دیسپلی میت: گلکسی نوت 5 بهترین نمایشگر موبایل را دارد

یک‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
مطالعه 16 دقیقه
سامسونگ بدون هیچ شکی سلطان نمایشگر گوشی‌های موبایل است. کمپانی کره‌ای نمایشگر‌هایی برای سری مشهور Note و S خود می‌سازد که در دفعه اول می‌توانند هر چشمی را حداقل برای چند ثانیه به خود خیره کنند. هر ساله نسل‌های جدید سری S گوشی‌های سامسونگ با رزولوشنی ارتقا یافته ظاهر می‌شوند و پس از آن‌ها نیز سری نوت با آن قلم رویایی همان نمایشگر را همراه با بهبود‌هایی به ارث می‌برند. در ادامه بیشتر درباره نمایشگر گلکسی اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 با یکدیگر صحبت خواهیم کرد.
تبلیغات

عنصر کلیدی هر گوشی‌ هوشمند عملکرد و زیبایی نمایشگر است که در این زمینه کمپانی‌های سازنده همیشه در لبه جدیدترین تکنولوژی آن بوده‌اند. عملکرد خوب نمایشگر است که زیبایی هر چیزی در گوشی‌های هوشمند را به نگاه کاربر می‌رساند. از عکس‌هایی که با دوربین شکار می‌شود تا خوانایی متونی که با حداکثر کردن روشنایی نمایشگر همچنان خوانا باقی بمانند، همگی می‌توانند جلوه و زیبایی یک گوشی هوشمند را چندین برابر کنند.

گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید سامسونگ هستند که از نمایشگر‌های OLED برخوردار شده‌اند. هر سال دو نسل از نمایشگر‌های OLED با بهبود‌ها و رفع اشکال‌های بزرگ عرضه می‌شوند که در نتیجه این دوره‌های عرضه، نمایشگر‌ها عملکرد بسیار بهتری پیدا می‌کنند. 

گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس دو نمونه از دستگاه‌هایی هستند که به آخرین نسل از تکنولوژی نمایشگر OLED مجهز شده‌اند. گلکسی نوت 5 با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل Quad HD همراه شده که در نمایشگری ۵.۷ اینچی حاصل آن تراکم بسیار بالای ۵۱۸ پیکسل بر اینچ است. در حالی که نمایشگر این دستگاه در مقایسه با نوت 4 در اندازه و رزولوشن با همان اعداد و ارقام سال قبل تکرار شده اما نمایشگر به مراتب بهبود پیدا کرده است.

صفحه نمایش گلکسی اس 6 اج پلاس نیز شبیه به نوت 5 با همان اندازه و رزولوشن همراه شده اما شبیه به برادر کوچک‌تر خود با نمایشگری که در لبه‌ها خمیده شده خودنمایی می‌کند. بخشی از نمایشگر گلکسی اج 6 پلاس که در دو کناره دستگاه خمیده شده از جنس پلاستیک انعطاف‌پذیر ساخته شده تا بتواند در هر دو ناحیه سمت راست و چپ دستگاه خمیده شود و دو ناحیه جداگانه در هر دو طرف نمایشگر اصلی دستگاه ایجاد کند. این دو ناحیه خمیده شده، مجزا از نمایشگر اصلی قابل کنترل هستند که برای اطلاع از اعلان‌های جدید دستگاه و مطلع شدن از ساعت بدون باز کردن قفل گوشی، بسیار مفید و کاربردی به نظر می‌رسند.

بررسی مختصر

اطلاعات بدست آمده از آزمایشگاه‌های Display Mate نشان می‌دهد که نمایشگر نوت 5 در زمینه‌های مختلفی از جمله شدت حداکثری روشنایی، خوانایی نمایشگر در زیر نور زیاد و مصرف بهینه انرژی باتری نسبت به نسل قبل پیشرفت  بزرگی داشته است. بنابراین نوت ۵ حتی با روشنایی بیشتر نمایشگر خود در مقایسه با گلکسی نوت ۴ انرژی کمتری مصرف می‌کند.

در زمینه دقت نمایش رنگ‌ها، Display Mate معتقد است این گوشی هوشمند بهترین عملکرد را در بین تمام گوشی‌های موبایلی که تاکنون آزمایش کرده، نمایش می‌دهد که باعث شده تصاویر در این نمایشگر خیره کننده و فوق‌العاده زیبا به نظر برسند.

سامسونگ پیش از عرضه رسمی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس، این دو دستگاه را در اختیارآزمایشگاه‌های Display Mate قرار داده تا اندازه‌گیری، آنالیز و توضیح عمیق عملکرد نمایشگر این دو دستگاه به دست مشتریان، بررسی کنندگان و ژورنالیست‌ها برسد. در این مقاله تمرکز اصلی بر روی گلکسی نوت ۵ خواهد بود اما بخش‌هایی را برای آزمایش‌های انجام گرفته بر روی گلکسی اس ۶ اج پلاس نیز تخصیص خواهیم داد. در ادامه با بررسی اختصاصی Display Mate از نمایشگر گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس همراه بمانید.

آزمایش صفحه نمایش

برای برآورد عملکرد نمایشگر‌های OLED به کار گرفته شده در گلکسی‌های جدید سامسونگ ما مجموعه‌ای از آزمایشی مخصوص و عمیق را بر روی این صفحه نمایش‌های OLED انجام دادیم تا میزان بهبود آن‌ها نسبت به نسل‌های قبل را متوجه شویم.

ما میزان کیفیت نمایشگرها را با دقت بسیار زیادی بر پایه تحلیل‌هایی که از آزمایش‌ها و اندازه‌گیری‌های قابل اجرا در زمینه زاویه دید بدست می‌آید، اندازه گیری می‌کنیم. برای اینکه میزان پیشرفت نمایشگر‌های OLED و LCD در پنج سال گذشته را متوجه شوید، کافی است به آزمایش سال ۲۰۱۰ از گوشی‌های هوشمند و آزمایش ۲۰۰۶ نگاهی بیندازید.

نتایج آزمایش‌ها

در چندین دسته مختلف آزمایش‌هایی بر روی نمایشگر گلکسی نوت 5 صورت گرفته که به صورت کلی بر تست‌های بازتاب صفحه نمایش، روشنایی و کنتراست، شدت و کیفیت رنگ‌، زوایای دید، طیف OLED و مصرف انرژی متمرکز خواهد بود. شما می‌توانید از این نتایج بدست آمده بگذرید و مستقیم به بررسی کوتاه گلکسی اس 6 اج پلاس و نتیجه گیری از کیفیت نمایشگر گلکسی نوت 5 مراجعه کنید.

بهبود منظم نمایشگر‌های OLED

سامسونگ به طور منظم عملکرد نمایشگر‌های OLED خود را از سال ۲۰۱۰ دو بار در سال بهبود می‌دهد. امسال نیز نسل پنجم از سری گلکسی نوت با صفحه نمایشی بسیار بهبود پیدا کرده نسبت به گلکسی نوت ۴ سال قبل معرفی شد. این نمایشگر به کار رفته در نوت ۵ از جنبه‌های مختلف نسبت به صفحه نمایش موجود در گلکسی اس ۶ که تنها شش ماه پیش معرفی شد نیز پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است. اما در بین تمام معیار‌های بهبود یک نمایشگر، گلکسی نوت ۵ در شدت حداکثری نور، خوانایی صفحه در زیر نور مستقیم و مصرف بهینه انرژی چند قدم رو به جلو برداشته است.

نمایشگر QuadHD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل

گلگسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس هر دو به نمایشگر ۵.۷ اینچ Quad HD با رزولوشن بسیار بالای ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده‌اند که هم‌اکنون در بین تمام گوشی‌های هوشمند بالاترین رزولوشنی است که استفاده شده و شامل ۳.۷ میلیون پیکسل می‌شود. تعداد پیکسل‌هایی که در این نمایشگر به کار رفته تقریبا دو برابر تعداد پیکسل‌های موجود در تلویزیون HD شما است. برای قابل لمس‌تر شدن این مقدار رزولوشن می‌توان گفت این صفحه نمایش می‌تواند چهار تصویر HD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل را به صورت یکجا نمایش دهد. این مقدار وضوح در یک نمایشگر با ابعاد ۵.۷ اینچ خود به تنهایی نشان‌دهنده شدت جزییاتی است که گلکسی نوت ۵ قادر است به تصویر بکشد.

galaxy note5 design feature quad hd full

نمایشگر نوت ۵ از چینش الماسی بهره می‌برد و تا ۵۱۸ پیکسل را در هر اینچ خود جای داده است. وضوح این نمایشگر به حدی بالا است که با چشم غیر مسلح اگر در فاصله معمول ۱۰ اینچ یا بیشتر نسبت به این گوشی هوشمند قرار بگیرید، چشم قادر نیست هیچ پیکسلی را تفکیک کند و تصویر کاملا واضح خواهد بود. انتخاب رزولوشن‌های بالاتر از قدرت تفکیک‌کنندگی چشم در نمایشگر‌های موبایل فوایدی نظیر جای گرفتن محتوای بیشتر در فضایی کوچک‌تر را به دنبال دارد. اما یکی از تصمیم‌های مهم و صحیح سامسونگ، ثابت نگه داشتن رزولوشن گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس در همان مقدار Quad HD با تراکم پیکسلی ۵۱۸ و در عوض افزایش شدت حداکثری روشنایی و بهبود عملکرد در زیر نور مستقیم است که کاربران به محض در دست گرفتن این دستگاه متوجه این تغییر‌ها خواهند شد.

حالت‌های چندگانه نمایشگر و مدیریت رنگ

یکی از قابلیت‌‌های مهم گوشی‌های هوشمند گلکسی که بسیاری از اوقات توسط تحلیل‌گران و کاربران بررسی می‌شود، توانایی انتخاب حالت نمایشگر (Screen Modes) اختصاصی است. بسیاری از تبلت‌‌ها و گوشی‌های هوشمند تنها یک سبک و ترکیب رنگ خاص را به صورت کارخانه‌ای به همراه دارند و کاربران را از تغییر حالت‌های رنگی نمایشگر عاجز نگه می‌دارند. اما همین قابلیت در نمایشگر‌های OLED گلکسی سامسونگ حضور دارد و کاربر می‌تواند حالت‌های نمایشگر خود را بر اساس ترجیحات خود تغییر دهد.

گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس هر دو از چهار حالت نمایش رنگ و تصاویر پشتیبانی می‌کنند؛ Adaptive Display، AMOLED Photo ،AMOLED Cinema و Basic Screen Mode. هر چهار حالت نمایش تصاویر با طیف رنگی استاندارد sRGB / Rec.709 که برای نمایش تصاویر محتوایی استاندارد استفاده می‌شود، منطبق هستند.

Colors 1

حالت استنادارد یا کارخانه‌ای گلکسی نوت 5 همان Adaptive Display است. با این حال همانطور که گفته شد شما می‌توانید با کمک منوی تنظیمات دستگاه در بین سه حالت دیگر نمایشگر تصاویر در نمایشگر نوت 5 گردش و هر کدام که ترجیح می‌دهید را انتخاب کنید.

حالت Adaptive Display با طیف رنگی وسیع

این حالت به صورت آنی فرآیند سازگاری ویدیو و تصاویر را با توجه به رنگ‌‌های محتوای در حال نمایش و اطلاعات بدست آمده از سنسور تشخیص نور محیط، انجام می‌دهد. در حالت Adaptive Display نمایشگر اشباع رنگ فوق‌العادی دارد که 134 درصد از طیف رنگی استاندارد sRGB / Rec.709 بالاتر است. در بین تمام تبلت و گوشی‌های هوشمندی که Display Mate تاکنون بررسی کرده، گلکسی نوت 5 بالاترین اشباع رنگی را دارد. برخی این اشباع و تنوع رنگی بالای نمایشگر‌های سری S و Note سامسونگ را دوست دارند و از جانب دیگر این مقدار زیاد اشباع و تنوع رنگ‌ها مخصوصا برای برخی اپلیکیشن‌های ویژه در زمانی که نور محیط متوسط یا بالا است، تاثیر بازتاب نور را کاسته و وضوح صفحه نمایش را بیشتر می‌کند.

حالت AMOLED Photo با طیف رنگی Adobe RGB

بسیاری از دوربین‌های دیجیتالی گزینه‌ای برای انتخاب و استفاده از طیف رنگ‌های Adobe RGB در اختیار دارند که طیف آن در حدود ۱۷ درصد از استاندارد sRGB / Rec.709 استفاده شده در بسیاری از دوربین‌های مصرف کنندگان عادی بزرگ‌تر است. حالت AMOLED Photo در گلکسی نوت 5 ترکیب بسیار دقیقی از Adobe RGB تولید می‌کند که البته به ندرت در دوربین کاربران معمولی دیده می‌شود و معمولا برای عکاسی‌های رده بالا و با اپلیکیشن‌های پیشرفته تصویربرداری بسیار مفید است. در نوت 5 مقدار اندازه‌گیری شده دقت رنگ‌ها در حالت AMOLED Photo برابر با مقدار بسیار دقیق 1.6 JNCD است. تعداد بسیار کمی از این نوع نمایشگر با توانایی تولید طیف رنگی Adobe RGB وجود دارند که هم‌اکنون در دسترس مصرف کنندگان باشند. بنابراین نمایشگر نوت 5 از این نظر نیز یک امتیاز ویژه دارد.

color
Colors 1

در تصاویر بالا توضیحاتی درباره JNCD داده شده است

حالت Basic با طیف رنگی استاندارد sRGB / Rec.709

حالت Basic رنگ‌هایی با دقت بسیار بالا برای انواع محتوا‌های در معرض دید مصرف کنندگان تولید می‌کند که تاکنون نمونه‌های آن را حتما در دوربین‌های دیجیتالی، تلویزیون‌ و فیلم‌ها دیده‌اید. طیف رنگی حالت Basic بسیار دقیق است و نزدیک به ۱۰۱ درصد از طیف استاندارد را دربردارد.

Colors 2

جالب اینجا است که نوت 5 در حالت Basic نیز با دقت فوق‌العاده 1.4 JNCD، تبدیل به گوشی هوشمندی می‌شود که نمایشگر آن دقیق‌ترین رنگ‌ها را در بین تمام گوشی‌ و تبلت‌های تاکنون معرفی شده تولید می‌کند.

از حالت Basic می‌توانید برای دیدن بهترین رنگ‌ها با دقت بسیار زیاد در تصاویر خانوادگی و دوستانه استفاده کنید(به این دلیل که شما دقیقا می‌دانید رنگ‌ها به همان شکل بوده‌اند). همچنین برای تماشای ویدیو، سریال یا مسابقات ورزشی نیز استفاده از این رنگ توصیه می‌شود.

روشنایی تصویر و عملکرد نمایشگر با نور بالا

نمایشگر موبایل‌ها معمولا در زیر نور زیاد خورشید یا دیگر نور‌های مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، که همین نور‌های زیاد می‌تواند رنگ اصلی تصاویر و کنتراست آن‌ها را از بین ببرد، از کیفیت عکس‌ها بکاهد و خوانایی آن‌ها را بسیار سخت کند.

برای اینکه یک گوشی هوشمند در نور بالای محیط اطراف خود عملکرد قابل قبولی برجای بگذارد باید ترکیبی از دو عنصر شدت روشنایی بالا و انعکاس نور کم را با هم در اختیار داشته باشد که خوشبختانه در گلکسی نوت 5 هر دو مورد وجود دارند. نمایشگر گلکسی نوت 5 تا ۴۴۰ نیت روشن می‌‌شود و در مقایسه با بسیاری از نمایشگر‌های LCD هم‌اندازه، رقم بالاتری بدست آورده است. پنجمین نسل از سری نوت سامسونگ با 4.7 درصد انعکاس نور به کمترین مقدار انعکاس نور در بین تمام گوشی‌های هوشمند نزدیک شده است. همچنین در نتایج برآورد کنتراست این نمایشگر خیره کننده، محدوده امتیاز کنتراست نوت 5 در زیر نور مستقیم و بالا بین ۸۶ تا ۱۱۶ است که باز هم یک رکورد دیگر ثبت می‌کند و در بین بالاترین دستگاه‌هایی قرار می‌گیرد که تاکنون Display Mate کنتراست آنها را اندازه‌گیری کرده است.

زمانی که حالت روشنایی خودکار نوت 5 فعال است، حداکثر روشنایی نمایشگر دستگاه می‌تواند بسیار بیشتر شود و کاربران دیگر نیاز ندارد همیشه روشنایی دستی را تا انتها نگه دارند. همانطور که می‌دانید روشنایی نمایشگر یکی از مواردی است که می‌تواند خیلی زود شارژ باتری را تخلیه کند که خوشبختانه سامسونگ در سری پنجم نوت این ویژگی را بسیار بهینه کرده است.

زمانی که حالت روشنایی خودکار نمایشگر در گلکسی نوت 5 فعال است، این صفحه نمایش می‌تواند تا ۸۶۱ نیت روشن شود که تاکنون در بین دستگاه‌های هوشمند نمونه‌ای نداشته است. با این مقدار روشنایی بالا و این مقدار رفلکت کم نور، نمایشگر نوت 5 می‌تواند محدوده کنتراستی بین ۱۱۸ تا ۱۸۳ بدست آورد که باز هم یک رکورد دیگر در بین تمام گوشی‌های هوشمند است.

حالت فوق‌العاده تاریک (Super Dimming Mode)

حالت فوق‌العاده تاریک در نمایشگر نوت 5 می‌تواند مقدار روشنایی صفحه نمایش را تا حداکثر 2 نیت کاهش دهد. این مقدار کم روشنایی برای استفاده از دستگاه در شب و محیط‌های تاریک که دوست نداریم چشم‌ها با نور زیاد اذیت شوند، بهترین است. نمایشگر نوت 5 حتی با این مقدار روشنایی همان رنگ‌های 24 بیت را تولید می‌کند و کیفیت تصویر همچنان فوق‌العاده است.

چینش الماسی

سامسونگ از ۳.۷ میلیون پیکسل در نمایشگر ۵.۷ اینچی گلکسی نوت 5 استفاده کرده است. این مقدار پیکسل باید با چینش خاصی در این اندازه نمایشگر جای گیرند که سامسونگ آن را «چینش الماسی» می‌خواند.

Samsung Diamond Pixels

اول از همه اینکه زیر پیکسل‌های قرمز، آبی و سبز در این چینش اندازه‌های بسیار متفاوتی دارند. زیر پیکسل‌های آبی بزرگترین هستند چراکه کمترین میزان بهینگی در ساتع کردن نور را دارند و زیرپیکسل‌های سبز کوچکترین هستند چراکه بیشترین بهینگی را از این نظر دارند. چینش متناوب زیرپیکسل‌های آبی و قرمز منجر به تقارن مورب ۴۵ درجه‌ای در چینش زیرپیکسل‌ها شده است.

سامسونگ برای اینکه بتواند بیشترین تراکم پیکسلی را ایجاد کند، باید چینشی برای زیرپیکسل‌ها انتخاب می‌کرده که تعداد آن‌ها را در این فضای کوچک جای دهد و به همین دلیل نیز چینش مربعی یا راه راه زیرپیکسل‌های قرمز و آبی را کنار گذاشته و از چینش الماسی استفاده کرده است. اما ماجرا برای زیرپیکسل‌های سبز متفاوت است، آن‌ها بیضی شکل هستند و در بین زیرپیکسل‌های آبی و قرمز فشرده شده‌اند. این شکل چینش پیکسل‌ها را می‌توان یک هنر در تکنولوژی ساخت نمایشگر‌ها دانست.

مصرف بهینه انرژی

سامسونگ به طور منظم نسل‌های جدید از سری نوت و اس را با باتری بهینه‌تر عرضه می‌کند. شاید در مقدار ظرفیت باتری تفاوتی بین دو نسل دیده نشود اما با بهبود‌هایی که برای مثال در مصرف انرژی توسط نمایشگر دستگاه حاصل می‌شود، عمر باتری گوشی هوشمند نیز افزایش می‌یابد. بر طبق اندازه‌گیری‌های Display Mate، نمایشگر گلکسی نوت 5 تا ۲۱ درصد کمتر از گلکسی نوت 4 انرژی مصرف می‌کند.

نمایشگر نوت 5 حالا آنقدر بهینه شده و کم انرژی مصرف می‌کند که با افزایش روشنایی دستگاه شاهد افزایش شارژ باتری نخواهید بود. صفحه نمایش نوت 5 حتی در حالتی که روشنایی بسیار بالاتری دارد، از نوت 4 انرژی کمتری مصرف می‌کند. نوت 5 همچنین از حالت Ultra Power Saving نیز پشتیبانی می‌کند که در این وضعیت، روشنایی نمایشگر کم و تصویر پس‌زمینه نیز مشکی می‌شود تا در نتیجه این دو تغییر، مصرف انرژی باتری به نصف کاهش پیدا کند و گوشی بتواند تا دو روز عمر باتری بیشتری داشته باشد.

زاویه دید

با اینکه گوشی‌های موبایل تک کاربره هستند و شاید زاویه دید آنچنان مهم به نظر نرسد اما باید در نظر داشت که یک کاربر ممکن است گوشی موبایل خود را در حالت‌های مختلفی نگه دارد. زاویه دید‌ها معمولا در ۳۰ درجه اندازه‌گیری می‌شوند تا در حالت استانداردی که شما گوشی را بر روی میز قرار می‌دهید، همچنان نمایشگر آن دستگاه قابل تماشا و خوانا باقی بماند.

در حالی که نمایشگر‌های LCD در زاویه دید ۳۰ درجه، افت روشنایی تا ۵۵ درصد یا بیشتر را تجربه می‌کنند، نمایشگر OLED‌ گلکسی نوت پنجم در زاویه دید ۳۰ درجه تنها ۲۴ درصد تن به کاهش روشنایی نمایشگر می‌دهد. تغییر رنگ نمایشگر نوت 5 نیز در این زاویه دید، بسیار اندک است.

خوانایی متون

حالت Basic نمایشگر گلکسی نوت 5 کیفیت عکس و دقت رنگی بسیار لذت‌بخش، دقیق و زیبا تولید می‌کند. می‌توان Basic Mode را بهترین حالت برای تماشای محتوا‌های متنی، ویدیوی و تصویری خواند که مخصوصا در زمانی که نور محیط کم است، همچنان با کاهش روشنایی، از دقت رنگ‌ها کاسته نمی‌شود و خوانایی نمایشگر از بین نمی‌رود. در زمانی که نور محیط زیاد یا متوسط همچون محیط‌های خارج از خانه است هم حالت Adaptive Display توصیه می‌شود که رنگ‌هایی بسیار زیبا و متنوع را پیش چشمان شما می‌گذارد و تاثیر نور‌های شدید بیرونی را بسیار کم می‌کند.

بررسی کوتاه نمایشگر گلکسی اس 6 پلاس

در کنار گلکسی نوت 5، سامسونگ همچنین گلکسی اس 6 پلاس را معرفی کرد که از نمایشگری بسیار مشابه با گلکسی نوت 5 بهره می‌برد اما در دو لبه سمت راست و چپ به سمت فریم دستگاه خمیده شده است. اس 6 اج پلاس از قلم S-Pen پشتیبانی نمی‌کند اما اندازه آن دقیقا ۵.۷ اینچ طراحی شده که آن را تبدیل به برادر بزرگتر گلکسی اس 6 اج می‌کند. دو لبه خمیده نمایشگر گلکسی اس 6 اج پلاس از رو به رو، کناره‌ها و حتی زمانی که دستگاه به پشت گذاشته شده قابل تماشا هستند.

دو لبه خمیده گلکسی اس 6 اج پلاس از نمایشگر‌های قابل انعطاف OLED با بستری پلاستیکی ساخته شده‌اند. همین بستر پلاستیکی و قابل انعطاف باعث شده تا نمایشگر در این دو لبه خمیده شود که البته ضعف در جنس ساخت آن را پوشش مستحکم گوریلا گلس 4 جبران می‌کند. پوشش‌های گوریلا گلس 4 به طور اختصاصی برای لبه‌های خمیده گلکسی اس 6 اج پلاس خمیده شده‌اند اما همچنان از مقاوت بسیار بالایی برخوردارند.

galaxy s6 edge design edge ux

دو نمایشگر خمیده در دو لبه اس 6 اج پلاس به صورت مجزا کار خود را انجام می‌دهند که به وسیله آن‌ها می‌توانید وضعیت آب و هوا، ایمیل‌ها، پیام و تماس‌ها دریافتی، فید‌های خوانده نشده و دیگر موارد را مشاهده کنید. کناره‌‌های خمیده نمایشگر اس 6 اج پلاس بسیار کاربردی و مفید به نظر می‌رسند و از آن‌جایی که پیکسل‌های نمایشگر اصلی و هر دو صفحه نمایش خمیده به صورت جدا از هم طراحی شده‌اند، شما می‌توانید به صورت مجزا، بخش اصلی یا بخش‌های خمیده را روشن یا حتی خاموش کنید. استفاده از لبه‌های خمیده برای اطلاع از آخرین اعلانیه‌های دستگاه می‌تواند مصرف انرژی گوشی هوشمند شما را تا مقدار زیادی کاهش دهد. یکی از ویژگی‌های جالب نمایشگر خمیده نیز ساعت شبانه‌ای است که با مصرف انرژی بسیار کم تمام شب در کنار شما می‌تواند یادآور زمان باشد.

جمع‌بندی: گلکسی اس 6 اج پلاس

galaxy s6 edge

نکته اصلی درباره ساخت نمایشگر اس 6 اج پلاس قطعا لبه‌های خمیده‌ای است که در این نسل با اینکه همچنان بر بستر پلاستیک ساخته شده، اما به همان سختی و استحکام نمایشگر‌های OLED‌ ساخته شده بر بستر سخت است که در بخش اصلی نمایشگر اس 6 اج پلاس یا نوت 5 مشاهده می‌کنیم. سامسونگ برای نمایشگر ۵.۷ اینچی گلکسی اس 6 اج پلاس رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را در نظر گرفته که منجر به ۵۰۰ پیکسل بر اینچ می‌شود.

کمپانی کره‌ای شروع کننده بازی نمایشگر‌های خمیده است و تاکنون هیچ رقیبی در این عرصه ندارد. نمایشگر‌های خمیده در بین محصولات سامسونگ از گلکسی نوت اج شروع شده و اکنون در سومین تلاش سامسونگ برای ساخت چنین تکنولوژی دراس 6 اج پلاس، شاهد مقاومت بالا و کیفیت زیاد آن هستیم.

جمع‌بندی: گلکسی نوت 5

galaxy note5 design feature note5

سامسونگ بهترین نمایشگر‌های دنیای موبایل که در دو برادر گلکسی اس 6 و اس 6 اج به کار رفته بود را با نوت 5 حتی بهتر کرده تا باز هم نسل جدیدی از سری نوت با بهترین نمایشگر عرضه شود. بر طبق آزمایش‌های وسیعی که Display Mate بر روی نمایشگر گلکسی نوت 5 انجام داده، این صفحه نمایش در این نسل بهبود‌های فروانی به خود دیده است.

به جرات می‌توان نمایشگر به کار رفته در گلکسی نوت 5 را بهترین صفحه نمایشی بدانیم که تاکنون در هر دستگاه هوشمند همراه تعبیه شده است. سامسونگ نمایشگری ساخته که روشنایی بسیار بالا، وضوح فوق‌العاده، کنتراست عالی، انعکاس نور بسیار کم و توانایی تنظیم حالت رنگ‌ها را یکجا در اختیار کاربران می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات