روانه‌ی بازار کرده است. اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که اپل از یک ماده‌ی نرم همچون واشر در دور قاب آیفون استفاده کرده که نفوذ انواع مایعات به این گوشی هوشمند را سخت می‌کند. همچنین باید به پوشش روی ارتباطات بورد اصلی نیز اشاره کرد که با استفاده از یک ماده‌ی مقاوم در برابر نفوذ مایعات محافظت می‌شود. می‌توان راهکار در پیش گرفته شده توسط اپل را هوشمندانه‌تر از روش‌های معمول مورد استفاده توسط سایر کمپانی‌ها خواند. کاپرتینویی‌ها به جای تمرکز روی جلوگیری از نفوذ آب از طریق درگاه‌های تعبیه شده در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، توجه خود را به ضد آب کردن قطعات داخلی معطوف کرده‌اند. پیش از این نیز انتشار ویدئوهایی در مورد قرار گرفتن آیفون‌های جدید درون آب برای مدت یک ساعت، این شائبه را ایجاد کرده بود که گوشی‌های هوشمند این کمپانی ضد آب هستند. شاید این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد که چرا اپل از این ویژگی در تبلیغات خود سخنی به میان نیاورده است؟

جواب این سوال بسیار ساده است؛ در صورتی که این ویژگی بصورت رسمی توسط اپل به کاربران اعلام شود، حس کنجکاوی باعث خواهد شد تا آیفون‌های اپل راهی ظرف‌های پرآب شوند و این موضوع یقینا باعث افزایش آمار خرابی آیفون خواهد شد که در نهایت این موضوع به ضرر اپل است، چراکه اشاره به این ویژگی، مسئولیتی را برای اپل در قبال عدم کارکرد صحیح آیفون در زمان مجاورت با آب ایجاد خواهد کرد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات