اپل در آیفون 7 بار دیگر از پنل لمسی مجزا از نمایشگر استفاده می‌کند

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که تا چند روز دیگر اپل از آیفون‌ ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس رونمایی می‌کند، یکی از اعضای آسیایی زنجیره‌ی تامین این کمپانی اعلام کرده است اپل برای اینکه بتواند گوشی‌های باریک‌تری تولید کند، یک بار دیگر در آیفون ۷ به سراغ پنل مجزا از نمایشگر خواهد رفت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اپل سال دیگر قصد دارد آیفون ۷ را با استفاده از پنل‌های مجزا از نمایشگر (glass-on-glass) روانه بازار کند تا بتواند در مقابل رقبا گوشی‌های باریک‌تری تولید کند. ولی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس که قرار است روز ۱۸ شهریور معرفی شوند از همان پنل‌های یکپارچه با نمایشگر (in-cell) بهره خواهند برد. این منبع مدعی شده مشکلات تولید پنل‌های مجهز به فناوری یکپارچه با نمایشگر مانع این شده که اپل بتواند از قابلیت‌های جدید مانند افزایش میزان رزولوشن استفاده کند.

برخی از تولیدکنندگان نمونه‌هایی از فناوری G/G تمام لمینیت را برای اپل فرستاده‌اند که در بین آنها نام کورنینگ و آساهی ژاپن نیز دیده می‌شود.

تحلیل‌گران بازار اخیرا اشاره کرده‌اند که اپل در حال تصمیم‌گیری برای بازگشت به سمت پنل‌های مجزا از نمایشگر است و قصد ندارد در آیفون‌های بعدی از فناوری پنل یکپارچه با نمایشگر استفاده کند. همین فناوری باعث شده اپل نتواند برخی از قابلیت‌های جدید را به آیفون‌های خود اضافه کند.

یکی از همین بهینه‌سازی‌هایی که امکان آن با استفاده از پنل‌های مجزا از نمایشگر فراهم می‌شود، کاهش حاشیه‌ی صفحه‌نمایش آیفون است که در کنار آن می‌تواند امکان بهره‌گیری از پنل‌های 4K Ultra HD را نیز اضافه کرد که به گفته این عضو زنجیره‌ی تامین اپل در دستور کار کوپرتینونشین‌ها قرار دارد.

به گفته‌ی تحلیل‌گران:

پنل‌های لمسی مجزا از نمایشگر به اپل کمک می‌کنند تا گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کم حاشیه تولید کنند که استفاده از پنل‌های یکپارچه با نمایشگر مانع این کار می‌شود. به علاوه پنل‌های یکپارچه با نمایشگر کار تولیدکنندگان را در ارائه‌ی نمایشگرهای با کیفیت بالا سخت می‌کند.

اپل تا سال ۲۰۱۲ میلادی و زمان معرفی آیفون ۵ از پنل لمسی مجزا از نمایشگر بهره برده است؛ ولی بعد از آن به سمت پنل‌های یکپارچه با نمایشگر رفت که شاید آیفون‌های جدید آخرین نمونه با این پنل‌ها باشند. قرار است ۱۸ شهریور اپل از آیفون ۶ اس و برادر بزرگترش با بدنه‌ی ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم سری ۷۰۰۰، فناوری فورس‌تاچ، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسل و پردازنده‌ی A9 رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات