اعتراض کاربران به نمایش نامتوازن رنگ‌ در صفحه‌نمایش آیفون X

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کاربران اعلام کرده‌اند که نمایشگر آیفون ۱۰ اپل بدون نقص نیست و مشکلات متفاوتی از جمله روشنایی نامتوازن نمایشگر دارد.
تبلیغات

آیفون ۱۰ (آیفون X) اولین گوشی اپل است که از نمایشگر اولد به جای پنل LCD بهره می‌برد؛ تغییر فناوری پنل صفحه‌نمایش آیفون رده‌بالای اپل با مزایا و معایبی همراه است. از جمله مزیت‌های نمایشگر اولد آیفون ۱۰، نمایش دقیق رنگ مشکی است؛ زیرا پیکسل‌های صفحه‌نمایش برای ارائه این رنگ خاموش می‌شوند. از طرف دیگر، احتمال سوختگی پیکسل‌ها که در صفحه‌نمایش اولد رایج است، می‌تواند از جمله معایب نمایشگر‏های اولد باشد.

به نظر می‌رسد پس از انبوه انتقاداتی که نمایشگر P-OLED گوشی بدون حاشیه‌ی پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل را نشانه گرفته، نوبت به پرچم‌دار جدید اپل یعنی آیفون X رسیده است تا زیر تیغ منتقدان قرار بگیرد. بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده است، به‌ نظر می‌رسد پنل صفحه‌نمایش اولد آیفون X که اپل آن‌ را «سوپر رتینا» می‌نامد؛ از مشکل توزیع نامتوازن رنگ‌ها رنج می‌‏برد. 

کاربران ردیت مشکل مذکور را در صفحه‌نمایش گوشی آیفون ۱۰ تأیید کرده‌اند و مدعی هستند که این موضوع در یک محیط تاریک و زمانی‌که روشنایی نمایشگر روی کم‌ترین حالت ممکن تنظیم می‌‌شود، بیشتر ملموس خواهد بود.

نمایشگر آیفون 10

باید گفت که در نگاه اول، به‌ نظر نمی‌رسد که این مشکل مربوط به ضعف پنل صفحه‌نمایش آیفون X در نگاه از زوایا باشد؛ همان‏طور که در تصاویر ارائه‌شده مشاهده می‌کنید، در هر زوایه‌ای که به صفحه‌نمایش نگاه کنید، چنین مشکلی وجود دارد. هنوز مشخص نیست که دیگر مدل‌های عرضه‌شده از آیفون X نیز از چنین مشکلی برخوردارند یا تنها در برخی مدل‌ها، پدیده‌ی تغییر رنگ (موسوم به هانجی) وجود دارد. بااین‌حال، به‌ نظر نمی‌رسد که تمامی مدل‌های عرضه‌شده از آیفون ۱۰ در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) با چنین مشکلی مواجه باشند. هانجی نام نوعی کاغذ باستانی کره‌ای و دارای رنگی نامتوازن است. پدیده‌ی هانجی در نمایشگرها، به وضعیتی اشاره دارد که روشنایی نمایشگر نامتوازن باشد؛ گویی نمایشگر با کاغذ هانجی پوشیده شده‌ است.

نمایشگر آیفون 10

شرکت اپل، پیش‌تر در رابطه با صفحه‌نمایش اولد گوشی پرچم‌دار جدید خود به کاربران هشدار داده بود؛ براساس اعلام رسمی واحد پشتیبانی، نمایشگر آیفون X می‌تواند در اثر نمایش طولانی‌مدت یک تصویر ثابت دچار مشکل شود و پس از آن، همواره بخشی از تصویر روی نمایشگر باقی خواهد ماند. اپل این مشکل را با ماهیت پنل‌های اولد مرتبط می‌داند؛ هرچند این شرکت وعده داده است که با بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته روی نمایشگر اولد آیفون ۱۰، احتمال بروز چنین مشکلی پایین خواهد بود. در رابطه با تغییر رنگ صفحه‌نمایش، اپل اعلام کرده است که در نگاه از زوایا احتمالاً این مشکل بروز می‌کند.

به دلیل چنین مشکلاتی، اپل از کاربران می‌خواهد که تصویر صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ را پس از مدتی تغییر دهند؛ همچنین به خریداران آیفون ۱۰ توصیه شده است که قابلیت روشنایی خودکار نمایشگر را فعال کنند و بازه‌زمانی را که نمایشگر به‌صورت خودکار خاموش می‌شود، کاهش دهند. 

نمایشگر آیفون 10

باید منتظر ماند و دید دامنه این اعتراضات تا چه اندازه گسترش خواهد یافت؛ بروز چنین مشکلاتی می‌تواند روی فروش آیفون ۱۰ اپل، تأثیر چشمگیری داشته باشد زیرا پرچم‌دار جدید کوپرتینویی‌ها نزدیک به ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. در رابطه با «پدیده‌ هانجی» که به‌ نظر می‌رسد دامن گوشی پرچم‌دار جدید اپل را فراگرفته است، باید گفت که هنوز اطلاعاتی مبنی بر اینکه این مشکل ناشی از یک ایراد سخت‌افزاری بوده یا به دلیل نمایش طولانی‌مدت یک تصویر ثابت یا پدیده تغییر رنگ رخ داده است، وجود ندارد. پنل صفحه‌نمایش مورد استفاده در آیفون ۱۰ توسط سامسونگ دیسپلی به تولید رسیده است و واکنش اپل و سامسونگ به بروز این مشکل طی چند روز آینده، می‌تواند بحث‌برانگیز باشد.

در صورتی‌که مشخص شود پدیده نمایش نامتوازن رنگ‌ها در صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ شایع است، شما کاربران زومیت آیا همچنان تمایل دارید پرچم‌دار گران‌قیمت اپل را خریداری کنید یا آیفون ۸ و ۸ پلاس انتخاب شما خواهند بود؟

آیفون 10 / آیفون ایکس / iPhone X

برای مطالعه‌ی تمام مطالب مرتبط با گوشی‌های جدید اپل شامل مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک،به صفحه‌‌های آیفون 10 / iPhone X یا آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات