تصاویر جدید منتشر شده از آیفون 6s، ابعاد دقیق گوشی را فاش می‌کند

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ی پیش رو و در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور)، شرکت اپل از ۲ آیفون جدید رونمایی خواهد کرد. به احتمال قوی این دو دستگاه اپلی، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس نامیده خواهند شد. حالا هم ابعاد دقیق آیفون‌ها فاش شده است.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    با وجود اینکه طبق گزارش‌ها و برخی از شایعه‌ها، دو آیفون جدید از لحاظ ظاهری با آیفون ۶ و ۶ پلاس سال پیش متفاوت نخواهند بود اما در ساخت آن‌ها از آلیاژ آلومینیوم بادوام و سخت‌تری تحت عنوان سری ۷۰۰۰ استفاده شده است. همچنین، آیفون‌های جدید همراه با سخت‌افزار و نرم‌افزار بهبود یافته‌ی جدیدی شامل دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با ضبط ویدیو‌هایی در رزولوشن 4K، دوربین ۵ مگاپیکسلی جلویی، فناوری فورس تاچ و سیستم عامل iOS 9 معرفی خواهند شد. به علاوه این که، به نظر می‌رسد مدل‌های جدید آیفون، مقدار اندکی ضخیم‌تر و بزرگ‌ از آیفون ۶ و ۶ پلاس باشند.

    وبسایت مَک‌رومُرز تصاویری را دریافت کرده است که ابعاد دقیق آیفون ۶ اس را با طول ۱۳۸.۱۹، عرض ۶۷.۶۸ و ضخامت ۷.۰۸ میلی‌متر نشان می‌دهد. با توجه به این ابعاد، ضخامت آیفون ۶ اس جدید، ۰.۱۸ میلی‌متر نسبت به آیفون ۶ افزایش یافته است. همچنین، آیفون جدید به طور آشکار بلند قدتر و عریض‌تر از مدل قدیمی با ابعاد ۱۳۸.۱ در ۶۷.۰ در ۶.۹ میلی‌متر است. طبق گفته‌ی مک‌رومرز، آیفون ۶ اس پلاس هم با ضخامت ۷.۳ میلی‌متری، ۰.۲ میلی‌متر ضخیم‌تر از آیفون ۶ پلاس است.

    iPhone 6s Dimentions

    با وجود این که نمی‌توان تا زمان رونمایی رسمی از آیفون‌ها، اظهار نظر قطعی کرد. اما به نظر می‌رسد هنوز هم آیفون‌های سال پیش، باریک‌ترین مدل باشند؛ حداقل تا سال ۲۰۱۶. کسی چه می‌داند؟ شاید شرکت اپل در آینده آیفون‌هایی باریک‌تر از ۶.۹ میلی‌متر را هم معرفی کند.

    مقاله‌های مرتبط:

      به احتمال زیاد، استفاده از آلیاژ آلومینیوم جدید برای افزایش استحکام و فناوری فورس تاچ درون نمایشگر آیفون‌ها، دلیل افزایش ضخامت اندک آن‌ها است.

      هر دو آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس احتمالا بازهم با حافظه‌ی ذخیره سازی ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی معرفی خواهند شد. قیمت‌ها هم مشابه با آیفون‌های سال قبل خواهد بود.

      تبلیغات
      داغ‌ترین مطالب روز

      نظرات

      تبلیغات