آیفون X در سایت گمرک ۴.۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که بازار سیاه آیفون x در ایران به‌شدت داغ است، در سامانه‌ی گمرک نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با برچسب ۹۲۰ یورو معادل ۴.۳ میلیون تومان رؤیت شده است.
تبلیغات

بر اساس اطلاعاتی که در سامانه‌ی گمرک ثبت شده، قیمت مبنای محاسبه حقوق ورودی گوشی آیفون X با حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۹۲۰ یورو است. همچنین مدل دیگر گوشی آیفون X در گمرک با حافظه ۶۴ گیگابایت ۸۰۰ یورو ارزش‌گذاری شده و در سامانه آنلاین ارزش‌گذاری انواع کالاها در گمرک در دسترس است.

در حالی‌که سامانه گمرک قیمت آیفون X را ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده است و تاریخ ثبت این رقم به سوم مهرماه برمی‌گردد، هم‌اکنون قیمت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی این گوشی در بازار تهران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و مدام تابلوی فروشگاه‌ها قیمت آن را همانند تابلوهای بورس تغییر می‌دهند. 

قیمت آیفون X در گمرک

بر اساس گزارش بازاریان، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۲۳ میلیون تومان وارد بازار شد و هم‌اکنون با کاهش ۷ تا ۸ میلیون تومانی در بازار تهران معامله می‌شود. حقوق ورودی پنج درصد بر اساس ارزش پایه گوشی که گمرک مشخص کرده است، محاسبه و بر مبنای آن ۵ درصد حقوق و عوارض دریافت می‌شود. برای واردات انواع گوشی تلفن همراه علاوه بر ۵ درصد حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۹ درصد و مالیات علی‌الحساب به میزان ۴ درصد نیز دریافت می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات