۱۶ سال بعد؛ اولین نسخه آزمایشی اندروید را ببینید! [تماشا کنید]

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
آیا می‌دانستید که اولین نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل اندروید، ۱۶ سال پیش منتشر شد؟
تبلیغات

اولین نسخه از اندروید با آنچه امروز روی میلیاردها دستگاه هوشمند ازجمله گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی در حال استفاده است، تفاوت‌های اساسی داشت.

گوشی‌های G1 از تی‌موبایل و Dream از HTC اولین دستگاه‌هایی بودند که به سیستم‌عامل اندروید مجهز شدند. این گوشی‌ها که نمایشگر لمسی داشتند، برای رقابت با آیفون اپل عرضه شدند. 

همانطور که در ویدیو بالا مشاهده می‌کنید، اولین نسخه‌ی آزمایشی از اندروید که سرگی برین آن را معرفی می‌کند، رابط کاربری شبیه به سیستم‌عامل بلک‌بری دارد.

نکته‌ی جالب‌تر دیگر اینکه اولین نسخه از اندروید اصلاً برای گوشی‌های لمسی بهینه نشده بود، اما گوگل به‌سرعت اندروید را توسعه‌ داد و در هر نسخه آن را بهینه‌تر و با صفحه‌های لمسی سازگارتر کرد.

گوشی‌های Dream و G1 نه‌تنها در بازار موفقیت چندانی به‌ دست نیاوردند، بلکه گوشی‌های خاص و خارق‌العاده‌‌ای هم نبودند؛ اما در خلق اکوسیستم اندروید نقش داشتند. اندروید با این گوشی‌ها به بازار معرفی شد. 

اگر مایل هستید درباره‌ی تاریخچه‌ی اندروید و امکانات و تغییراتی که در هر نسخه‌ی این سیستم‌عامل اعمال شده است بیشتر بدانید، مقاله‌ی تاریخچه‌ اندروید را در زومیت مطالعه کنید. 

نظر شما در‌باره‌ی تغییراتی که طی ۱۶ سال در اندروید اعمال شده‌اند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات