سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون 6s و آیفون 6s پلاس از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می کند

جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف سیاست بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، اپل از زمان عرضه‌ی آیفون 4s، رزولوشن دوربین آیفون را تغییر نداده است، اما به نظر می‌رسد این موضوع در آیفون 6s مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر استفاده از سنسور با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، از ضبط ویدیوهای 4K نیز پشتیبانی خواهد شد.
تبلیغات

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با ارائه‌ی هر نسل از محصولات خود، رزولوشن دوربین را نیز افزایش می‌دهند، اما این موضوع درخصوص آیفون صادق نیست و کوپرتینویی‌ها از زمان عرضه‌ی آیفون 4s هر نسل از آیفون را با سنسوری که رزولوشن آن ۸ مگاپیکسل است، روانه‌ی بازار کرده‌اند. رزولوشن بالا تضمینی بر ثبت تصاویر خوب نیست و اپل با آیفون‌های خود این موضوع را ثابت کرده است. با این حال نبود قابلیت فیلم‌برداری 4K را می‌توان یکی از محدودیت‌های دوربین این گوشی هوشمند خواند که به نظر در نسل جدید شاهد تقویت این مورد نیز خواهیم بود.

براساس اطلاعات ارائه شده اپل در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی با قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K بهره خواهد برد. با توجه به وجود بیش از ۳۰ گوشی هوشمند در بازار با قابلیت فیلم‌برداری 4k، انتظار می‌رود اپل این ویژگی را با قابلیت‌های دیگری در اختیار کاربرانش قرار دهد.

به گزارش 9to5mac، اپل در گوشی هوشمند جدید خود، دوربین خودگرفت (سلفی) را نیز بهبود خواهد بخشید. شنیده‌ها حاکی از این است که این دوربین خودگرفت نسل جدید آیفون با یک فلش نیز همراه خواهد شد. این فلش یک نمونه‌ی ال‌ای‌دی نبوده و در واقع اپل از صفحه‌ی نمایش برای افزایش روشنایی منظره‌ی روبرو استفاده خواهد کرد. ال‌جی نیز در گوشی‌های هوشمند کار مشابهی انجام می‌دهد، بطوری‌که در زمان ثبت تصاویر سلفی کادری سفید رنگ حول نمایشگر نقش بسته و روشنایی منظره روبرو را افزایش می‌دهد.

برای اطلاع از صحت تمام اطلاعات ارائه شده باید به انتظار مراسم معرفی آیفون در ۱۸ شهریور ماه سال جاری  باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات