گاردین: نیمی از کاربران اپل موزیک، پس از پایان دوره‌ی رایگان، این سرویس را رها می کنند

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از ارائه‌ی سرویس استریم موسیقی خود اعلام کرد که این سرویس در پنج هفته‌ی اول فعالیت بیش از ۱۱ میلیون کاربر جذب کرده است، اما تحقیقات MusciWatch نشان می‌دهد که نیمی از این ۱۱ میلیون استفاده از اپل موزیک را کنار گذاشته‌اند.
تبلیغات

 موسسه‌ی تحقیقاتی MusicWatch که در حوزه‌ی موسیقی به تحلیل و آنالیز می‌پردازد، اعلام کرده که بیش از نیمی از ۱۱ میلیون کاربر اولیه اعلام شده توسط اپل، استفاده از سرویس استریم موسیقی این کمپانی را کنار گذاشته‌اند. پنج هفته پس از عرضه‌ی اپل موزیک، کاپرتینویی‌ها اعلام کردند که این سرویس در این مدت کم موفق شده تا ۱۱ میلیون کاربر جذب کرده و به رقابت با سرویس‌هایی نظیر اسپاتیفای و پاندورا بپردازد، حال مشخص شده که ۴۸ درصد از کاربران استفاده از این سرویس را رها کرده‌اند.

موزیک واچ در تحقیق خود بیش از ۵٫۰۰۰ نفر از کاربران اپل را که بیش از ۱۳ سال سن دارند، مورد بررسی قرار داده است. بر این اساس دو سوم از کاربران عنوان کرده‌اند که بسیار دوست دارند تا پس از پایان دوره‌ی رایگان این سرویس حق اشتراک ماهیانه‌ی تعیین شده را پرداخت کرده و در این سرویس عضو شوند. در مقابل ۶۱ درصد از کاربران گزینه‌ی تمدید موقت را در این سرویس غیرفعال کرده‌اند.

اپل با رد آمار منتشر شده، تعداد کاربرانی را که درصدد تمدید اشتراک خود هستند، بسیار بیشتر عنوان کرده است. سخنگوی این کمپانی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

بیش از ۷۹ درصد از کاربرانی که برای استفاده از دوره‌‌ی رایگان ثبت نام کرده‌‌اند، اشتراک خود را تمدید خواهند کرد.
مقاله‌های مرتبط:

    در حال حاضر کاربرانی که برای عضویت در سرویس‌های استریم موسیقی حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند، اکثریت مطلق را تشکیل نمی‌دهند، یعنی تعداد بالایی از کاربران سرویس‌های استریم موسیقی بصورت رایگان از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال اسپاتیفای در ماه ژوئن اعلام کرد که تنها ۱۵ میلیون نفر از ۶۰ میلیون کاربر این سرویس بصورت ماهیانه حق اشتراک پرداخت می‌کنند و بقیه‌ی کاربران از این سرویس بصورت رایگان استفاده می‌کنند. این آمار برای پاندورا ۳.۸ میلیون نفر است.

    مارک مولیگان، تحلیل‌گر رسانه و فناوری پیش بینی کرده که اپل در اولین ماه از ارائه‌ی سرویس استریم به صورت غیررایگان تنها ۶ میلیون نفر عضو خواهد داشت که حق اشتراک را پرداخت می‌کنند. مولیگان تعداد اعضای سرویس موسیقی اپل را تا پایان سال جاری ۸.۷ میلیون نفر تخمین زده است.

    نظر شما در این خصوص چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات