سامسونگ رسما عرضه گلکسی نوت 5 با ظرفیت 128 گیگابایت را تکذیب کرد

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بعد از معرفی گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس اعلام شد که به زودی نسخه‌ی 128 گیگابایتی نوت 5 وارد بازار خواهد شد و تصویری از امکان پیش خرید آن در فروشگاه‌های اینترنتی نیز منتشر شد. اما حالا سامسونگ رسما این موضوع را تکذیب کرده است.
تبلیغات

عرضه‌ی نسخه‌ی 128 گیگابایتی گلکسی نوت 5 که از شیار کارت حافظه‌ی خارجی پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانست مطلوب بسیاری از کاربران و خریداران باشد که حالا سامسونگ با اعلام خبر عدم ارائه گلکسی نوت 5 با 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، آب پاکی را روی دست آنها ریخته است. متاسفانه در زمان معرفی گلکسی نوت 5 خبری از نسخه‌ی 128 گیگابایتی نبود و ظاهرا هیچگاه نباید منتظر آن باشیم. اما سوال اصلی اینجاست که فروشگاه‌های آنلاین چه محصولی را برای پیش خرید قرار داده بودند؟ واقعیت این است که گلکسی نوت 5 تنها در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی به فروش خواهد رسید و آنها نیز مانند ما به اشتباه تصور می‌کردند که نسخه‌ی 128 گیگابایتی در راه است. این موضوع درباره‌ی گلکسی اس 6 اج پلاس نیز صادق است.

هنوز خیلی از کارشناسان نمی‌دانند چرا امسال سامسونگ پشتیبانی از شیار کارت حافظه‌ی خارجی را در گلکسی نوت 5 حذف کرده و از نسخه‌ی 128 گیگابایتی نیز خبری نیست. امکان اضافه کردن میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی در گوشی‌های رده بالا به ویژه حالا که حجم و تعداد اپلیکیشن‌های بیشتر شده یک مزیت و یک امر ضروری به شمار می‌رود. البته نسخه‌ی 16 گیگابایتی نیز وجود ندارد؛ چون سامسونگ معتقد است این میزان حافظه برای دستگاهی با این مشخصات فنی و امکانات منحصر به فرد کم خواهد بود. متاسفانه این اولین باری است که یک دستگاه از خانواده گلکسی نوت امکان پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی را ندارد.

به نظر می‌رسد کاربران گلکسی نوت با مشکل روبرو شوند و معلوم نیست سامسونگ در صورت شنیدن نارضایتی‌ها از تصمیم خود برگردد یا خیر. اگر این اتفاق رخ ندهد شاید تنها یک گزینه‌ی پیشنهادی برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر ارائه شود. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا سامسونگ با تغییر عقیده‌ی خود همانطور که زودتر از موعد گلکسی نوت 5 را معرفی کرد می‌تواند پیش از موعد جلوی بروز مشکل و نارضایتی کاربرانش را بگیرد. از طرفی گفته می‌شود شاید گلکسی نوت 5 تا سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار اروپا نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات