دلیل افزایش وزن آیفون‌ 6 اس و 6 اس پلاس آلیاژ جدید آلومینیوم بدنه آنها نیست

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر برای اولین بار آیفون ۶ اس را در دست بگیرید متوجه سنگین‌تر شدن آن نسبت به قبل می‌شوید. در حالی که بسیاری دلیل این افزایش وزن را استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ می‌دانستند اما شواهد حاکی از آن هستند که جنس بدنه تاثیری در افزایش وزن آیفون‌های جدید نداشته است.
تبلیغات

هر دوی آیفون‌های جدید نسبت به نسل قبلی خود ۱۱ درصد وزن بیشتری دارند. این افزایش وزن زیاد نیست اما قابل صرف‌نظر هم نیست و می‌توان به راحتی متوجه آن شد. اما دلیل اصلی این افزایش وزن چه بوده است.

بسیاری دلیل این افزایش وزن را استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ می‌دانند که البته تصور غلطی است. ترکیب درصدی آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده در آیفون‌های جدید مشخص نیست اما این سری از آلومینیوم کمی چگال‌تر از سری ۶۰۰۰ است. تفاوت این دو در عنصر مورد استفاده به عنوان آلیاژ آلومینیوم است، در سری ۷۰۰۰ عنصر اصلی آلیاژ روی بوده و در سری ۶۰۰۰ عنصر منیزیم است.

iphone 6 6s materials verge.0

بنابر گفته‌ی اپل، آلومینیوم مورد استفاده در آیفون ۶ اس پلاس تنها دو گرم نسبت به نسل قبلی وزن بیشتری دارد و حتی آلومینیوم بکار رفته در آیفون ۶ اس نسبت به آیفون ۶، یک گرم سبک‌تر است. بنابراین ممکن است آلیاژ جدید مصرفی آیفون‌های جدید را از Bendgate دیگر نجات دهد اما دلیل افزایش وزن آن‌ها نیست.

دلیل اصلی این افزایش در وزن، استفاده از صفحه نمایش لمس سه بعدی است. در آیفون ۶ صفحه نمایش ۱۲ گرم وزن داشته اما حالا این مقدار به ۲۹ گرم رسیده است. ۱۷ گرم اضافه شده به دلیل لایه‌ی جدیدی است که برای اندازه‌گیری مقدار فشار، بکار گرفته شده است.

Screen Shot 2015 09 12 at 12.56.22 PM.0

آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به ترتیب ۱۴ و ۲۰ گرم نسبت به نسل قبل افزایش وزن داشته‌اند که این مقدار در استفاده‌ی روزمره شاید خیلی به چشم نیاید اما قابل صرفنظر هم نیست.

نظر شما چیست؟ آیا افزایش وزن آیفون‌های جدید آزاردهنده خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات